data-csrf="1560709949,f5a2e394faa535f962cf01557e3706a0" ST1300 - Betaalbare st1300 (met weinig?) schade | ST1100-1300.eu

ST1300 Betaalbare st1300 (met weinig?) schade

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.227
3.186
572
Type motor
ST1100
Is dat die van Mootje niet ?

• Like
Reactions: PRS

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.127
413
Type motor
Anders
Stuur hem wel ff een appje....

Edit; Done..

• Like

Mootje1300

5e Versnelling
9 okt 2014
790
858
93
43
Utrecht
Type motor
ST1300
Zojuist een App van Mike gekregen.

Het is inderdaad mijn [emoji24][emoji24] mijn [emoji24][emoji24] ex.....
Schade lijkt mee te vallen. Maar er is meer aan de hand. Anders had ik er nooit afstand van genomen natuurlijk.
Dankzij de inspectie van Rex. De frame heeft ook een tik gehad waardoor de linker uitlaat naar buiten is uitgezet.waarschijnlijk heeft de blok ook een tik gehad. Toen ik er ging kijken heb ik de motor zeker een half uurtje laten draaien en liep nog mooi.
Maar op advies van Rex.... Heb ik er afstand van genomen. En dat deed me echt pijn.
Ik zal jullie ook vertellen wat lunnenburg ervoor betaald heeft. € 2430. Dat is dik verdiend zo te zien Wat ze ervoor vragen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like
Reactions: hkfaber en Mikey

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
1.070
332
83
overveen
Type motor
ST1300
uitstekende info, zou meer moeten gebeuren, want zo wordt je in het pak genaaid,ook niet leden

Mootje1300

5e Versnelling
9 okt 2014
790
858
93
43
Utrecht
Type motor
ST1300
Inderdaad Fred-A.
En vergeten bij te vermelden. De voorvork is ook zo krom als een banaan.
Rex zal hier verder toelichten wat hij allemaal tegen is gekomen.

Mans

5e Versnelling
28 jun 2013
618
466
93
42
Almelo
Type motor
ST1100
Als je een aantal blogs van Erik van Lent leest komen dit soort praktijken vaker voor. Heb even niet alles terug gelezen nu maar de motor was volgens mij aan de kant gezet wegens gerede twijfel betreffende de veiligheid. Waarom zou men zich stil houden als het om de veiligheid van mensen gaat?

Mootje1300

5e Versnelling
9 okt 2014
790
858
93
43
Utrecht
Type motor
ST1300
Ik had ook verwacht dat ie in onderdelen verkocht zou worden. Maar helaas ze halen het op en zetten hem in dezelfde staat te koop.

• Like
Reactions: Marcel W.

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.189
2.054
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
@Mans het ging niet om de vermelding van de info betreffende veiligheid. De postings waar ik op doelde zijn echter al aangepast en mijn hints heb ik dus ook verwijderd.

Mark612

5e Versnelling
5 mrt 2015
425
429
63
49
Voorhout
Type motor
ST1300
Wordt bij technisch total loss het kenteken niet ingenomen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like
Reactions: Nosegear
H

Honda

Guest
Economisch n.l. zodra de reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde wordt hij totall-loss verklaard.
Vervolgens belt de expert enkele opkopers en wie het hoogste bied is koper.

En de koper wil 1.000,- euro verdienen en het zal hem worst wezen wie hem koopt!

Mootje1300

5e Versnelling
9 okt 2014
790
858
93
43
Utrecht
Type motor
ST1300
@PRE. Ik heb volgens mij geen van beide in de expertise rapport staan.
Als je nu de verkoper belt voor info zullen ze je altijd vertellen dat de motor goed is geen mankementen alleen de schade die zichtbaar is bla bla bla.... Jah.... Handelaar he.
En zoals er staat rijbare schade. De risico is en kan zijn dat deze motor niet veel km's meer zal halen. ( als de blok een tik heeft gehad) en daarnaar zag het er wel naar uit.
En de frame zal en is denk ik ook wel krom.
De eerste grote klap was de linker val beugel die verzet is.
Om de kapotte spiegel kappen erop te zetten die binnen gescheurd zijn lijkt dat de schade wel mee valt. ( dat dacht ik dus ook)

Fred-A

Kilometervreter
14 nov 2012
1.070
332
83
overveen
Type motor
ST1300
dit geval op MF zetten zodat een ander niet de dupe is,doen jullie het anders ik wel.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.603
2.297
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ejjj . . wat is MF? :Questionmarks:
In de advertentie wordt op zich niet gelogen - er is rijdbare schade. Maar inderdaad zal een onervaren koper zich hier een gruwelijke kat in de zak mee aanschaffen . .

Mootje1300

5e Versnelling
9 okt 2014
790
858
93
43
Utrecht
Type motor
ST1300
Hij staat niet meer op marktplaats. Waarschijnlijk verkocht.

panpatje

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.130
606
413
50
Schiedam
Type motor
ST1300
Wie weet wordt de nieuwe eigenaar medegebruiker van ons forum. Dan zal hij echt ziek zijn/worden.

