Binnenvoering helm reinigen.

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
709
316
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Wij rijden al de nodige jaren met de Shark Evoline, waarvan de binnenvoering er gemakkelijk uit gaat en fijn het wasmachine ik kan.
Nu heb ik sind 1 jaar de Evo One, op enkele minderheden na bevalt de helm uitstekend.
Vond het bij de Evo one toch wel moeilijker om de voering eruit te krijgen, na tips van andere Evo one gebruikers toch maar het filmpje opgezocht waar het allemaal op te zien is hoe het moet.
In deze tijd van het jaar is het weer een klusje dat van de lijst af kan.
Wellicht een tipje om jullie helmen ook een binnen voering wasbeurt te geven, met Robijntje ruikt ie weer lekker fris.

View: https://www.youtube.com/watch?v=JUATZc_Cj0k

Shark Evo One binnen voering..JPG

Oeps, verkeerd topic. Sorry.

Laatst bewerkt:

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.859
705
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Doe ik ook regelmatig met mijn binnenvoering, heb een Shoei Neotec waarvan zo'n beetje alles los kan.

Ruikt ie weer maanden heerlijkGood

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
945
711
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
Of je doet het anders

helmmutsje dragen ..schilt al een hoop en voor het overige... een spuitbusje helmcare van bijv motorex binnenwerk inspuitenen laten inwerken.. droog schoon doekje uitboenen en klaar

en zo heeft ieder zijn voorkeur

Pannos

Mega Mijlenmaker
30 mei 2016
1.859
705
113
35
Spijkenisse
www.fordmondeoclub.nl
Type motor
Anders
Dat doe ik ook, maar vind het wel lekker als ie naar wasmiddel ruikt.

Draag ook ondergoed maar wel lekker als de broek ook eens gewassen wordt:Biggrin

Pathfinder

5e Versnelling
26 feb 2017
709
316
63
52
Maastricht
Type motor
ST1300
Klopt helemaal, bij de Shubert en Evo helmen kon ik een helm mutsje dragen. Was prettig en scheelde onderhoud aan de binnen voering. Daar de Shark helmen zo precies passen is er net geen plaats meer voor een helm mutsje.
Voor een half uurtje rijden wellicht net wel, maar daarna begint het toch behoorlijk te pitsen. Heb een dun mutsje geprobeerd, maar ook dat is dan net te dik. Zonder helm mutsje kan ik de helm uren verdragen.
Bedankt voor de andere tips.

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
945
711
93
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
ik draag al ruim 30 jaar een helmmutsje dus passen gaat ook met een mutsje eronder.

je draagt meestal ook sokken als je schoenen gaat passen:vroem:

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.558
405
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Inderdaad Pannos. Weet het merk zo niet, maar ze zijn er van diverse merken, die tubes.
Elastisch, naadloos materiaal. Te gebruiken als col, maar ik trek hem meestal als helmmuts over het hoofd.
Dingen zijn lang genoeg om vervolgens ook nog als col te fungeren.
Kosten ook niet zo gek veel, een eurootje of 10 a 15 was ik kwijt geloof ik.
Vorig jaar zomer gekocht toen mijn reguliere col en helmmuts me veel te warm werden.
Aankomend jaar op de motorbeurs nog maar eens voor rond kijken, zullen daar ongetwijfeld wel voordeliger te vinden zijn.

DutchMicro

5e Versnelling
23 okt 2015
622
876
93
Bergen op Zoom
Type motor
ST1100
Gebruik zelf een Shoefresh.
Heeft ook helm opzetstukken en vind het best goed werken.

Dood bacterien met ozon en kan ook verwarmen/drogen.

Ga met dat motorsport regelmatig met een zijknatte zweetkop de helm in, dus reinigen is ook wel nodig.

Heb er bij MotoPort ook weleens een zien staan waar je gratis mag testen, weet niet of dat overal is.
Maar altijd even de moeite waard als je er toch ben.

https://www.shoefresh.eu/nl/

( Heb geen aandelen in shoefresh of MotoPort, deel alleen mij ervaring :p )

Laatst bewerkt:

Paul_U

Kilometervreter
14 okt 2016
1.558
405
83
40
Apeldoorn
Type motor
ST1100
Kende het inderdaad nog niet, maar met het woon-werk verkeer in de zomer kom ik geregeld met een bezwete kop thuis 's middags.
Misschien de moeite en investering wel waard.

RRR

5e Versnelling
18 sep 2016
563
178
43
Dalen
Type motor
ST1300
Tijdje terug had de AC-Tion van die helmmutsjes. Lekker dun en kostte geen drol.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.481
2.011
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Maar het moet wel een rubberen helmmutsje zijn als-ie moet voorkomen dat je helm aan de binnenkant toch natgezweet wordt . . Ik vind die ShoeFresh ook wel een heel interessant ding! Die kon 's zomers én 's winters wel van pas komen.

De helm-opzetstukken kosten maar een tientje, en met de schoen-opzetstukken kan hij mooi de schoenen van de jongens drogen na het sporten of als ze weer een uur door de regen hebben gefietst naar huis toe. En m'n sportschoenen na het schermen, motorlaarzen na het thuiskomen . . ik ben heel geïnteresseerd! Totale schade is dan €110, vind ik wel meevallen. En 14 dagen niet goed, geld terug.