ST1300 Bouwjaar 2002, uitvoering en kleur uit 2004

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Bobby K.

Motorrijles
26 mrt 2019
5
3
3
56
Groningen
Type motor
ST1300
Ik heb vorig jaar mijn Pan ST1300A gekocht bij Bisschop Motoren in Punthorst. Het betreft een in 2009 geïmporteerde motor uit 2002 met de kleur Digital Silver en grijze velgen. Later bleek mij dat deze motor tot ergens in 2004 alleen met zwarte velgen werd verkocht en de kleur ook pas in 2004 werd aangeboden. De originele kleursticker zit echter onder de buddy op het frame en het VIN is ook herleidbaar naar 2002. Ik heb al heel veel delen gedemonteerd en niets duidt op een overgespoten machine.
Ik heb geen enkele aanwijzing dat er iets niet in de haak is, alleen kan ik het ook (nog) niet verklaren.
Wie heeft een idee of dezelfde ervaring?

Bijlagen

Laatst bewerkt:

svogels

1e Versnelling
30 mei 2015
30
9
8
Type motor
ST1300
De kleurcode sticker is van 2004??
St1300A4 de A4 is volgens mij bouwjaar 2004.

Bobby K.

Motorrijles
26 mrt 2019
5
3
3
56
Groningen
Type motor
ST1300
Op de tank zitten stickers. Kan het zo zijn dat het framenummer (VIN) al in 2002 is geregistreerd, maar pas in 2004 is “aangekleed” en verkocht? Er is verder geen enkele reden om een uitvoering van 2004 als bouwjaar 2002 te registreren. Andersom kan ik me wel voorstellen.

Bobby K.

Motorrijles
26 mrt 2019
5
3
3
56
Groningen
Type motor
ST1300
Het op de motor aanwezige VIN-nummer komt overeen met de gegevens op het kentekenbewijs, welke door import bij RDW is gekeurd en geverifieerd. Analyse van het VIN-nummer maakt duidelijk dat het een Honda uit 2002 is.

TuinfluiterPan

5e Versnelling
28 okt 2014
450
224
43
59
Zeewolde
Type motor
ST1300
1e wat belangrijk is, rijd de motor goed! Tip is om een keer met een andere 1300 te rijden. om te vergelijken.!
Daarnaast heb je twijfel of je de goede deal hebt gemaakt of denk je dat je een kat in de zak hebt gekocht.
Beleving is in deze het belangrijkste uitgangspunt.

stel dat het frame is van 2002 en de rest opgebouwd uit jaar 2004. Dan hoeft het geen slechte motor te zijn.
Enige waar je op moet letten zijn de slijt onderdelen... lagers, motorblok, cardan, Dan de veroudering onderdelen, slangen, radiator enz.
Dus gaat het om ouderdom onderdelen en km stand onderdelen.
Voordeel is dat Honda geen prut zooi maakt. dus vervanging van andere nieuwere versie onderdelen omdat er een crash is geweest hoeft geen slechte motor te zijn.

Het is een voorbeeld van een import motor waar geen historie van bekend is.
Maar het hoeft geen slechte motor te zijn.
Goede afspraken op papier van garantie bij motorzaak is altijd essentieel.
Kortom goed dat je checkt. Nu hangt het af vanuit welk land is deze geïmporteerd en is er een mogelijkheid om gegevens daarover te krijgen van oude eigenaar? Kan mogelijk heel simpele verklaring zijn.
Komende oktober is er een TDT dag waar je heel veel vragen en vergelijken kan!

Commercieel gezien, heb je een motor van 2002 dus de prijs moet evenredig zijn aan 2002 en niet 2004!

Bobby K.

Motorrijles
26 mrt 2019
5
3
3
56
Groningen
Type motor
ST1300
VIN geeft inderdaad aan dat de motor uit Japan komt, een SC51 is met bouwjaar 2002. Verder rijdt de motor echt geweldig, ziet er super uit, heeft weinig kilometers en de prijs/kwaliteit was zeker in orde. Ook zijn er onderhoudsfacturen bij van Goedhart Motoren Bodegraven. Bij mij is verder geen enkele twijfel of er iets niet klopt, maar ik zocht gewoon een verklaring voor de geschetste situatie. Die heb ik alleen nog steeds niet. Dan maar gewoon genieten