Cruising accessoire

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.556
821
113
54
Barneveld
Hello all,

Na wat langere ritten op de Pan ben ik toch eens wat rond gaan kijken naar mogelijkheden om de rechterhand wat te ontlasten. Die zit nu immers verplicht aan de gashendel tijdens het rijden. :x

Al zoekend kwam ik op deze pagina, die wat opties opsomt voor echte cruise controls, danwel manieren om de gashendel vast te zetten.
Ik begreep dat de politie rijdt met een kaoko-achtige throttle lock. 't Lijkt me een mooie oplossing. Alleen levert kaoko deze niet voor de ST1100, wel voor de ST1300. :(

Verder zijn er een soort van ‘flappers’ die je om de gashendel kunt zetten, waarmee je met je rechterhand al leunend je gas vasthoudt, waardoor je vingers meer kunnen ontspannen.
Dit laatste zou ik wellicht ook al kunnen bereiken door wat dikkere handgrepen te monteren dan de standaard variant.

Wat zijn jullie ervaringen met dergelijke accessoires?

Groets, Hans

Eefje

Kilometervreter
29 okt 2012
1.056
1.164
413
36
Enschede
Oscar heeft alles geprobeerd.
Dikkere hanvaten hielpen wel iets, voornamelijk tegen het knijpen en de pijn in de duim die hij had.
Die flipper of flapper...:ugeek: ...tjah, het bevalt sommigen wel goed en anderen niet. Het kost echter maar een paar euro dus is zeker het proberen waard. Nu rijden hij en ik met de cruise control waar de politie ook mee rijdt....en dat is wel zo fijn en makkelijk. Wij hebben deze wel op de 1100 zitten, maar hebben daarvoor het stuur moeten aanpassen. Er zijn andere bussen in gelast zodat de schroef past, zeker een aanrader.

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.412
1.041
413
49
Purmerend
Type motor
ST1300
Ik gebruik wat ze noemen een Throttle rocker en kost nog geen tientje. Dat is die je om je handvat doet en waar je dus op leunt zodat zoals jezelf zegt je hand op de langere ritten kunt ontspannen.

Ozzy

Klokje Rondrijder
R.I.P
30 okt 2012
5.227
3.185
572
Type motor
ST1100
Ik heb throttelmeister nu ... Dat flapje kan je zaterdag wel mee krijgen ....

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
2.067
527
113
44
Rotterdam
Type motor
ST1100
Je kunt ook een o-ring tussen het stuureind en het gas handle doen.

Gr William

B

Bodycase

Guest
Pan Piloten,

Ik heb wel belanstelling voor een cruise control. Gemonteerd door de grote Oz.

Spreek je zaterdag.

Gr,

B

Bodycase

Guest
Als ik er kom,

Weet niet eens waar ik moet zijn. En die Benz praat niet meer tegen me.

Gr,

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.412
1.041
413
49
Purmerend
Type motor
ST1300
Ik heb ze ook wel eens zien rijden met een stuk koper draad ertussen, alleen lastig met gedoseerd gas geven.

En niet zo ongeduldig Buurman!

P

panfiets

Guest
Onnodige quote’s zullen wij verwijderen

Dus ook deze

:mrgreen:p
Waar is linkie nou ....?

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.680
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de Dino Cruis control van Onderdelen Struik uit Leiden.
En op erg grote ritten bovendien de trottle rocker..

Ryder

Member
26 nov 2012
241
13
18
74
Aalsmeer
Het ding wat op Amazon staat aangeboden heb ik al 4 jaar in gebruik en bevalt prima.
Eenvoudige montage en niet duur. Ik heb de mijne gekocht bij Struikmotoren in Leiden voor € 25,00 geloof ik.

Grt,

Ryder :cool:

P

panfiets

Guest
Niet meer dan wat ik je al geschetst heb denk ik. Maar je weet maar nooit, al gok ik dat je dezelfde gaat kopen. Deze werkt eenvoudig en het prettigst.

Andy1974

Motorrijles
22 nov 2019
3
3
3
45
Zwevezele
Type motor
ST1300
Ik heb het systeem van kaoko. Ben er tevreden van. Is mechanisch instelbaar dus snelheid varieert wat bij niet vlakke wegen...

Ollieboy

Beginnend Bestuurder
28 mrt 2019
11
12
3
51
Type motor
ST1100
Zo'n flapper is handig voor lange afstanden rijden op rijkswegen. Bij korte stukjes rijden in de steden moet je opletten dat je bij afremmen niet je pols op de flapper houdt, anders geef je soms ongewild gas bij afremmen.