TomTom GPS Cardo Packtalk Bold gekocht.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
151
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Gisteren tezamen met een Nolan N100-5 helm een Cardo Packtalk Bold gekocht. Helaas wil hij niet verbinden met mijn oude Tom Rider one. Alternatief wordt dan de TT app op mijn iPhone of is een TT 550 een betere optie? Weet niet zeker of de iPhone (8 plus) wel bestand is tegen de weergoden.

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.358
941
113
Hulst
Type motor
ST1100
Heb je de Packtalk op Bluetooth staan of op DMC? Zou een verschil kunnen maken.
Als je kiest voor andere navigatie zou mijn voorkeur altijd uitgaan naar motornavigatie i.p.v. smartphone. Het eerste is veel robuuster en opgewassen tegen de job. Smartphones worden loeiheet als ze lang intensief gebruik moeten maken van GPS en navigatiesoftware. :Smile:

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.358
941
113
Hulst
Type motor
ST1100
Bosje bloemen meenemen.
Neem eens een kijkje op Marktplaats voor een navi. Ik heb mijn Garmin 595 ook op die manier gekocht. Nieuw in de doos, maar wel een stuk goedkoper. Je moet het treffen, maar niet geschoten is altijd mis. :Smile:

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
151
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Ga het eerst proberen met een bloemetje Roel, concessies doen kan altijd nog
postings automatisch samengevoegd:

Intussen de eerste ervaring met TT op de iPhone. Deze in een steuntje op de cockpit. Werkt op zich prima maar het scherm reageert niet op aanraking met handschoenen aan. Achteraf bezien ogisch natuurlijk maar dat is wel een duidelijk minpunt. Bovendien vraag ik met af of hij het trillen en stoten tijdens een rit wel goed kan doorstaan. Het wordt dus toch een TT 550.

Laatst bewerkt:

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
109
94
28
55
De TT Go app is beslist een hele interessante... echter helaas alleen de android versie: in de iphone versie kun je geen routes laden. Dan is de MRA Navigation app wellicht een alternatief, maar die kent weer geen 'kronkelwegen' helaas.

Wees echter gewaarschuwd qua iphone. Los van de gangbare problemen (wo kwetsbaarheid voedingsconnector) hoor ik nu en dan dat de camera niet bestand is tegen de trillingen op de motor.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
151
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
@MrGPS Bedankt voor de waarschuwing. De TT rammelde inderdaad alle kanten op, dat lijkt me niet gezond. Ik ervaar trouwens nog twee problemen: in de auto (dus niet op de motor) valt de gesproken begeleiding weg zodra ik ga rijden. Alles geprobeerd, TT via mail ingeschakeld. Die hebben een incident nr aangemaakt en zouden naar een oplossing zoeken. Na twee maanden maar eens contact opgenomen. Blijkt het hele incident verdwenen. Bij reply mailen op hun reactie krijg ik alleen nog een verwijzing naar de gewone website.
Daarnaast is er maar in mijjn straat één straatnummer bekend en dat is 1,5 km van mijn adres. Ook nog niet opgelost, ook niet na een update.
Ik ga denk ik wel voor de TT550.

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
104
29
28
54
Zeist
Type motor
ST1300
houd er rekening mee dat de Bold niet meer dan twee gelijktijdige Bluetooth verbindingen kan maken. As je dus op Bluetooth mode verbinding hebt met één andere intercom én met bv de cardo app op je telefoon, dan kan je niet ook nog met je GPS verbinden.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
151
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Ja ik weet het Marcel. Dat is wel een beperking. Ik weet niet of dit in de praktijk problemen geeft dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
104
29
28
54
Zeist
Type motor
ST1300
had de G4 of de G9 niet diezelfde beperking vam 2 BT kanalen? ben het ff vergeten. De onderlinge afstand met de Packtalk is iets minder, geluidskwaliteit via DMC is wel uitmuntend. Mixed mode (een rider via Bluetooth en de rest via DMC) werkt niet geweldig, je krijg sneller radio storing en de BT is een stuk zachter (maar soms juist een stuk harder) dan de DMC riders en ik kan niet vinden of je het volume onafhankelijk van elkaar kan instellen. desondanks geen spijt van de aanschaf van het belachelijk dure ding.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
151
58
28
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Ik rij hoofdzakelijk alleen (woon-werkverkeer) of met mijn zwager. Die heeft een Sena. Weet nog niet of dat te koppelen is. We gaan het zien. Ik kan de iPhone trouwens toch koppelen via de TT550?

Marcel Zeist

3e Versnelling
15 aug 2015
104
29
28
54
Zeist
Type motor
ST1300
Volgens Cardo moet dat allemaal gaan, maar ik heb zelf met geen van drieën eigen ervaring mee.