Beter achterlicht

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.748
113
Omgeving Breda
Tuurlijk hebt Noot dat zelf al gedaan, Ad. Hoe ken je daar nu aan twijfelen. Hoe denk je dat ie anders aan de phautaux komp en al die stappies weet te benoemen? En Noot is ook van het type 'als je het niet ken fitten, dan mot je het goed kitten.' Acrylaatkit, butyleenkit en weet ik hoeveel bisonkit. En niet te vergeten het oog voor oneindig detail; nette foto voor en dito na, ledjes mooi gerangschikt om het lampie. Allemaal echt "Noot"...... Truus heeft vier dagen geen kind aan hem gehad.

Maar even serieus Nootje, mooie how to.....!

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.678
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Nee Ad.
Daarom zat ik gisterenavond te googelen en kwam dit tegen...
Iets waar ik wat mee kan en waar vele anderen ook wat mee kunnen.
Dus gelijk maar effe een how to van gemaakt..
Dus de volgende keer als je achter me rijdt zal je waarschijnlijk lasogen krijgen hahahahahahahahaha

En dank je wel René

honda1300

Kilometervreter
1 jun 2013
821
563
93
52
Almelo
Type motor
ST1300
Mijn achterlicht is nu ook behoorlijk duidelijk (zie "Gloeilamploze Pan").

Groeten, Richard.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like
Reactions: Ozzy

Henkske

Motorrijles
28 mrt 2016
9
3
3
58
Volkel
Type motor
ST1300
Hallo mensen, ik heb net mijn reflector met chroomfolie bekleed. Ik moet de zaak nog weer terugmonteren, in de hoop dat ik wat meer lichtopbrengst krijg. Is er iemand die dit ook al geprobeerd heeft? En zo ja met welk resultaat ???

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
540
434
63
54
Waspik
Type motor
ST1300
Ja Henkske, ik heb dat ook gedaan. En ik heb er 24 leds bij ingebouwt. Deze leds zowel op gewoon licht als remlicht aangesloten. Scheelt een stuk. De HowTo stond op het opgeheven Panforum. Zonde zonde zonde. Daar stond heeeeel wat info op. Alles is weg :Banghead:
Ik heb onlangs ook de spoiler op mn topkoffer aangepast. Hier zit een remlicht op. Ook hier heb ik achterlicht/remlicht van gemaakt. En als laatste nog een "Dennis" reflector met leds erin.
Hier ook weer achterlicht/remlicht.
Als dit niet voldoende is, weet ik het niet meer.....20170219_171135.jpg

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.748
113
Omgeving Breda
Als ik goed tel zijn er hierboven dus drie achterlichten en drie remlichten. Dat is een afwijking van hetgeen in de regeling voertuigen is toegestaan. De regeling voertuigen artikel 5.4.57 beschrijft de extra (achter)verlichting van een motor en zegt dat een motorrijwiel aan de achterzijde voorzien mag zijn van één extra achterlicht en één extra remlicht. Meer verlichting is aan de achterzijde dus niet toegestaan. Denk niet dat de politie hier streng op zal handhaven, maar men is gewaarschuwd.

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
540
434
63
54
Waspik
Type motor
ST1300
Goed geteld, ThunderStreak. Tis ook nie gauw goed hè. Origineel achterlicht maar matig, wil je hier iets aan doen, wordt er met een vingertje gewezen. Maar dat zal me een worst wezen (niet voor jou bedoeld Drinks maar tegen onze goed nagedachte regeltjes :Sorry:)

Speedy-Pan

Kilometervreter
11 jul 2016
1.568
1.022
113
53
Oude-Tonge
Type motor
ST1100
Denk ook niet dat er een agent er iets van zal zeggen, hoe beter je zichtbaar bent hoe beter en vooral met slecht weer.

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.748
113
Omgeving Breda
Agenten zijn soms net mensen. De meeste zullen er inderdaad niets van zeggen, maar sommige kunnen zich er vreselijk druk over maken. In het laatste geval is het onschuldige, "O, ja?? Dat wist ik niet....Ik ga het meteen oplossen! ", een heel goed antwoord.:Smile:

Beter zichtbaar zijn is inderdaad belangrijk, maar realiseer je wel wat dat inhoudt. Vaak zoekt men oplossingen in beter, meer en vooral feller licht. Vooral dat laatste is vaak niet de oplossing om beter zichtbaar te zijn. Naar te fel licht wordt niet gekeken en bovendien is het inschatten van plaats afstand en snelheid van een voorwerp dat zich achter een felle lichtbron bevindt bijzonder lastig. Het beter zichtbaar zijn is dan een illusie bij de bestuurder van de motor; de overige verkeersdeelnemers zullen je eerder slechter waarnemen en minder goed op je aanwezigheid kunnen anticiperen

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Biker T

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.678
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Klopt wel hoor Rene, wat je daar neerschrijft.
Enige weken geleden rij ik op de a20 bij het kleinpolderplein...
File, dus wat denkt ome Noot... Ik ga via de Kanaalweg, langs het CBR en zo richting Oosterhof.
Op de vluchtstrook van de afrit wordt een auto aangehouden door een alleraardigste motoragent.
Ik rem voor mijn voorganger, maar in geval van een aanhouding is er altijd wel wat sprake van ramptoerisme..
Zo ook die bokkeworst in de mondeo achter me.
Ik voelde ineens een hele lichte tik.
Kijk om... zet de motor op de standaard, stap af.. loop naar de man in de mondeo.... 400000 keer sorry... ik zag u niet...
Ik zeg.. kijk.. Ik knijp in mijn rem en zet het hele kleinpolderplein in het rood.... U zag me niet?
Gelukkig geen schade.. ja achteraf een heel klein scheurtje in mijn koffer, dus daar gaan we weer...
Krotekoker....

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.465
1.903
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Das weer mooi balen joh
Maar al heb je een remlicht dat als je knijpt er een grote vlag uitkomt zien sommige je nog niet

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.235
2.678
413
57
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Ja kan gebeuren hoor.
De man had meer schade dan ik aan die plastic bumpert van em.
Mijnes is inmiddels gerepareerd... Netjes opgeschuurd en van binnenuit met zwarte aquariumkit afgedekt.
Mijn aquarium lekt niet dus mijn koffer zal ook wel niet lekken

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.281
1.480
113
58
Zaandam
Type motor
Anders
Toch een beetje balen lijkt me. Je bent zo trots op je mooie rooie (en terecht).
Gelukkig viel het mee, voor hetzelfde geld rijdt zo'n koektrommelramptoerist je hele mooie rooie naar de schroothoop en jouw het Erasmus in. soms....:duivel: