Communicatie Communicatie set

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door PanEuRoel, 28 aug 2017.

1. PanEuRoel

PanEuRoel Mega Mijlenmaker

Beste forumleden,

Ik wil een communicatieset aanschaffen, maar ik weet niet wat ik moet kiezen.
    Wat stel ik als eisen:
    - Moet een universele pairing hebben. In gewoon Nederlands, hij moet kunnen werken met verschillende niet eigen merk systemen.
    - Moet een afdoende bereik hebben, zodat je ook met andere rijders contact kunt houden.
    -Muziekje luisteren is leuk, maar hoeft niet persé

Ik vind het van de zotte, dat de diverse merken alleen onderling verbinding kunnen hebben.

Dussss: Brand maar los, laat maar komen die adviezen,oplossingen, plannen voor zelfbouw ......

Ik ben benieuwd!

2. honda1300

honda1300 5e Versnelling

De Sena 20S bevalt mij goed.
    Ook in combinatie met mijn oude Cardo die ik nog gebruik als passagierstoestel.

• Mee eens Mee eens x 2
    • Leuk Leuk x 1
  3. Marthin Api Injil

Marthin Api Injil 2e Versnelling

Ik heb de Scala Pack Talk!
    Zie de promo, dat zegt genoeg!
    Naast Bluetooth heeft deze DMC mode!

View: https://youtu.be/XEcs8yx2ZRs

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
  4. Jur

Jur Mega Mijlenmaker

Sena 5 kan dit al en is niet zo heel duur.
    Met FM-uitvoering is die er ook en is dan iets duurder.
    Bevalt mij erg goed.

• Leuk Leuk x 2
  5. Tommie

Tommie Kilometervreter

dit lijstje is misschien al een beetje gedateerd maar misschien heb je er wat aan.

Bijgevoegde bestanden:

• Leuk Leuk x 3
  6. RRR

RRR 5e Versnelling

Heb de Sena 5 FM. Heb 'm ooit gepaird met een Scala en dat werkte goed.

7. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Wij gebruiken Scala Rider buurman en zijn daaar erg tevreden mee.

8. PanEuRoel

Ik heb ook een Scala Rider TeamSet Pro, maar daar ben ik niet over in jubelstemming. De communicatie met Floortje is beroerd. Nu is dat setje ook niet meer de jongste dus soit! Ik heb nu mijn oog laten vallen op de Cardo Packtalk. Deze is niet kieskeurig als het gaat over pairing met andere merken. Ik heb het nog niet gekocht, maar dit model heeft goede troeven.

9. Rimconator

Denk dat het een goede keuze is!

10. PanEuRoel

Als je de specs zo leest, zit het wel snor. Maar de praktijk vind ik wel belangrijker dan specificaties op papier of een "het is geweldig"-promofilmpje à la Tel Sell.

11. S-Tsw-1300

S-Tsw-1300 Mega Mijlenmaker

De Sena 20S gebruik ik nu een klein jaar en bevalt me bijzonder goed. Naar mijn mening een aanrader.

• Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  12. webster

webster Administrator Medewerker

Sena 10U werkt prima
    koppelt ook met andere merken

• Leuk Leuk x 1
  13. waffie

waffie Kilometervreter

En zo heeft iedereen wel iets maar als test winnaar voor 2017... interphone touring, sport of urban

• Leuk Leuk x 1
  14. Rimconator

Vraag is nu welke het geworden is?

Vertel Roelof!;)

15. PanEuRoel

Ik ben nog steeds zoekende. En sparende. Vakantie net achter de rug. Maar met de info van nu gaat het waarschijnlijk toch wel de PackTalk worden.

16. PanEuRoel

Mochten er mensen zijn die mij willen steunen in de de aanschaf van een setje, graag een PB-tje. :Smile::Smile::Smile:

17. Marthin Api Injil

Kijk op Marktplaats, ik heb mijn Packtalk op Marktplaats gekocht voor € 125,-.
    Moest alleen een nieuwe houder kopen, want die kan je maar 1 keer plakken.

Echt heel tevreden mee hoor!

View: https://youtu.be/wgCXujxoVkg

• Leuk Leuk x 1
  18. PanEuRoel

Wad issut geworru? Scala Rider PackTalk. :Smile:

• Leuk Leuk x 1
  19. Rimconator

En kunnen jullie nu netjes met elkaar praten?

