data-csrf="1566420198,ebe819da5f2a6cd9c7a9fb8d27380c5a" bedrogen | ST1100-1300.eu

bedrogen

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
987
391
63
59
koersel ( België)
Type motor
ST1300
spijtig genoeg ben ik via marktplaats bedrogen .
ik had voor - 100 € motoronderdelen gekocht bij een ron tijmersma uit wommel .

RONTIJMERSMA@OUTLOOK.COM
IBAN , NL97INGBO793162327

RON TIJMERSMA
BOPPE 20
8731 ap WOMMEL

komt deze persoon bij iemand bekend voor ??

bij deze verwittig ik ook iedereen die zaken doet op marktplaats , voor zulke type's . die een mooi praatje verkopen maar die alleen op je geld uit zijn.
gebeurd niet alleen op marktplaats maar ook op kapaza, 2 de hands enz

marccc

Eefje

Kilometervreter
29 okt 2012
1.060
1.164
413
35
Enschede
Zucht... Wat is dat balen zeg! Dat je op zo een manier opgelicht wordt. Kan iedereen gebeuren. Dat vertrouwen raak je zo wel kwijt...

fanman

3e Versnelling
19 jun 2014
101
70
28
43
Deventer
Type motor
ST1300
Tip voor een volgende keer: Google de persoon, telefoonnummer & mailadres.
Kom je in het geheel niets over een persoon tegen, zoals in dit geval, is het vaak een alias.

Luuk

1e Versnelling
10 jan 2014
29
15
8
51
Den Dolder
Hoi marccc,

Super-irritant en vervelend dat je de dupe bent geworden van zo'n oplichter. Hopelijk wordt hij nog opgepakt.
Goed dat je het hier laat weten, zodat anderen er (hopelijk) niet intrappen, al zal hij waarschijnlijk de volgende keer weer een andere naam gebruiken....

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.627
2.332
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Zékers ook even melden bij Marktplaats, Marccc! Wellicht is het een 'oude bekende' en weten ze 'm aan de hand van z'n IP o.i.d. op te sporen.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.386
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
das mooi kl*te
kan je de bank niet vragen om het bedrag terug te halen ivm oplichting ,ik weet niet of dat wat uithaalt

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.717
1.941
882
40
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
Marc <br /><br />Misschien een idee om PayPal te nemen deze boeken dan je geld terug en kunnen het geschil oplossen , mocht het te veel gebeuren wordt de persoon geblokkeerd <br /><br />Maar in ieder geval marktplaats op de hoogte stellen zodat ze actie kunnen ondernemen, ook melding maken bij de politie misschien zijn er meerdere personen geweest en maken ze er een zaak van<br/>

• Like
Reactions: 2 personen

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
987
391
63
59
koersel ( België)
Type motor
ST1300
marktplaats heeft deze heer gewoon van de syte geblokkeerd , maar ze gaven zelf toe dat hij morgen kan terugkomen onder een andere alias .
ik betaal veel met pay-bal , maar ik weet niet of dat ook naar partikulieren gaat ??
gr marc

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
93
28
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Probleem is dat de pakkans nagenoeg nihil is omdat het voor de politie niet echt prioriteit heeft. Enige manier om echt te achterhalen wie het is is via de bank de gegevens opvragen en er langs gaan. De bank mag je alleen die gegevens niet doorgeven dus daar zul je wat creatief in moeten zijn. Of weet je zeker dat het adres wat je hebt klopt? Het blijft in ieder geval erg vervelend. Groet Rob

j.kuijper

4e Versnelling
21 feb 2014
319
152
43
66
Heerhugowaard
Type motor
ST1300
Ik ben ook zo opgelicht via marktplaats .De dag erna was de advertentie weg en mijn mail kreeg ik weer terug , op de een of andere manier was het een ongeldig adres . Terwijl ik contact met deze persoon had via de mail. Op marktplaats opgegeven dat ik opgelicht was , aangifte gedaan , de bank ingelicht . Dat is nu een half jaar terug en je hoort er niets meer van. Was toch ook 130 euro. Snel verdiend voor die oplichters en ze gaan vrijuit.
Gr, Jos

Sent from my iPad using Tapatalk

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
987
391
63
59
koersel ( België)
Type motor
ST1300
ik heb mijn lesje geleerd en dat heeft mij 100 € gekost.
bij deze wil ik gewoon iedereen verwittigen dat er niet altijd eerlijke mannen op verkoopsyte's zitten.
alhoewel ik al veel op marktplaats heb gekocht en dat zonder problemen ga ik vanaf nu veel voorzichtiger zijn.
marc

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
987
391
63
59
koersel ( België)
Type motor
ST1300
bank kan er niets aan doen ,ze gaan wel de naam en adres ( wat voorhanden is ) van de eigenaar opvragen via zijn rekening nr
de bank gaat dan zelf ook een klacht indienen zodat hij op een soort ( zwarte ) lijst komt te staan .
en dan kunnen we via de politie een oficiele klacht indienen .

P

panfiets

Guest
Eigenlijk beter. Zo kan die op twee vlakken aangepakt worden...

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
93
28
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Niet om je te ontmoedigen alleen de bank mag die informatie alleen aan de politie verstrekken die het vervolgens ook weer niet aan je door geeft.

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.888
860
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Marc, meld hem aan bij Marktplaats.nl als onbetrouwbare verkoper cq oplichter. Dan wordt hij direct geblokt en van Marktplaats verwijderd.
Succes!
Groet
Ton

rjvannoort

3e Versnelling
7 jul 2014
93
28
18
Hoogeveen
Type motor
ST1100
Enige manier om je geld te krijgen is zelf de wet weer overtreden. Weet alleen niet of je daar heel veel zin in hebt, zeker voor honderd Euro:D

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.386
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
als het adres klopt gewoon een baksteen door zijn raam is het net alsof je op de kermis bent:D

• Like
Reactions: Anhhai
P

panfiets

Guest
Zoek het adres maar een keertje in google maps op. Wommels ipv wommel.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.386
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
Wat Taz schrijft, geldt nog steeds:

Contact opnemen met je bank en zeggen dat je geld hebt overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer.
Niet zeggen dat je bent opgelicht.

misschien een idee?

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.553
818
113
53
Barneveld
Wat info krijgen via de bank betreft:
Ik kreeg laatst een bedrag overgemaakt op m'n rekening, dat ik in het geheel niet kon thuis brengen.
Een week of twee later kreeg ik van de bank een brief dat het bedrag per abuis naar mij was overgemaakt en of ik het bedrag terug wilde storten. Hier werd bij vermeld dat als ik niet op dit verzoek in zou gaan dat de bank dan mijn gegevens aan de afzender zou doorgeven, zodat hij met mij contact kon opnemen.
Biedt dit geen mogelijkheden om alsnog de gegevens van deze oplichter te krijgen? Als hij niet levert, is er m.i. sprake van 'per abuis geld overmaken naar de verkeerde rekening' en zou je dus aanspraak kunnen maken op de gegevens van de oplichter.

Groets, Hans

KochNL

4e Versnelling
1 sep 2013
243
111
43
Enschede
www.jeroenkoch.nl
Joh, doe gewoon aangifte van oplichting bij de politie en marktplaats en laat het er bij. Wat moet je met zijn adres? "Stevig aanspreken" op straat? Baksteen door raam? Hou toch op.

Hoe kut het ook is, des te eerder je accepteert dat je bent opgelicht des te sneller je weer gewoon verder kan. Honderd piek is het niet waard om zelf mogelijk met justitie in aanraking te komen.

Laat het los en ga als gewaarschuwd mens lekker verder. Lesje geleerd, volgende keer beter.

marccc

Kilometervreter
14 aug 2013
987
391
63
59
koersel ( België)
Type motor
ST1300
in eerste plaats wil ik dat hij NIEMAND meer oplicht . daarom heb ik ook zijn rekening doorgegeven .
omdat niemand op dit forum nog geld aan dat zielige persoon stort .
over de 100 € , gisteren op parking gamma een andere wagen in de achterflank van mijn auto gereden , net op de plaats waar de tankstop zit . gelukkig heeft het iemand gezien en op mij blijven wachten met de gegevens van de vluchter.
dankzij politie heeft hij bekend en de verzekeringspapieren zijn ingevuld .
nu wachten op expert en repareren die handel.

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.386
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
blijkbaar maakt het voor jou niet uit kochnl dat je 100 euro kwijt bent misschien geld te veel? of nonchelant ja jammer dan
als jij er zo makkellijk over denkt geef ik je mijn bankrekening wel mag je het gewoon overmaken.

ik zeg doe alles wat in je macht ligt om dit geld terug te halen om deze persoon een halt toe te roepen geld of geen geld,en uit de reactie blijt wel dat er meer zo over denken en dat hij het kenbaar maakt hier op het forum om anderen evt te behoeden voor opl;ichting ,vind ik een goede zaak.
ik zeg blijf proberen en als er nog goede en bruikbare tips zijn geef die dan door aan marc, want als het wel lukt op de een of andere manier kan hij met die informatie een ander ook weer helpen.
en als het dan niet lukt dan heb je in iedergeval je best gedaan
en ik denk dat eenieder die opgelicht word gevoelsmatig zijn gram zal willen halen en lijkt me logisch

ThunderSTreak

Mega Mijlenmaker
12 okt 2013
2.107
2.746
113
Omgeving Breda
Wees voorzichtig met je veronderstellingen naar een ander; denk dat Koch.nl het anders bedoelt dan jij het leest.

Wat Koch bedoelt, is dat de € 100 niet opwegen tegen de andere voorstellen die er liggen, zoals een steen door de ruit of anderszins 'verhaal' halen, waarbij je mogelijkerwijs zelf het 'bokje' bent omdat je een strafbaar feit pleegt en met een strafblad achterblijft.

Vond de tip om nog eens € 0,01 over te maken met in de rubriek opmerkingen van de overschrijving dat wanneer het bedrag van € 100,00 niet onmiddellijk wordt teruggestort bekendmaking volgt van betrokkene bij banken, marktplaats, en politie. wel een hele goede.

Misschien zwicht men voor deze druk.

• Like
Reactions: 2 personen

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.386
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
lezen en schrijven is soms ook moeilijk:p
nee, maar ik snap jouw punt wel hoor maar ik vind niet dat je zonder slag of stoot er moet bij neerleggen en accepteren
zou jij ook niet doen als het jouw 100 euries waren.
en er leiden meer wegen naar rome en als ze niet allemaal zijn afgesloten bereikt hij zijn doel toch?

KochNL

4e Versnelling
1 sep 2013
243
111
43
Enschede
www.jeroenkoch.nl
Eens, tal van wegen naar Rome en ik ben blij met de tip om met deze zwendelaar niet in zee te gaan.

Verder klopt het wat ThunderSTreak over mijn post zegt. Honderd euro is veel geld en oplichters zijn absolute eikels. Zo! Maar als je op een gegeven moment de beste wegen met grootste slagingskans hebt bewandeld (marktplaats, politie, bank, email) dan moet je wellicht afsluiten.

Dit soort dingen kunnen zijn eigen leven gaan leiden en vooral negatieve energie blijven opleveren. Dan heb je na zes weken en heel veel gedoe je geld heel misschien terug. Maar dus wel zes vrij onplezierige weken met onzekerheid en gedoe. Is dat het waard? Wraak heeft zijn functie maar ook zijn prijs.

En zeker zelf onwettige dingen doen (baksteen enzo) is een prijs die ik teveel zou vinden (ik kan het enkel op mezelf betrekken).

Maargoed, ik snap ook wel dat dat makkelijk praten is van de zijlijn. Doe hiermee wat je wilt :)

Geniet van de dag!

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.245
2.668
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
En zo blijft het oplichtersgilde gewoon lekker zijn gang gaan.
Een rekening bij een bank is zo geopend, een mailadres is zo verzonnen en ga zo maar door.
Pas ook een gevalletje, maar ome Noot is niet achterlijk.
Op MP werden diverse baardstellen aangeboden van origineel buffelhaar ( zo'n baard als Sinterklaas draagt weet je wel)
Een beetje buffelhaar baardstel kost al gauw zo'n 1150 eurootjes.
Die gast bood nieuwe buffelharen baardstellen aan voor 225 eurootjes.
Ikke bellen. Krijg ik een of andere wazige Frank aan de telefoon.. met een accent alsof ie uit india kwam.
Zegt die gast, maak maar effe geld over dan stuur ik hem wel op.. k zeg joh ik wil hem graag vandaag ophalen bij je.. Dordrecht is niet zo ver weg... tuut tuut tuut tuut tuut tuut.
Mijn zoon zegt.. Ik bel ook... nou exact hetzelfde verhaal...
melding gemaakt aan MP en een dag later waren al zijn advertenties verwijderd...

waffie

Kilometervreter
7 nov 2012
1.081
862
113
Etten leur/Sprundel
Type motor
Geen
ik begrijp best jullie frustaties aangaande deze deugenietjes maar neem maar aan dat het slimme deugenietjes die precies weten hoe al die eerlijke mensen tegen een muur oplopen van jewelste.

rek nr worden niet gekoppeld aan naam dus goed opletten of het iban nummer het juiste is.
De ing staat bovenaan de lijst van voorkeur
Zij doen namelijk het minste om deze praktijken te stoppen(nemen pas na 1 jaar mogelijk maatregelen die in de praktijk nooit genomen worden
uitspraken als blokkeren, zwarte lijst blijken vaak rechters af te wijzen omdat het hebben van een rekn nr als een burgerrecht wordt beschouwd
probeer maar eens een uitkering te krijgen zonder bank rek nr of andere zaken te regelen waar geld mee gemoeid is.
adres gegevens die de bank heeft zijn vaak onjuist(slimme deugenieten) omdat zij geen inzage hebben in het burgelijk register
deugenietjes werken vaak met adressen van derde en hebben op papier geen vaste woon of verblijfsplaats
werken ook vaak met hotmail of gmail adressen
hun tel is vaak een 06 prepaid nummer
bewijslast omtrent het wel of niet opgestuurd hebben is zeer lastig rechters beslissen vaak in het voordeel van de vermeemde deugeniet
van alle aangiften in 2013 is nog geen 2 % in behandeling genomen..

tot zover het vertrouwen in de rechtstaat of moet ik zeggen
tot zover hoe de staat zijn burgers schoffeert !

(jazeker heb ik gisteren opgestuurd) zoek geraakt dat is vervelend maar toch niet mijn schuld ?

als het te mooi is om waar te zijn etc etclas het erop aan komt ben je gewoon op je eigen aangewezen
en dan begrijp ik heel goed die bak steen .. als ze je pakken kost het je slechts 50 euri
ja , ik heb ook wel een paar vermeende schoffies in mijn adressen bakje

• Like
Reactions: R. Jansen en elmo

martinpan

4e Versnelling
12 nov 2012
252
108
43
Veldhoven
Honda-Pan.jouwpagina.nl
Type motor
ST1100
achteraf is het altijd makelijk praten.

Ik controleer altijd:
of adres klopt: controleer ik in de app: MAPS.ME
kan je alle huisnummers van de betreffende straat zien.

adres/naam/telefoonnummer
naam/bankrekening ingeven op zoekfunctie van http://www.opgeletopinternet.nl/index.php
https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml
evt als je een vaste telefoon nummer kan vinden , deze dan bellen.( meestal wordt adres en naam van iemand anders gebruikt.
en evt betalen via paypal, dan kan je geld terug krijgen als het mis gaat.
en vragen of je het kan ophalen,
of vragen of er via PayDutch https://www.paydutch.com/consumer-solutions betaald kan worden.

Bijlagen

elmo

Mega Mijlenmaker
24 mei 2014
2.386
1.769
113
45
biddinghuizen
Type motor
ST1100
wil je zekerheid ja ,maar er is ook nog zoiets als vertrouwen als motorrijders onder elkaar

S-Tsw-1300

Mega Mijlenmaker
3 nov 2013
1.888
860
113
Zeewolde
Type motor
ST1300
Ik ga er ongeacht de afstand altijd naar de verkoper toe. Boter bij de vis.
Meestal maak ik er dan gelijk een leuk dagje uit van. In ieder geval ga je wel of niet met je aanwinst naar huis.
Overigens is Paypal zeer aan te bevelen. Dat gebruik ik voor aankopen uit het buitenland zoals onlangs een laptopaccu. Dat werkt prima.
Groet
Ton
En succes met eventuele verder internet aankopen.

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.245
2.668
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
Je hebt wel een punt hoor Elmo.
Ik ben alleen bang dat dit niet de realiteit is.
Ik ben zeker van mening dat wanneer je iets koopt van of verkoopt aan een forumlid dat het best wel snor zit.
Ik denk niet dat forumleden erop zitten te wachten om, als deze aan of verkoop fout zou gaan door bedrog of oplichting, publiekelijk aan de schandpaal te worden genageld.
Wat Ton schrijft zit ook wat in hoor.. Gewoon een dagje uit van maken...
Boter bij de vis..
Zeker als het lekker weer is en de duo lekker mee gaat..
Is natuurlijk wel afhankelijk of het item in een van de koffers past, anders moet je met het kloekblik en da's dan weer minder.

Hoe je het ook wend of keert.
Opgelicht of bedrogen worden door een collega motorrijder is gewoon zuur, belachelijk en gemeen.

cees pan euro

4e Versnelling
16 nov 2012
304
105
43
beste marcc

ik doe al bijna 10 jaar zaken op mp, zowel koop als verkoop, en stoot nog regelmatig mij neus..... bij koop boven 30 euro kom ik het ophalen, anders gaat het gewoon niet door...

succes

• Like
Reactions: R. Jansen

larspan

2e Versnelling
1 apr 2015
41
20
8
Heijningen
Type motor
ST1100
altijd lullig zulke dingen maar het gebeurd heel veel helaas , ik haal het altijd op dan zie je gelijk wat het is en of het je aanstaat en als je het niet op kan halen weet je genoeg , wegblijven daar denk ik dan.

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.627
2.332
413
52
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
Ach, ik heb al lang geleden bij een forumlid een gereedschapssetje besteld (en betaald) dat nog moet arriveren . . Kwijtgeraakt in de post!? Een klont ijzer in een tasje? Hmm ..