ST1100 Carburateur ultrasoon reinigen en demonteren

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Eelco Reitsma

Motorrijles
8 nov 2018
5
5
3
26
Drachten
Type motor
ST1100
Mijn Pan uit 2000 wil nog niet echt lekker lopen.
Heeft een tijdje stilgestaan, nieuwe benzine en forte 1 en 2 al geprobeerd heeft iets geholpen.
Maar is vooral onder de 4000 duizend toeren erg stotterig en ploffen uit de uitlaat.
Morgen carbtune laten doen, mocht dit niet werken dan wil ik ze ultrasoon laten reinigen.
Weet iemand op dit forum hier iemand voor?
Groet Eelco

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Reactions: Cees

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
656
262
63
Dalen
Type motor
ST1300
Ploffen uit de uitlaat kan komen door een verkeerd mengsel of een vacuumlek waardoor er valse lucht wordt aangezogen. Zou dus eerst de raad van Panman1100 opvolgen en als de carbtune niet helpt, kijken of er wellicht ergens een slangetje los zit of een membraan gescheurd is. Heb ook weleens hier gelezen dat een kapot membraam in de benzinekraan voor dergelijke problemen kan zorgen.

Henry W

4e Versnelling
12 aug 2016
240
256
63
55
Den Haag Leidschenveen
Type motor
ST1100
de dopjes kapot aan het einde van de slangetjes ? (voor de carptune)
nr 90634PA0000 veer 9500202070 ( wel ff checken bij Roukema)
1546675546653.png
1546675579527.png

Eelco Reitsma

Motorrijles
8 nov 2018
5
5
3
26
Drachten
Type motor
ST1100
Carbtune uitgevoerd, loopt al een stuk beter. Waarschijnlijk zit er een klein lekje bij een inlaatrubber. motor reageert er op als je er wat carbcleaner op spuit.
Carburateurs moeten er dus of om te zien wat er echt lek is..

Lucky Luc

Moderator
Medewerker
14 nov 2012
2.241
1.689
413
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Als je ze eens ultrasoon gereinigd wil hebben stuur me dan een Pbtje, dan krijg je mijn adres en doe ik dat voor je, stel hem dan tevens af op de fabrieksinstellingen. Na montage moet je hem dan warm laten draaien, CO af stellen en als laatste synchroniseren (met b.v. een carbtune.) Als je hier in de buurt woont kunnen we die CO afstelling en synchronisatie bij mij doen.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
556
467
63
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
Jeetje... Maar dan wil ik dat ook wel héél graag! Met als tegenprestatie: Klep houden, info sponzen en iets zinvols/nuttigs... Blush
Voor mij is het tenslotte "maar" 2 uurtjes rijden... Voor Eelco een zéér imposant aantal van 3. :oh no:

Als jullie hebben afgesproken mag je een tussenstop Amersfoort doen Eelco! Voor een bakkie en een (kort) praatje.
Het besluit: Samen afspreken en langskomen laat ik echter aan Luc over, ik ben tegenwoordig wel écht intens rustiger hoor!

Workshopje Ultrasoon Zennnn...

Geluidsbarrière-proof klussen met een wonderbaarlijk fijne vent, in het idyllisch Zuidelijk gelegen plaatsje: Sas van Gent.

Eelco Reitsma

Motorrijles
8 nov 2018
5
5
3
26
Drachten
Type motor
ST1100
Bedankt voor je aanbod.
Ondertussen zijn de inlaatrubbers en pakkingen van de vlotters vervangen.
Carburateurs zijn uit elkaar geweest en met de hand schoongemaakt.
Nieuwe bougies gemonteerd en het geheel opnieuw afgesteld.
Resultaat een zeer soepel draaiend blok.
Ultrasoon reinigen is niet meer nodig toch bedankt voor je aanbod.

Sancho Panza

5e Versnelling
14 jun 2015
556
467
63
43
Amersfoort
Type motor
ST1100
CARB-CLEAN.jpg

Oh... Jij weet dus al hoe het in elkaar steekt? Naar welk adres mag het verzonden worden? :Biggrin
Heb ondertussen al contact gehad met "de tovenaar". Misschien mag ik zelfs zijn stokje wel even vasthouden...

Dit is trouwens een reserve-setje waar ik alvast mee kan stoeien, ben ik wel een béétje voorbereid op de materie.