20. PanEuRoel

Dat weet ik nog niet, want ik heb hem nog niet binnen. Ik ga er van uit dat het lukt!

• Leuk Leuk x 1
  21. PanEuRoel

Tsss, hoor ik vandaag dat het pas volgende week gaat worden voordat de PackTalk binnen komt. Zucht.
    Wordt vast speciaal voor mij op maat gemaakt. :Smile:

22. Rimconator

Geduld is een schone zaak....

23. PanEuRoel

Dat klopt buurman, maar ik had gehoopt om het setje in de helm te frommelen voor de Diekentoer. Zou ik met Pien een beetje kunnen babbelen onderweg. Zoals het er nu uitziet is het maar de vraag of het spul er op tijd is zodat ik met jou kan "communiceren" als we naar d'n overkant gaan voor de Truckrun.

Geduld is een schone zaak. Wie geduld heeft zal daar voor beloond worden. Ik zie niet goed wat het wachten mij extra gaat opleveren. Wat het nu oplevert is frustratie! :Smile:

• Lol Lol x 1
  24. Rimconator

Adem in, adem uit @PanEuRoel , komt allemaal goed.;)

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  25. PanEuRoel

In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. Grrrrrr!!!! In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. @#$%@@!!
    Ik doe mijn best! :Smile:

• Lol Lol x 1
  26. Marthin Api Injil

Ik was trouwens helemaal vergeten dat ik de Sena S20 ook heb gehad.
    Maar heel kort, want die was onderweg van mijn helm gevallen.
    Heel slecht kliksysteem.
    De packtalk is ook veel gebruiksvriendelijker.

27. PanEuRoel

Nu wordt het nog erger!
    In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. Grrrrrr!!!! In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. @#$%@@!! :duivel:

28. Nick Sax

Nick Sax Kilometervreter

Wij, mijn broer en ik, hebben na een moeilijke start deze week mijn SRC en zijn Freecom 4 uitgeprobeerd.
    Voorgeschiedenis elders op dit forum.
    Resultaat was de eerste dag redelijk goed.
    De tweede dag kwam er incidenteel een acceptabel contact tot stand, maar de derde dag was er uitsluitend geruis en gebrom wanneer we de helmen, als waren we een verliefd koppel, bij elkaar staken.
    He contact met de Garmin is op beide systemen goed maar onderling communiceren we weer met gebaren om aan te geven wanneer er geplast, koffie gedronken of getankt moet worden.
    Wij hebben het opgegeven.

29. Edi

Edi 5e Versnelling

Ik, persoonlijk, hou het liever bij een portofoon. Maar ik lees graag de vorderingen, zeker, gezien mijn beroep, de ademhaling Wink:

30. PanEuRoel

In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit. In, uit.

• Lol Lol x 2
  31. Rimconator

Vertel buurman, je zit nog steeds op de postbode te wachten?;)

• Leuk Leuk x 1
  32. Tommie

Tommie Kilometervreter

Welke webshop heb je gekozen?
    gebruiken ze postduiven of zo? duurt nu al ruim 2 weken?
    Ik heb vorige week een sena 20S evo gekocht bij FC moto en had hem binnen een week binnen.

adem in, adem uit, in, uit, in, uit, in, uit,in, uit, in, uit, in, uit, in, uit, in, uit.
    sterkte

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  33. dakkie

dakkie 5e Versnelling

communicatie doet het niet tussen de verkoper en postbesteller:duivel:

• Lol Lol x 2
    • Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  34. PanEuRoel

Het schijnt zo te zijn, dat er een artikel over de Scala Packrider in een of ander motorblad heeft gestaan met nogal lovende recensies. Het gevolg daarvan is dat de vraag er naar explosief is gestegen en de leverancier/importeur van Scala niet aan de vraag kan voldoen.
    Ter vergelijk: als je kijkt bij RAD lees je dat ze in geen van de winkels eentje op voorraad hebben, maar dat er ook geen voorraad is bij hun leverancier.
    Ergo de lange wachttijd.
    Maarrrrrrrrrrrrrr, ..................... er gloort hoop. Vandaag even langs geweest bij de lokale motorzaak, waar ik het heb besteld. Hij heeft meteen contact opgenomen met zijn leverancier en er werd bevestigd dat het onderweg was. Er komt een eind aan het wachten. :Smile:

• Leuk Leuk x 1
  35. PanEuRoel

@Tommie,
    Sena? Die geven ze weg! SpitefulSpitefulSpiteful

(Niet serieus bedoeld , hoor):Smile:

Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2017
  36. Tukkerpanman

Tukkerpanman 5e Versnelling

Roel de Scala Packrider wordt zo slecht verkocht dat ze deze op bestelling maken in Verwegganistan

37. Tommie

Tommie Kilometervreter

@PanEuRoel weggeven? ja voor €269,=
    nog niet alles geprobeerd, maar zover ik hem getest heb werk ie erg goed.

