data-csrf="1566419159,5d7f2479d23d139931c5e4f8d69ec90c" Brandstof vraag | ST1100-1300.eu

Brandstof vraag

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
Beste Pan rijders. Kort geleden heb ik mijn uitlaatsysteem vervangen en viel het mij op dat er een grote hoeveelheid koolaanslag aanwezig was op/in de uitlaatpoorten van mijn motor. Vandaag een flesje Forte 1 in de motor gegooid voor het brandstof systeem, echter word her en der verteld om eens een keer een andere brandstof te tanken, bijvoorbeeld V-Power. Zou ook beter voor de motor zijn ? Wat is jullie menig of ervaring in deze?
 

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
@Pannos Ja Yammar - Deutz en nog een paar die bij ons draaien, maar de vraag is zou het gebruik van een tank 98 of V-Power invloed hebben ?
Natuurlijk is zo'n motor van 20 jaar oud een dingetje. En klachten, NEE, loopt als een zonnetje.
 

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.995
834
113
36
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Een tank niet hoor, het is geen wondermiddel dat alles verwijdert.
Hij zal er zeker fijner op lopen, want hoger octaangetal.
Aan jezelf of je het waard vindt om het verschil per literprijs neer te leggen natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Henk2511

Columbo

2e Versnelling
3 feb 2013
45
21
8
Ik tank als het even kan altijd v-power. Scheelt op een volle tank slechts een paar euro.
Motorfiets heeft recht op een lekker drankje! De baas toch ook?
 

Rimconator

Klokje Rondrijder
13 mrt 2014
4.288
1.841
113
50
Hulst (NL)
Type motor
ST1300
Ik tank meestal 95 voor in de Pan bij onze Zuiderburen. Af en toe 98 om te verwennen.

Op vakantie tank ik vaak 98, zeker in Andorra en andere belastingparadijzen....

En aan het begin van het seizoen busje Forte 1 om goed te beginnen.
 

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
208
157
43
45
Haren
Type motor
ST1100
De Duc krijgt tegenwoordig wel V-power 98 (E5) te drinken, daar rij ik af en toe op en ik wil die ethanol-troep (euro 95 / E10) niet te lang in de tank en carburateurs hebben zitten. (ontmenging, gom, water)
De Pan wordt veel vaker gebruikt (over het algemeen dagelijks) en krijgt wel E10 te drinken.
 

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
208
157
43
45
Haren
Type motor
ST1100
Ik probeer wat te wennen aan de nieuwe coderingen.....
De volle lading ethanol zit er inderdaad nog niet in (had ik laatst ergens gelezen)
 

Henk2511

5e Versnelling
8 sep 2018
741
632
93
57
Gieten
Type motor
ST1100
@Pannos ik ga ervan uit dat de V8 niet op benzine rijd, of wel ???
en een neef van mij tankt altijd Q10 in Duitsland ( hij tankt niet anders) heeft een Suzuki grand vitara, en is er op tijd achter gekomen dat het hele schrale rommel is, bijna stuk gelopen, door de benzine zeiden ze bij de garage, terwijl hij geïnformeerd had of hij het mocht tanken.
 

Duckati

4e Versnelling
14 nov 2018
208
157
43
45
Haren
Type motor
ST1100
Dat is ook een reden dat de wat oudere techniek in m'n spaghettiracer tegenwoordig V-Power krijgt, en met zo'n 2500 km per jaar ga je ook niet direct failliet aan de meerprijs van dat spul.
 

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
501
200
43
Type motor
Geen
Ik ben blij met alle reacties. Thanks. Helaas staat de Pan door verandering van werk (te) regelmatig stil in de schuur. Binnenkort even tanken en kijken wat het me oplevert. :Biggrin