ST1100 carburator probleem Pan st1100 96 ABS TCS

Paul Custers

Motorrijles
2 apr 2019
9
3
3
65
Type motor
ST1100
Alles geprobeerd:
forte1,2
Handmatig gereinigd , meerdere malen verschillende producten.
Ultrasoon gereinigd..........maar goed? Krijgt men hier de kwetsbare luchtkanaaltjes mee open?
ik krijg de motor niet meer aan de praat.
Ontsteking ok, branstofpomp ok.....
In het beste geval murmelt hij wat en draait eventjes op choke. Starterspray helpt een paar seconden. Verschillende luchtschroefinstellingen geprobeerd.
Ik kan hem ondertussen blindelings demonteren en monteren......
Iemand nog een idee?

DennisMe

5e Versnelling
30 dec 2016
502
500
93
50
Vlissingen
Type motor
ST1100
Heb je de carbs laten reinigen? Misschien hebben ze bij de montage toch niet de sproeiers gecontroleerd / doorgeprikt en zo maar vertrouwd op de ultrasone reiniger.
Zijn de vlotters nog afgesteld en zijn ze niet lek? Vlotternaalden 100% in orde?

Of voor 50 Euro een andere carb halen en die proberen. Misschien nog wel sneller en goedkoper dan verder prutsen. Kun je daarna op je gemak de oude uit elkaar trekken om te onderzoeken.

magnamaniac

4e Versnelling
12 mei 2019
275
243
43
Land van Maas en Waal
www.rataplan-ratbikeclub.nl
Type motor
ST1100
Ik begrijp dat de motor voorheen wel gelopen heeft?
Als deze nu echt helemaal niets meer doet moet er dan iets echt niet goed zitten, anders moet je op z'n minst wat gepruttel krijgen. Vullen de vlotterbakken zich wel alle vier?

[edit]
Sorry, lees nu nog een keer goed en zie dat ie wel wat wil pruttelen. De vraag over de vlotterbakken blijft wel staan.

Ray_308

5e Versnelling
29 okt 2018
602
701
93
48
Heemskerk
www.minneboo.net
Type motor
ST1100
@Paul Custers liep de motor wel goed? Wat is er gebeurd/ gedaan tussen het goed/normaal lopen en het nu niet meer lopen...

En als we gaan draaien aan de schroefjes.. een carburateur is als een muziekinstrument, het vergt enige oefening om deze te bespelen.

• Mee eens
Reactions: panman1100

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
6.250
6.603
413
Voorhout
Type motor
ST1100
De setting van een carburateur is heel belangrijk , staat alles op de juiste waarde ingesteld ?
Heb je de standen van de regelschroeven genoteerd en weer op deze waarde teruggezet ?
Zijn de vacuümslangen (ook die aan de onderkant) heel en sluiten deze goed aan ?

Onderdrukzuigertje losmaken en het membraan controleren van de carburateur.

De Honda st1100 heeft constant-vacuüm carburateurs,

Schroef het deksel los en trek de veer er uit.
( hier zit een zuigertje in met een membraan )

Neem voorzichtig het membraan los, hiervoor zit een uitsparing of een lipje aan het membraan.
(Deze heeft een vaste vorm zodat het niet mogelijk is deze anders te monteren.)

Houd de membraan tegen het licht om het te controleren en rek het lichtjes op, als er gaten vallen of scheurtjes zichtbaar zijn vervang deze dan.
Als er beschadigingen zijn dan zitten die meestal langs de randen waar deze bevestigd is aan het zuigertje of de buitenkant.
Ook kunnen de membranen aangetast zijn door benzinedampen, vaak zijn ze dan slap en ook dan moet je ze vervangen.

Paul Custers

Motorrijles
2 apr 2019
9
3
3
65
Type motor
ST1100
Hij draait, twee werkende carburatoren nu !
Zonder luchtfilter gemonteerd met een naakte carb dus , haalt hij maar 5000 toeren.
Op dat aspect heb ik me serieus miskeken.
Ik dacht dat hij het hele toerental zou bestrijken...niet dus. De motor heeft dus een luchtfilter nodig om de carb goed te laten werken.
Veel tijd aan verloren.
Na montage van behuizing met luchtfilter, twee perfect werkende carbs......draait als een naaimachientje.
Eentje op overschot , dus met garantie !

Paul Custers

Motorrijles
2 apr 2019
9
3
3
65
Type motor
ST1100
Speciale vermelding voor Forte valve cleaner.
Veel middelen geprobeerd. OOK
alle lucht inlaatjes regelmatig ingespoten.......
Je krijgt er blijkbaar alles mee open.
Dit product was voor mij bepalend voor het uiteindelijk resultaat.
Na de ultrasone reiniging heb ik dit nog moeten toepassen om een en ander in orde te krijgen.