Betrouwbaarheid

Discussie in 'ST1100' gestart door Falco, 27 jul 2018.

  1. Falco

    Falco Beginnend Bestuurder

    :vroem:Wat vinden jullie van de betrouwbaarheid van de Pan ST1100 aangezien
    de meeste een hoge kilometestand hebben en een bouwjaar van vorige eeuw.

    Ik rij nog maar 2 weken met mijn Pan uit 1997 en 93600 km op de teller waarvan ikzelf nog maar 450 km heb gereden . Het is een beetje warm de laatste dagen, 30 ° plus

    Ik heb hem een grote beurt gegeven, olie, koelvloeistof ,bougies, en filters zijn vervangen.
    Mijn langste rit tot nog toe was 160 km. De motor rijdt goed doch af en toe hoor ik een tik of een een ander vreemd geluid wat ik niet goed kan verklaren. Zoals afremmen op motor in lage versnelling en op lage toeren hoor ik soms iets rammelen. Dit alleen als hij goed warm is en het verdwijnt bij het intrekken van de koppeling.

    Nu is mijn vraag, durven jullie lange ritten maken of toch maar niet te ver van huis?:vroem:
     
  2. Dennis

    Dennis The Preacher

    Met een 1100 ga ik een rondje wereld maken. Misschien zit er een hitteschild los ofzo? Maar de 1100 is er om hele lange routes te maken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    • Leuk Leuk x 2
    • Mee eens Mee eens x 2
  3. levi

    levi 3e Versnelling

    Korte ritten lol (1100 '91 150k) oost Europa en heel de Alphen skandinavie en straks ook engelanden en Schotland. Ritten van 5 tot 10k zijn geen probleem.
    Kijk wel de koel waterslang ff na die kunnen roet in het rijden gooien.
    Tot nu toe 1 keer stil gestaan..... Bij den haag lol voor de rest niet

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    • Leuk Leuk x 1
  4. Garfield

    Garfield 4e Versnelling

    Ik heb een 1995 1100 die nu vlak voor de ton staat.
    In mei heb ik in 9 dagen probleemloos 3.500 km door 8 landen / de Alpen gereden en in September doe ik nog plm. 2.500 km in 7 dagen in de Vogezen.
    Ik vertrouw de mijne wel.
    Het is wel zo dat op mijn Pan vrijwel alle bekende dingetjes zijn aangepakt behalve de dynamo.
    Verder heb ik sleutel-, sleep- en repatriëringsdiensten voor heel Europa bij mijn verzekering.
    De jongste motor die ik ooit heb gehad was tien jaar oud, ik rijd mijn hele leven al op 'oude' motoren. Ja ik heb wel eens wat pech meegemaakt maar dat was allemaal niet traumatisch. Sterker nog, toen in 1991 de GS850 van onze reisgenoten uitviel op een zéér ongelukkige locatie en tijdstip heeft dat mij en mijn vriendin (nu vrouw) het mooiste motoravontuur en de stoerste verhalen voor onze kinderen tot nu toe opgeleverd :)

    We rijden vrij oude motoren.
    Die maken af en toe wel eens een geluidje.
    Ik zou, als je het niet vertrouwt, eens naar een techniek dag gaan zodat ervaren Pan rijders zonder financiële motieven je advies kunnen geven.

    Veel rijplezier !
     
    • Leuk Leuk x 1
  5. Guardian

    Guardian 3e Versnelling

    Ik sluit me aan bij de vorige schrijvers. Nieuw rijden is voor mij geen optie, zoals voor velen, dus motoren van gemiddeld 15/20 jaar gereden. Betrouwbaarheid vind ik een kwestie van geluk hebben met je aankoop. De geschiedenis van de motor speelt daarin een grote rol naast het feit hoe de vorige eigenaren daarmee omgegaan zijn. Een bekende van mij, en van andere hier, (Portupan), draaide bergen kilometers op één 1100 en nu een 1300 en dat was mijn één reden om toch een Pan, op leeftijd te kopen. Rammelen! Ja doet ie van mij ook maar ik laat de Yamaha FJR1300 tegenwoordig staan om dagelijks lekker met de Pan te rijden. Zwaar, log en oudbollig JA, maar het genot tijdens het rijden is ook een fun factor. Geniet van jou Pan !
     
    • Leuk Leuk x 1
  6. Falco

    Falco Beginnend Bestuurder

    Alle waterslangen, thermostaat en de knietjes onder de carburators heb ik ook vervangen.
     
  7. Falco

    Falco Beginnend Bestuurder

    Hitteschild zit goed vast, ik hoor ze wel zingen bij heel hoge toeren:Biggrin
    Ik denk eerder aan een probleem met de koppeling.
     
  8. cjavham

    cjavham 5e Versnelling

    Koppelt hij wel goed en slipt hij niet dan kan hij daar heel oud mee worden belangrijk is wel om goede motor olie te gebruiken


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  9. Falco

    Falco Beginnend Bestuurder

    Koppelen doet hij goed. Soms van 1 naar 2 een klak maar dat ligt volgens mij aan te langzaam schakelen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2018
  10. cjavham

    cjavham 5e Versnelling

    Dat is Honda eigen dit kan je ondervangen door voor dat je koppelt de versnellingsbak pook vast wat omhoog te duwen en dan pas koppelen staat ook een filmpje van op YouTube moet je maar eff op zoeken


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    • Mee eens Mee eens x 2
  11. levi

    levi 3e Versnelling

    Dan kan hij er zeker nog wel een ton tegen aan


    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    • Leuk Leuk x 1
  12. Garfield

    Garfield 4e Versnelling

    Bij een ton ben je halverwege met inrijden.
    Je mag dan ook af en toe boven de 3.000 toeren gaan komen.
    Bij twee ton is hij volledig ingereden.

