Cruise control

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

GerritH

2e Versnelling
8 jan 2019
67
53
18
68
Type motor
ST1100
Ik heb op mijn ST1100 een soort van cruisecontrol geconstrueerd; simpel en wat mij betreft doeltreffend.

Zoals de foto's duidelijk maken, het gaat hier om een soort zadelpenstrop voor een mountainbike. voorzichtig uit elkaar buigen en om de handle plaatsen, dicht knijpen en het hendeltje plaatsen. dan zo vast draaien, dat wanneer je de hendel naar beneden doet, de handle in die stand blijft staan. Om op te heffen, gas sluiten of de hendel omhoog halen. Ik ben er nu zo handig in, dat ik met een hand het gas kan vastzetten. Heeft natuurlijk wel nadelen maar wel een stuk goedkoper dan alternatieven.

IMG_5553.JPGIMG_5552.JPG

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
522
266
63
60
Flevoland
Type motor
ST1300
Klopt het is eenvoudig kunststof en evt. met tirerip strakker te zetten. Ik heb ze over mijn grippuppy's gezet... werkt wel beter nu... Er is ook een draadje voor zelfbouuw zoals een gereedschapsklem met boutje... smile

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
1.056
971
113
57
Gieten
Type motor
ST1100
op Aliexpres keuze uit meerdere modellen, vanf 13 euro meen ik, zit zelfs een stelschroef aan om hem strakker of losser te zetten.

• Like
Reactions: panman1100

GerritH

2e Versnelling
8 jan 2019
67
53
18
68
Type motor
ST1100
Weet ik allemaal maar voor wie zo'n strop heeft liggen of kan opscharrelen is het 'gratis'.

Het nadeel van de plasticvariant bijvoorbeeld lijkt mij, dat die altijd werkt; dat wil ik niet. En ik baal van de ongelooflijk hoge 'bezorgkosten' voor zo'n lullig dingetje, dat is wezen al veel en veel te duur is.

Henk2511

Kilometervreter
8 sep 2018
1.056
971
113
57
Gieten
Type motor
ST1100
@GerritH één ding snap ik niet, jij wilt geen plasticvariant omdat die altijd werkt ????
wat wil jij dan, eentje die af en toe werkt ??
dat zou ik dus niet willen, hij moet altijd werken !!!
en wat jij hebt neemt mij teveel ruimte van het handvat weg, die van plastic is veel smaller.

GerritH

2e Versnelling
8 jan 2019
67
53
18
68
Type motor
ST1100
Henk, niet zo flauw; ik wil er een die werkt wanneer ik dat wil, vanzelfsprekend! Door de hendel er af te halen, doet het gas, wat het altijd doet. En als ik de hendel naar beneden doe. blijft het gas in die stand staan. En bij de plasticvariant is dat voor zover ik begrijp niet zo.

Het plastic is juist niet smaller, alleen ligt je hand/duim er constant 'overheen'. Ik heb geen enkele last van die smalle ring.

Verder moet iedereen vooral doen wat hij/zij zelf wil. Maar de afweging die je maakt is ook afhankelijk van de informatie/kennis die tot je beschikking hebt; vandaar.

• Like
Reactions: Henk2511 en pheufk

tbo

3e Versnelling
18 sep 2013
125
39
28
61
st michielsgestel
Type motor
ST1100
Je hebt gelijk Gerrit. Ik heb ook z'on platic ding en ben daar helemaal tevreden over. Daarbij gebruik ik hem zo min mogelijk omdat ik liever niet echt veel grote weg rijd. Ja oke, op weg naar de vogezen bv is ie erg handig en erg makkelijk te bedienen

FNaRK

2e Versnelling
3 okt 2018
77
54
18
52
Delft
Type motor
ST1300
Ik heb op mijn ST1100 een soort van cruisecontrol geconstrueerd; simpel en wat mij betreft doeltreffend.

Zoals de foto's duidelijk maken, het gaat hier om een soort zadelpenstrop voor een mountainbike. voorzichtig uit elkaar buigen en om de handle plaatsen, dicht knijpen en het hendeltje plaatsen. dan zo vast draaien, dat wanneer je de hendel naar beneden doet, de handle in die stand blijft staan. Om op te heffen, gas sluiten of de hendel omhoog halen. Ik ben er nu zo handig in, dat ik met een hand het gas kan vastzetten. Heeft natuurlijk wel nadelen maar wel een stuk goedkoper dan alternatieven.

Bekijk bijlage 24057Bekijk bijlage 24058
ik vind het een geniale oplossing. Enig idee welke maat (diameter) de klem is ?

GerritH

2e Versnelling
8 jan 2019
67
53
18
68
Type motor
ST1100
Helaas; ik heb dat gewoon geprobeerd omdat ik zo'n ding had liggen. Ik heb geen idee of er meerdere maten zijn. Dit is overigens de tweede motor waar dit 'ding' opzit.

FNaRK

2e Versnelling
3 okt 2018
77
54
18
52
Delft
Type motor
ST1300
Helaas; ik heb dat gewoon geprobeerd omdat ik zo'n ding had liggen. Ik heb geen idee of er meerdere maten zijn. Dit is overigens de tweede motor waar dit 'ding' opzit.
geen probleem, ik heb er één bij de chinees besteld, voor €1,85 durf ik de gok wel te wagen ;)