Blok lijkt vast te zitten.

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

keesje500

3e Versnelling
14 mrt 2017
114
6
28
40
Type motor
ST1100
@Stekel: ik denk dat Dennis bedoelt dat sommige mensen een hele santekraam aan extra electrsiche verbruikers op hun Pan schroeven. Flitslampen, schijnwerpers, stereo's, koelkasten en breedbeeldtelevisies. Als dat allemaal uit een 28A alternator moet komen is dat wat veel . .

Oh, en als ik voor €25 extra niet een gereviseerde alternator zou hebben maar een compleet blok met maar 25k op de klok én een 40A alternator erop, dan zou ik daar verrékte kort over nadenken . .
28 amp 125euro


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.670
1.722
882
39
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Leuk alle opmerkingen over een 28 amp maar er zit een 40 amp dynamo op dus drie schroeven los dynamo eraf en testen of hij loopt

Ombouw naar 28 moet je extra bekabeling hebben spanningsregelaar draadboom aanpassen extra connectors
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Als het enig zins goed weer is en ik heb tijd ga ik bezig met het loshalen van de dynamo (hopelijk in het weekend) . Vervolgens testen of het blok dan draait zo ja dan de dynamo testen en eventueel vervangen. Ik houd jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor al het advies en de tips.

Verstuurd vanaf mijn ZTE A2017U met Tapatalk
 

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
314
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
Ben intussen wel benieuw of er al beweging in het blok zit......
:oh no:
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Ik zit momenteel in het buitenland, maar de motor staat buiten, dus voel je vooral vrij de dynamo los te halen ;)

Verstuurd vanaf mijn ZTE A2017U met Tapatalk
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Nee jammer genoeg niet, ik ben tussendoor van de boot op een lijn gevallen. Hierdoor zijn mijn boven buikspieren en ribben gekneusd. Ik hoop met twee a drie weken weer normaal te kunnen bewegen en sleutelen. Zodra er iets gebeurd volgen er updates.

Verstuurd vanaf mijn ZTE A2017G met Tapatalk
 

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
314
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
Dat zijn geen leuke berichten Rob!

Sterkte met het herstel, de Pan komt daarna wel!
Genoeg kennis aanwezig op dit forum, dus zal vast in orde komen!
 

Paul_U

Mega Mijlenmaker
14 okt 2016
1.604
418
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Auw Rob, klinkt pijnlijk en vervelend.
Beterschap en sterkte met het herstel.
Zoals PanPan al zegt, kennis genoeg aanwezig hier, ik kan me niet anders indenken dan dat het blok wel los komt, of er wel een andere oplossing voor je gevonden wordt.
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Dit weekend ga ik eindelijk beginnen met het verwijderen van de tank en het losmaken van de dynamo. (blijkt dat je toch wat langer last heb van de ribben)
Ik zal foto's maken, en update's posten.
 

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.163
1.304
113
57
Zaandam
Type motor
Anders
fijn te horen dat je weer zover hersteld bent.
succes met sleutelen.
 

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.003
1.448
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Rob je krijgt een PBtje.

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun
 

Vosje

3e Versnelling
2 nov 2017
105
27
28
59
Vrouwenparochie
Type motor
ST1100
Succes Rob en fijn dat je hersteld bent!

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
 

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
314
338
63
51
Leiden
Type motor
ST1100
Hoi Rob,
Goed om te horen dat je weer hersteld bent en aan de gang gaat met de Pan.
Met alle kennis en hulp op dit forum zal die Pan nu ook wel spoedig hersteld zijn..:biker:
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Wat is de makkelijkste manier de tank af te tappen voor ik hem verwijder ? Of kan ik hem ook vol verwijderen? (natuurlijk net afgetankt voor de winter aan. )
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
En zit hij op andere plekken vast dan die vier bouten


Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.003
1.448
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Je hebt in ieder geval een goede telefoon [emoji6]

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Mocht iemand een filmpje of iets dergelijks over het verwijderen van de tank kennen,dan houd ik mij ten zeerste aanbevolen.groet Rob

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.989
4.704
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Tank zit met 4 bouten vast + haal de vlotterstekkers los en de benzineslang naar de kraan.
Eventueel met hevelpompje benzine uit de tank halen als hij vol zit ,
en dan sjorband eraan en eruit tillen.

Anders bij een volle tank (= 28 liter) zul je wat harder moeten tillen om hem eruit te krijgen.Aggressive

Simpel klusje.
 

Stekel

5e Versnelling
19 mei 2016
427
301
63
59
Vlissingen
Type motor
ST1100
Het betreft het rooie stekkertje aan de linkerzijde. Voor het leeghalen van de tank kan je ook een constante plus op de pomp zetten.
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Misschien een rare vraag maar moet je die sjor banden onder de tank door prutsen of kun je die haken aan de zijkant gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
En als ik hem zo leeg pomp waar komt dan de benzine uit? De slang aan de bovenkant ?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.003
1.448
113
60
Sas van Gent
Type motor
ST1300
De slang die naar de carburateurs gaat.

groeten, Lucky Luc, verstuurd vanaf mijn striekfeun
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Praten we over deze kabels aan de zijkant ,of die boven op ?


Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.536
2.423
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Stekker aan de zijkant. Bovenkant moet je ook los maken. En met een beetje kracht krijg je ook een vollere tank er gewoon uit.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Ook al los maken voor het leeg pompen? En kracht is niet zo'n probleem alleen dan voel ik niet of iets blijft haken of gewoon zwaar gaat. Trek liever niet iets kapot wat ik ben vergeten los te halen. En welke van de twee is rood aan de zijkant? Volgens mijn vriendin zijn ze bruin en grijs ( ik ben kleurenblind)

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Ik kan ook nergens in het werkplaats handboek de werking van de pomp vinden, kan iemand mij vertellen onder welk kopje dit valt?

Edit: ik heb de juiste gevonden, maar gaat best wel langzaam, naja het is niet anders.
 
Laatst bewerkt:

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
En nu die kabels rondom weghalen en dan los schroeven ?

Even tussendoor iedereen echt super bedankt voor de hulp want onder aan de streep heb ik geen flauw idee wat ik aan het doen ben ;)


Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

Horspan

5e Versnelling
4 nov 2012
782
259
63
54
Katwijk
Type motor
Anders
Mag je gelijk week wat roest weg werken. Ziet er niet zo best meer uit volgens mijn.
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Eerst maar even uitvogelen of het blok überhaupt nog draait wanneer de dynamo verwijderd is. Waar ik ook direct tegen het volgende probleem aanloop, de bout aan de onderzijde wil niet los. Iemand een gouden idee om meer kracht te kunnen zetten? Of moet de uitlaat er dan eerst voor weg ? Heb jammer genoeg geen lange sleutel 12. (die kleintjes zet je nauwelijks druk op).

Mis al wel vel rondom van armen en en handen dus voel me een echte hobby monteur ;)
 

Stekel

5e Versnelling
19 mei 2016
427
301
63
59
Vlissingen
Type motor
ST1100
Ik meen mij te herinneren dat de achterbrug er ook uit moest. Heb ik in ieder geval wel gedaan.
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
4.989
4.704
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Wanneer je de achterbrug verwijderd , dan heb je meer werkruimte.
Vooral met terugplaatsen van de dynamo is dat wel lekker.
En als je toch zover bent , dan kan je alles ,maar dan ook alles eens goed schoonmaken .
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Voor mij is nu het belangrijkste doel, controleren of de motor draait bij een losgekoppelde dynamo. Is dit te realiseren zonder alles te verwijderen? Anders ga ik nu kijken wat er nodig is om de achterbrug los te draaien. Naar wat ik zo snel al kon vinden is dit niet echt een klus om met standaard gereedschap uit te voeren.
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Die vind ik morgen zeker niet bij de gamma?

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Hmmm, zijn ze ergens te krijgen? ik zag namelijk een optie voor zelf bouw, maar dat heeft alleen mijn voorkeur als dit ding heel prijzig is.
Iemand nog opzoek naar een leuke Pan voor onderdelen [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Dat duurt dus weer even, ik ga toch even rondvragen of ik geen bekende heb die er 1 kan sljjpen/frezen. Anders is de motor straks klaar voor de winterstop [emoji39]. Mocht er iemand in de buurt van Hoogeveen wonen met zo'n sleutel, ik wil hem wel huren voor een flesje wijn. (Speciaal bier? Verse jus?)

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.536
2.423
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Je kan bv de borgmoer los rammen. En dan bij andreas of elmar ff vragen om een andere.
Dan kun je iig met een dikke imbus de 2 bouten loskrijgen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Panofiel

3e Versnelling
5 mei 2016
185
62
28
51
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Ik ben een paar jaar geleden aan 1 begonnen, ik kan hem morgenvroeg wel even afmaken als je wilt.
 

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
95
38
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Nog even laatste vraagje voor ik hier aan begin, is dit moeilijk?
En dan vooral in de zin van, kan ik de boel makkelijk slopen door onwetendheid?
 

Panofiel

3e Versnelling
5 mei 2016
185
62
28
51
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Kwestie van eerst goed kijken. Ik heb ook nog wel een haynes werkplaatshandboek voor je te leen.