Dealer niet zaligmakend (was: allerlei)

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.517
2.401
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#1
Hai,

Gister bleek wederom dat "grote beurten" bij een dealer niet overeenkomt met onze beleving van een grote beurt.
* gewoon lagervet gebruikt bij de meenemer
* remmen vloeistof bestond uit 30% gel. (Vocht)
* remzuiger die gewoon vastzat.
* koelvloeistof

In het achterwiel ontstond een klein wit stofwolkje van opgedroogd vet.
Ongelooflijk.
Mensen--> Molybdeen G-N plus is het JUISTE vet. Geen ander vet gebruiken is mijn advies, net zoals van vele andere kenners.

De gates thermostaat--> deze is een halve mm dunner, zo kwam een van de heren achter van de krachtfabriek.
Deze zit dus letterlijk los in de behuizing, omdat het rubber niet de thermostaat kan aandrukken.
Dat betekend dat er dus gewoon water achterom de thermostaat kan weglopen.
Dikte van de Honda thermostaat-->1.56 mm (even uit mijn hoofd)
> gates 0.96mm dik

Dus even goed opletten als je motor een beurt gehad heeft bij een dealer.
Denk dat wij een betere service geven dan de meeste/gros van de dealers.
 

Bijlagen

TuinfluiterPan

4e Versnelling
28 okt 2014
392
194
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
#2
Gelijke ervaring gehad bij een dealer...voor mij is het niet meer mijn dealer. Ondanks dat de eigenaar in zijn beleving goed onderhoud pleegt...maar dan moet zijn monteur het ook doen..kortom..check en dubbel check..

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
 

cjavham

5e Versnelling
30 mei 2016
476
161
43
65
Spijkenisse
Type motor
ST1100
#3
Dat is echt bizar dat dit gebeurt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
576
186
43
Dalen
Type motor
ST1300
#4
Toen ik m'n ST1100 inruilde op m'n ST1300 heb ik er een grote beurt bij 'gekregen' (anders gaven ze geen garantie). Kosten: een dikke 300 Euries. Kan je vertellen dat m'n 1100 in betere staat van onderhoud verkeerde toen ik 'm inruilde dan de 1300 na z'n 'grote beurt'. Was weliswaar geen Honda dealer, maar wel een gerenommeerd motorbedrijf. Het onderhoud dat ze gepleegd hadden, was naar hun zeggen, volgens het Honda onderhoudsschema gebeurd. Klopte ook wel, maar als je ziet dat het expansievat alleen nog maar een of andere ondefineerbare donkere vloeistog bevat, dan ververs je dat toch ff? Daarnaast kwam ik er (gelukkig al snel) bij toeval achter dat de stopperbolt van de achterste remlklauw los zat. En dit weekend zag ik dat ze bij de oliewissel het oliefilter niet gewisseld hadden. Kortom: ik had 'm gewoon zonder garantie moeten kopen, want een Pan laat je toch niet in de steek.
 

Klapvandemolen

4e Versnelling
19 feb 2017
247
69
28
49
Arnemuiden
Type motor
ST1100
#5
Het is wel vervelend als je afhankelijk ben van een dealer als je zelf niet kan sleutelen. En kan je zelf wel sleutelen dan sta je soms met kromme tenen wat je tegen komt.
Ik heb gezien dat de mensen hier op het forum wel sleutelen een stuk zorgvulldiger met hun spul omgaan.
 

Ome Paul

Kilometervreter
2 aug 2016
1.351
459
83
33
Dordrecht
Type motor
ST1100
#6
Dus die Gates thermostaat voldoet niet?

Ik hoor dat velen die gebruiken namelijk.
 

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.873
715
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
#7
Zelfde ervaring hier met een 'afleverbeurt' 2 jaar terug.

Doorgerotte uitlaatklemmen (dus niet naar gekeken).

Teveel olie!

Koppelingsvloeistof niet ververst (onlangs samen met Henk achter gekomen).


Krom remschijfhart (binnenste ring ws door schrijfremslot), bleven bij hoog en bij laag beweren dat er niets mis was, uiteindelijk heb ik het visueel kunnen krijgen d.m.v. detailfoto's .
Maar we voelen heeeelemaal niets hoor meneer, remhendel en stuur trilde van jewelste.....

Hopeloze gasten zijn het, en jij maar betalen!
 

Mister Vogezen

Mega Mijlenmaker
27 sep 2016
2.121
538
113
54
prov Antwerpen
Type motor
ST1300
#8
Alles wat jezelf doet doe je beter.
Maar dat geldt niet voor alles , technische kennis is belangrijk en niet alleen voor motorfietsen.
 

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
957
715
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
#9
, :vroem:
Het gemiddeld aantal km dat men op de motorfiets rijdt is beperkt en je kunt niet alle schuld van slecht onderhoud op een monteur steken,
de klant heeft ook een stukje verantwoordelijkheid.
En een volledig onderhoud en inspectie uitvoeren zijn mooie woorden maar in de praktijk niet goedkoop want je kunt er geen offerte op loslaten
dan wordt het uurtje factuurtje .
Neem in oog schouw dat veel Pan bikes ook niet meer de jongste zijn en dus een beperkte straatwaarde hebben,daarmee dus de vraag moeten stellen of de kosten van het volgens Honda gevraagde onderhoud betaalbaar zal zijn.
Uit ervaring moet ik dan toch roepen dat veel klanten er voor danken en voilá.. hij staat te koop met het verhaal dat hij dealer onderhouden was (de beste man mocht het alleen niet geheel uitvoeren)
Maar de echte liefhebber heeft zijn eigen kanalen en kom je hier tegen .
En samen met al die andere kunnen wij er wel voor zorgen dat het er weer perfect uit komt te zienDrinks

het kost dan wel wat moeite maar dan heb je ook wat