• Like

PanPan

4e Versnelling
4 nov 2012
313
334
63
52
Leiden
Type motor
ST1100
Pfff.... of de koper heeft op z'n eerste rit eens flink de voorrem getest en is door een kromme motor/voorvork/frame in het ziekenhuis beland.... :Jumpinganger:

Wat dat betreft vind ik het Duitse systeem bij dit soort gevallen stukken beter.
Bij een "meer dan een klein tikje" schade wordt het kenteken ingenomen en mag je niet meer met het voertuig rijden.
Pas na herstel en keuring door een TÜV bedrijf (zeg maar RDW), wordt het kenteken weer teruggegeven en mag het voertuig weer de weg op...
Dat voorkomt dit soort praktijken waarbij straks misschien een onervaren/onwetende motorrijder op een levensgevaarlijke Pan rondrijdt...:duivel:

En dat terwijl het zo'n fijne fiets is.........;)

• Like
Reactions: Zonneschijn76

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.127
413
Type motor
Anders
Die mogelijkheid kennen we in NL ook hoor. Kenteken kan gewoon worden ingenomen bij een aanrijding waarbij meer dan geringe schade is ontstaan aan cruciale onderdelen.

Echter ontberen veel dienders de technische kennis van voertuigen en voelen zich helaas vaak niet vertrouwd genoeg om dit ook toe te passen......

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.245
2.666
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Dan wordt het tijd dat die regel ok eens gebruikt gaat worden op grote schaal.
Ik ben geen schadeexpert, maar soms zie je dingen op de openbare weg waarvan ik denk.... nou ja je weet wel
Dat je achter een auto rijdt en je ziet dat de voorwielen 10 centimeter meer naar links staan dan de achterwielen of vaak onze medelanders met een bak frontschade en koplampen die het heelal verlichten.

Mootje1300

5e Versnelling
9 okt 2014
790
858
93
43
Utrecht
Type motor
ST1300
Motor is verkocht......
Nu nog mooier. De koper heeft waarschijnlijk de motor beetje opgeknapt tot onzichtbare schade. En staat weer te koop op marktplaats voor € 5500
Zo te zien zijn de val beugel kapjes vervangen of gerepareerd. Kras schade is me niet echt duidelijk op de foto. Volgens mij is het even wat bij gespoten. En zoals beschreven staat klopt de km stand niet.
ER ZIT GEWOON EEN ANDERE TELLER IN!!!!
De mijne was in mijlen. En er zat een versnelling indicator op, en natuurlijk de bleue dach..... Deze gaat zeker los verkocht worden of misschien is deze heer wel zelf in het bezit van een Pan.....

http://link.marktplaats.nl/m1054801384

Laatst bewerkt door een moderator:

Mootje1300

5e Versnelling
9 okt 2014
790
858
93
43
Utrecht
Type motor
ST1300
Kenteken is. 32-MB-XR.
Ik ken deze motor dromen en uit elk schroefje.
Samen met rex hebben we de alarm knipper (blauw)aan de rechter zijde in de boxen rooster geplaatst. Tank is na het spuiten niet voorzien van de Honda logo. Voorzijde de koplamp front geen Honda logo. Velgen strips van Mike. Stuur heb ik voorzien van nieuwe schroeven zijn goed zichtbaar op de foto. Tank schroeven herken ik blind.
Zichtbare schade van deze Deze motor is opgeknapt.
Iemand in de buurt? Misschien even een kijkje nemen en doen alsof die interesse heeft.

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.245
2.666
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
We hebben in ons midden een aantal mensen die in computersystemen kunnen koekeloeren.
Ze tikken het kenteken in en heel de doopcel van de kentekenhouder staat op het scherm.
Kunnen wij aan de hand van die gegevens toch wel naar die meneer of mevrouw gaan en terloops de motor bekijken?
Een praatje is zo gemaakt en zo....

• Like
Reactions: Mootje1300

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.189
2.054
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Helemaal mee eens Mike6723, dat lijkt me ook niet de manier.
Andersom zou ik dat in ieder geval niet waarderen.

Aan de andere kant begrijp ik de Ome Noot ook wel om te voorkomen dat iemand hier zijn zuur verdiende spaar centjes aan uitgeeft.
Ome Noot kenende zal dat de grootste drijfveer zijn.

De vermelding van de huidige gegevens op dit forum lijkt me echter genoeg om een iets bij de tijd zijnde koper, 2x na te laten denken.

• Like
Reactions: Ozzy en Nosegear

PRS

Kilometervreter
11 jan 2014
1.382
1.399
113
Steenwijkerland
Ik begrijp de vraag/opmerking wel, maar dat is idd niet de bedoeling.

Het vervelende van de situatie is dat iemand met goed bewijsmateriaal een aangifte moet gaan doen wat tijd en energie kost, en waarvan de uitkomst ook niet 100% zeker is.. en in deze casus gaat het dan nog alleen om de km-stand, en niet eens om de technische staat...

• Like

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.127
413
Type motor
Anders
Het issue is niet dat ik geen begrip heb voor de gevoelens/ideeën etc. Sterker nog, dergelijk addergedrag moet je in de kiem smoren.
Maar daarvoor kun je geen registers gebruiken die daar niet voor zijn.
Je moet zelfs voorzichtig zijn met de insinuatie. Je kunt daarmee mensen die over dergelijke registers kunnen beschikken behoorlijk in diskrediet brengen....

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.603
2.297
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Noot kennende als een doodgoeie gozert vermoed ik dat er hier óf een geintje, óf net een tikkel teveel onvervalst Rotterdams enthousiasme is gebruikt!

Niettemin is het jammer dat we nu met z'n allen weten dat er iemand in Nederland z'n centen heeft uitgegeven aan een motor die eigenlijk nog geen kwart daarvan waard is, en dat dat op z'n zachtst gezegd op dubieuze wijze is gebeurd - zonder dat Justitie zich hierin kan mengen.

• Like

Ozzy

Klokje Rondrijder
30 okt 2012
5.227
3.186
572
Type motor
ST1100
Plaats het op Facebook, Twitter en al die ongein ... alle schade benoemen, kenteken, kenmerken, noem het maar op ... en zoveel mogelijk delen ....

Dat is het enige wat je kan doen om te proberen dat iemand zijn spaarcentjes niet weg gooit ...

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.603
2.297
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Yep, dat zijn geen geluiden die je als diender over je wilt horen rondgonzen. Een goede naam máken kost jaren, afbreken 2 minuten . .

Mootje1300

5e Versnelling
9 okt 2014
790
858
93
43
Utrecht
Type motor
ST1300
Het register ervoor gebruiken en dan een bezoekje brengen is helemaal niet nodig.
Telefoon nummer staat erbij. Bellen een afspraak maken en je kan erheen om alsnog het praatje aan te gaan.
Aangifte doen en dergelijk daar zal niets mee gedaan worden. Tegen die tijd dat de onderzoek gestart is ( wat niet zal gebeuren ) zal de motor al een verdrietige nieuwe eigenaar hebben.
En zo zie je, het is net een piramide spel. Sloperij Koopt de motor als schade motor. Die hebben er niets aan gedaan en de motor zo te koop gezet. Dan koopt iemand de motor met idee weer flink aan te kunnen verdienen door de zichtbare schade te herstellen. Misschien onwetend dat er meer aan de hand is. Maar wat het hier verdacht maakt is een andere teller erop met weinig km om een ander om de tuin heen te leiden. Dan weet ik wel zeker dat deze heer al geen eerlijk persoon is en meer in zijn schild heeft dan te zien is.
Wat Ozzy voorstelt is het zoveel mogelijk delen met het kenteken erbij. Dat deze heer de kenteken niet zichtbaar op de foto's heeft zal ook zijn goeie reden voor zijn. Want kort geleden stond de motor nog te koop bij de schade bedrijf met zichtbare kenteken. En wil hiermee zich beschermen dat er een lampje gaan branden bij de regelmatige marktplaats bezoekers die bewust naar een Pan opzoek zijn

Laatst bewerkt:

bpsw

5e Versnelling
26 jan 2013
689
425
63
59
Schiedam
Type motor
ST1300
Ik vind dat de verzekeringsmaatschappij hier ook wat steekjes laat vallen, bij een flinke schade of totaal los moet dit op kenteken worden doorgegeven aan de RDW zodat er een WOK melding op wordt uitgegeven met inhouding van een kentekendeel, ook een km stand op dat moment erbij, na keuring bij de RDW mag de motor weer de weg op.
Ik denk dat er dan veel van deze praktijken voorkomen kunnen worden.

gr
Bas

• Like
H

Honda

Guest
De politieman/vrouw moet het kenteken innemen, de verzekeringsmaatschappij kijkt waar men het meest/hoogste bedrag kan vangen voor het wrak.

bpsw

5e Versnelling
26 jan 2013
689
425
63
59
Schiedam
Type motor
ST1300
Dat begrijp ik Honda maar de politieman/vrouw is geen schade expert die de motor los verklaart.

gr
Bas

Mikey

4e versnelling
9 feb 2013
2.232
4.127
413
Type motor
Anders
Maar politieman/vrouw kan bij twijfel over de technische staat wel een WOK-status toekennen.
En kan makkelijk langs de weg. Enige nadeel is dat als de schade achteraf mee blijkt te vallen, hij toch eerst via RDW moet om weer aan het verkeer te mogen deelnemen. Dus soms onnodig extra kosten met zich meebrengt. Ik zie dit persoonlijk als nevenschade en weegt niet op tegen de ellende die hiermee wordt voorkomen.
Dus waarom veel dienders hier zo terughoudend in zijn..... beats me....

Laatst bewerkt:
  • Like