    :)
     
    • Leuk Leuk x 1
  13. levi

    levi 3e Versnelling



    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2018
  14. panman1100

    panman1100 VIP Medewerker

    Eigenlijk is dit een gekke vraag op ons forum .
    Of eigenlijk op welk type gerelateerde forum ook.
    Voorbeeld ; vraag eens aan een B.M.W. rijder wat hij van een bepaald type B.M.W. vind en je krijg alleen maar lofzang te horen als ze op zo`n type rijden..

    Natuurlijk zeg ik als Honda rijder ; Ja op jouw vraag.
    Om de eenvoudige reden dat ik anders geen Honda st1100 nieuw gekocht had in 2002 ,
    en hier nog steeds met de grootste lol op rondrijd.
    Van o km inmiddels naar een 170.000 km , zonder bijzondere dingen.
    Gewoon T.L.C. (Tender Love & Care) geven aan je motor , oftewel in gewoon Nederlands ,
    op tijd het juiste onderhoud , schoonmaken en verzorging geven , dan geniet je het langst van je motor.

    Welk merk motor je ook rijdt , heb plezier en geniet.

    La Dolce Vita
     
    • Mee eens Mee eens x 4
    • Leuk Leuk x 1
    • Winnaar Winnaar x 1
  15. Dennis

    Dennis The Preacher

    Ff de knietjes smeren met vet. Gaat die soms soepeler van schakelen.
    Klak hoort bij 1100.
    Wat Henk als zegt. Tlc.
    Een Pan 1100 kan eigenlijk niet kapot. (Uitzonderingen daar gelaten).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    • Leuk Leuk x 1
  16. Raaipan

    Raaipan Kilometervreter

    Is de paus katholiek?
     
  17. Mister Vogezen

    Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

    Je motorfiets kan 100 % in orde zijn.
    Alles gecheckt , dubbel zelfs .
    Maar er kan altijd wel iets stuk gaan onderweg , dat is nooit uit te sluiten.
    En bereidwillige mensen in de buurt kan dan een zegen zijn om je eventueel uit de nood te helpen of een bijstand.
     
    • Leuk Leuk x 1
    • Mee eens Mee eens x 1
  18. Guardian

    Guardian 3e Versnelling

    JA, daar kan ik over mee praten ! Dat heb ik niet meegemaakt in mijn BMW tijd....... Oeps wat zeg ik nu
     
    • Leuk Leuk x 1
  19. Falco

    Falco Beginnend Bestuurder

    Hoi Panman,

    Dat iedereen een Honda fan is op dit forum en dat iedereen de Pan European een geweldige motor vindt is duidelijk.

    Maar er zullen ongetwijfeld ook leden zijn die soms met pech langs de kant staan en dan twijfelen aan de betrouwbaarheid van hun geliefkoosde Pan. :(

    Nu zou het leuk zijn dat deze mensen hun verhaal hier eerlijk zouden doen zodat wij er allemaal wat van kunnen opsteken.:good:
     
    • Mee eens Mee eens x 1
  20. Dennis

    Dennis The Preacher

    Dat is vaak zat gebeurd. Bv met de 1100. Meestal de reden dat membraam gescheurd was.
    Als je de topics “technisch” doorneemt staat daar genoeg leesvoer.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    • Leuk Leuk x 2
  21. Guardian

    Guardian 3e Versnelling

    ST1100. Twee dagen na aankoop, Achterrem zo vast als een huis (nogmaals dank Henk), Twee weken later membraam gescheurd (thanks Ome Noot / Henk). Vervloeken doe je hem met zijn 300kg.
     
    • Leuk Leuk x 1
  22. Oppie

    Oppie 5e Versnelling

    7 jaar geleden klep afgebroken. Cilinderwand beschadigd. Na revisie veel olie verbruik......oplossing, nieuw blok
     
    • Leuk Leuk x 1
  23. elmo

    elmo Mega Mijlenmaker

    3 jaar geleden een Pan gekocht moest nog best wat aan gebeuren..........gedaan en na 30 .000 km nog stééds een fijne fiets ja...er is wel het een en ander aan gebeurt ter verbetering .tsja tis nou eenmaal geen nieuwe maar wel een goeie.
    En er zal nog wel eens wat stuk gaan ,nou ja dan maken we het en is ie weer goed..........garantie heb je niet ook niet met nieuw maar met een goed verleden en met goed onderhoud verklein je het wel een hele hoop.
     
    • Leuk Leuk x 1
    • Top Top x 1
    Laatst bewerkt: 28 jul 2018
  24. Portupan

    Portupan 5e Versnelling

    1x zonder benzine (telt dat?)
    En een keer op 1 km van huis na het tanken gestrand wegens een niet werkende benzinepomp.
    Motor terug naar huis geduwd, pff, pfff, pfffffff.
    Op de oprit voor de garage gezet...
    Motorkleding uitgedaan...
    Moed verzameld om de storing op te zoeken...
    Zadel eraf...
    Contact aangezet....
    Wat is dat een bekend geluid...
    Startknop ingedrukt....

    <Tromgeroffel...>

    <Spannende geluiden...>


    Motor start gewoon.

    Al 2 jaar (70.000 km) geen probleem meer met de pomp gehad.
    Geen idee wat de storing was.
    Temporale interrumperende disconnectie is het meest voor de hand liggend. (Slecht contact).

    Martin
     
    • Leuk Leuk x 2

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie