Dealer niet zaligmakend (was: allerlei)

Discussie in 'ST1100' gestart door Dennis, 9 apr 2017.

1. Dennis

Dennis The Preacher

Hai,

Gister bleek wederom dat "grote beurten" bij een dealer niet overeenkomt met onze beleving van een grote beurt.
    * gewoon lagervet gebruikt bij de meenemer
    * remmen vloeistof bestond uit 30% gel. (Vocht)
    * remzuiger die gewoon vastzat.
    * koelvloeistof

In het achterwiel ontstond een klein wit stofwolkje van opgedroogd vet.
    Ongelooflijk.
    Mensen--> Molybdeen G-N plus is het JUISTE vet. Geen ander vet gebruiken is mijn advies, net zoals van vele andere kenners.

De gates thermostaat--> deze is een halve mm dunner, zo kwam een van de heren achter van de krachtfabriek.
    Deze zit dus letterlijk los in de behuizing, omdat het rubber niet de thermostaat kan aandrukken.
    Dat betekend dat er dus gewoon water achterom de thermostaat kan weglopen.
    Dikte van de Honda thermostaat-->1.56 mm (even uit mijn hoofd)
    > gates 0.96mm dik

Dus even goed opletten als je motor een beurt gehad heeft bij een dealer.
    Denk dat wij een betere service geven dan de meeste/gros van de dealers.

Bijgevoegde bestanden:

• Informatief Informatief x 2
    • Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  2. TuinfluiterPan

TuinfluiterPan 4e Versnelling

Gelijke ervaring gehad bij een dealer...voor mij is het niet meer mijn dealer. Ondanks dat de eigenaar in zijn beleving goed onderhoud pleegt...maar dan moet zijn monteur het ook doen..kortom..check en dubbel check..

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

3. cjavham

cjavham 5e Versnelling

Dat is echt bizar dat dit gebeurt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

4. RRR

RRR 5e Versnelling

Toen ik m'n ST1100 inruilde op m'n ST1300 heb ik er een grote beurt bij 'gekregen' (anders gaven ze geen garantie). Kosten: een dikke 300 Euries. Kan je vertellen dat m'n 1100 in betere staat van onderhoud verkeerde toen ik 'm inruilde dan de 1300 na z'n 'grote beurt'. Was weliswaar geen Honda dealer, maar wel een gerenommeerd motorbedrijf. Het onderhoud dat ze gepleegd hadden, was naar hun zeggen, volgens het Honda onderhoudsschema gebeurd. Klopte ook wel, maar als je ziet dat het expansievat alleen nog maar een of andere ondefineerbare donkere vloeistog bevat, dan ververs je dat toch ff? Daarnaast kwam ik er (gelukkig al snel) bij toeval achter dat de stopperbolt van de achterste remlklauw los zat. En dit weekend zag ik dat ze bij de oliewissel het oliefilter niet gewisseld hadden. Kortom: ik had 'm gewoon zonder garantie moeten kopen, want een Pan laat je toch niet in de steek.

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  5. Klapvandemolen

Klapvandemolen 4e Versnelling

Het is wel vervelend als je afhankelijk ben van een dealer als je zelf niet kan sleutelen. En kan je zelf wel sleutelen dan sta je soms met kromme tenen wat je tegen komt.
    Ik heb gezien dat de mensen hier op het forum wel sleutelen een stuk zorgvulldiger met hun spul omgaan.

• Mee eens Mee eens x 2
    • Leuk Leuk x 1
  6. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Dus die Gates thermostaat voldoet niet?

Ik hoor dat velen die gebruiken namelijk.

7. Pannos

Pannos Mega Mijlenmaker

Zelfde ervaring hier met een 'afleverbeurt' 2 jaar terug.

Doorgerotte uitlaatklemmen (dus niet naar gekeken).

Teveel olie!

Koppelingsvloeistof niet ververst (onlangs samen met Henk achter gekomen).

Krom remschijfhart (binnenste ring ws door schrijfremslot), bleven bij hoog en bij laag beweren dat er niets mis was, uiteindelijk heb ik het visueel kunnen krijgen d.m.v. detailfoto's .
    Maar we voelen heeeelemaal niets hoor meneer, remhendel en stuur trilde van jewelste.....

Hopeloze gasten zijn het, en jij maar betalen!

• Niet Leuk Niet Leuk x 3
  8. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Alles wat jezelf doet doe je beter.
    Maar dat geldt niet voor alles , technische kennis is belangrijk en niet alleen voor motorfietsen.

• Mee eens Mee eens x 1
    • Informatief Informatief x 1
  9. waffie

waffie Kilometervreter

, :vroem:
    Het gemiddeld aantal km dat men op de motorfiets rijdt is beperkt en je kunt niet alle schuld van slecht onderhoud op een monteur steken,
    de klant heeft ook een stukje verantwoordelijkheid.
    En een volledig onderhoud en inspectie uitvoeren zijn mooie woorden maar in de praktijk niet goedkoop want je kunt er geen offerte op loslaten
    dan wordt het uurtje factuurtje .
    Neem in oog schouw dat veel Pan bikes ook niet meer de jongste zijn en dus een beperkte straatwaarde hebben,daarmee dus de vraag moeten stellen of de kosten van het volgens Honda gevraagde onderhoud betaalbaar zal zijn.
    Uit ervaring moet ik dan toch roepen dat veel klanten er voor danken en voilá.. hij staat te koop met het verhaal dat hij dealer onderhouden was (de beste man mocht het alleen niet geheel uitvoeren)
    Maar de echte liefhebber heeft zijn eigen kanalen en kom je hier tegen .
    En samen met al die andere kunnen wij er wel voor zorgen dat het er weer perfect uit komt te zienDrinks

het kost dan wel wat moeite maar dan heb je ook wat

• Leuk Leuk x 4
    • Mee eens Mee eens x 4

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie