1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Blauer helmen

Discussie in 'Motorkleding en helmen' gestart door TuinfluiterPan, 29 aug 2017.

1. TuinfluiterPan

TuinfluiterPan 4e Versnelling

Wie heeft hier ervaring al op gedaan... de sky blauer...

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

2. Mister Vogezen

Mister Vogezen 5e Versnelling

3. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

De Blauer Sky systeemhelm is een helm die door Caberg gemaakt wordt en afgewerkt wordt bij Blauer.

De Blauer helmen komen van oorsprong van een bedrijf (FGF Industrie) dat kleding maakt voor o.a. de Amerikaanse politiediensten en een aantal sectoren van het Amerikaanse leger.

• Informatief Informatief x 2
    • Leuk Leuk x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
  4. Ben H

Ben H Beginnend Bestuurder

Kende ze niet.. Maar ziet er wel interessant uit, ook gezien de prijsstelling..

5. Ome Paul

Ome Paul Kilometervreter

Henkipedia slaat weer toe ;)

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  6. Cire

Cire 4e Versnelling

Zien er niet verkeerd uit en zo te zien zijn ze in Hazerswoude te passen.

• Leuk Leuk x 1
  7. TuinfluiterPan

TuinfluiterPan 4e Versnelling

Klopt, maar in DE zijn alle kleurstellingen te bestellen.... zonder nu reclame te maken... ff google op Blauer Sky helm...

8. Cire

Cire 4e Versnelling

• Mee eens Mee eens x 1
  9. Pannos

Pannos Kilometervreter

Toen ik de titel las dacht ik aan het leger.....:Biggrin

Der Blauer Helmen:bom

• Lol Lol x 1
    • Informatief Informatief x 1
  10. Mister Vogezen

Mister Vogezen 5e Versnelling

De pot op dokter Google , vraag het aan Henk ;)

• Mee eens Mee eens x 1
  11. Ben H

Ben niet geheel toevallig beetje aan het oriƫnteren op mijn volgende helm.. Tot nu toe stuk of vier/vijf modellen op mijn shortlist staan. Behalve het feit dat deze oorspronkelijk van Caberg afkomt kan ik nog niet uitvogelen waarom deze zo "bijzonder" zou moeten zijn ten opzichte van concurrenten (evenals Caberg zelf). Hooguit een wat afwijkend uiterlijk misschien. Nou ja, toch maar even op voorlopig lijstje zetten en misschien keertje passen..

12. Pannos

Pannos Kilometervreter

Kan je de Shoei Neotec van harte aanbevelen!

• Mee eens Mee eens x 1
  13. Portupan

Portupan 5e Versnelling

Idem.
    Heb m nu ongeveer 5 jaar en het binnenwerk is na ruim 180k en dagelijks gebruik toch wel versleten.
    Heerlijk geruisarme helm.
    Zelfde type komt binnenkort terug.
    Zit perfect. Heb ook de Schuberth geprobeerd, maar zit bij mij niet lekker.
    Gezien mijn kilometrage wil ik een prettig zittende en geruisarme helm.

• Mee eens Mee eens x 1
  14. Pannos

Pannos Kilometervreter

Zelfde bij mij vwb de Schuberth, kreeg ik niet over m'n kop in de juiste maat, maatje groter weer wel maar die zat dus weer te ruim.

De Shoei zat meteen als gegoten, is nu 3 jaar oud en eigenlijk nog prima, binnenwerk is wat ruimer geworden ja maar dan kan je nieuwe voor kopen.

Bij mij komt er ook weer eenzelfde voor terug als het zover is.

Geruisarm ben ik het dan weer niet helemaal mee eens, je hoort nog zat alleen is het stukken minder dan bij zijn concurrenten, zonder gehoorbescherming rijden is iig niet hinderlijk.

15. Ben H

Ik weet dat veiligheid en kwaliteit wat mag kosten, maar zowel Schuberth als Shoei vallen eigenlijk wat buiten m'n budget :Shrug:

Heb momenteel bv een Scorpion, HJC, Nolan maar vooral de Shark Evoline in mijn vizier.. (slechte woordgrap kaboem tsjjhhh.. ;)) Vooral die laatste lijkt me erg interessant door het volledig achterover kunnen klappen van het kinstuk. Maar of dat in de praktijk ook zo handig is als het lijkt??

16. Cire

Cire 4e Versnelling

Ik ben erg tevreden over de scorpion, maar heb weinig vergelijkingsmateriaal gehad de laatste tijd.

• Leuk Leuk x 1
  17. alkluap

alkluap Motorrijles

De sky blauer lijkt aan de buitenkant exact op de Caberg Duke/DukeII die ik al een kleine 3 jaar draag. Ik heb hem toen der tijd gekozen omdat hij mij als gegoten zat. het enige minpuntje vind ik dat hij nogal warm is in de zomer met gesloten kinbak.( ik heb dan ook de matzwarte :-0 ). Ik weet niet of de binnenkant veel verschillen van elkaar? De prijs van deze 2 helmen doen dat in ieder geval wel.

18. Pannos

Pannos Kilometervreter

Alle aar naar z'n geld, er zal heus ergens op beknibbeld zijn, al betaal je vaak ook voor het merk.

19. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

Ik meen dat hans van Wijk in Sweet lake City ook een stelling vol blauer helmen heeft.
    Jahaaaa sweet lake city... Zoetermeer.
    Oke nog een dan.. effe off topic
    High Sand Juice Lake....
    Hogezand Sappemeer

En weer on topic ;);););)

• Lol Lol x 2

Deel Deze Pagina