• Leuk Leuk x 1
    • Top Top x 1
  38. PanEuRoel

Yoehaa!!!!!!!!!!!!!! Ik heb hem binnen!!!
    Zit nog niet op de helm. Eerst de boel opladen, software upgraden, app installeren, gebruiksaanwijzing bestuderen.
    Als je bepaalde zaken één keer voor elkaar hebt, zeg je "OK, dus zo werkt dat." Ze gebruiken wel een hele 'eigen' manier van hoe een website moet werken. Intuïtief? Nee. Maar het werkt uiteindelijk wel. Is even zoeken.
    Mi ta hopi feliz cu mi headset nobo!! :Smile:GoodYahoo:

Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2017
  39. Marthin Api Injil

Je gaat er echt geen spijt van krijgen!
    Scala is echt heel goed!!
    Veel plezier ermee!!

• Leuk Leuk x 1
  40. Nero

Nero 3e Versnelling

M'n dochter heeft ook zo een. Wij krijgen echter geen radio ontvangst tenzij er een heel sterke zender in de buurt is. De scan en save geeft enkel ruis.

41. Tommie

Tommie Kilometervreter

De langste draad van één van de luidsprekers schijnt bij een hoop ook FM antenne te zijn.
    Ik las ergens dat je het beste ontvangst hebt als je de draad bovenlangs, dus tussen de bovenbekleding en de helmschaal, zeg maar boven je hoofd, laat lopen.

• Mee eens Mee eens x 1
  42. M@rcel

M@rcel 3e Versnelling

Ik ga zelf toch maar voor de Cardo Scala Freecom 4. Lees ik ook wel goede recensies van, heb er helaas "nog" geen meningen over gehoord van mensen direct in de omgeving die 'm in gebruik hebben.

43. Nero

Nero 3e Versnelling

@Tommie,

Moeten we even proberen.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2017
  44. PanEuRoel

Die draad werkt toch niet als antenne? :Questionmarks:

45. M@rcel

M@rcel 3e Versnelling

Dat zou makkelijk kunnen, word wel eens meer gedaan. Ik weet alleen niet of dat hier ook het geval is. Kan ook in de unit zelf zitten

46. Marquez93

Marquez93 Kilometervreter

Is ook bij mijn smartphone zo. Met headset ontvangst, zonder nauwelijks.

47. Tommie

Tommie Kilometervreter

Ik heb het bij mijn nieuwe (Sena 20 S evo) in ieder geval wel gedaan. of het helpt weet ik niet maar ik heb prima radio ontvangst.

48. Rimconator

Even goochelen Buurman!

49. PanEuRoel

Ik weet dat je een draad als antenne kunt gebruiken. Ik ben ook -ooit- student geweest en wij gebruikten of en lint antenne of een hele lange koperdraad als antenne. Die werd aangesloten op de antenne-ingang van je radiootje, Maar daar ging verder geen elektrisch stroompje doorheen.
    Als je een draadje van een luidspreker gebruikt als antenne dan moet dat volgens mij storingen opleveren. Daar gaat wel een elektrisch stroompje doorheen.
    Ik denk dat reden voor het bovenlangs laten lopen heel anders is. Langs boven komt er minder beweging op de draad dan wanneer je die door de kraag laat lopen. Minder beweging= minder kans op draadbreuk of loswriemelen van je speaker.

Please correct me if I'm wrong. :Smile:

50. PanEuRoel

Schiet me nog iets te binnen.Het maakt volgens mij helemaal niets uit, mocht het een antennedraad zijn, wat het volgens mij niet is, of dat nu achterlangs over bovenlangs loopt.
    Wat je vroeger wel merkte, als je een lange draad had had je wel een betere antenne dan met een korte. En hoe die verder liep op de muur was niet zo heel spannend. De lengte is dus meer bepalend voor de ontvangst dan de plaats.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie