Bagster zadel

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Flint

Motorrijles
23 okt 2018
5
1
3
51
Type motor
ST1300
Heb eigenlijk 2 vragen.
Als eerste overweeg ik om een bagster zadel aan te schaffen.
Heb 2 weken geleden al proef gereden en beviel mij goed alleen vond ik dat je vrij dicht op de tank zit en nu kunnen zij dat nog 2 cm naar achteren zetten dat zg ruggesteun. Wie van jullie heeft hier ervaring mee.
En ten tweede overweeg ik een verhoogd stuursteun, ben 1.87 en scheelt het veel.
Bvd alvast Groetjes Berry

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
309
326
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
ik heb 2 weken geleden stuurverhogers geplaatst, ik ben 1m86 en het scheelt enorm in zithouding, ik heb originele verhogers gekocht en mijn stuurkap met een minislijpschijf op maat gemaakt zodat hij weer mooi past, maar ik kan het je aanbevelen, ik heb ook eerst via het forum advies gevraagd.

• Like
Reactions: ruudb en Flint

Marcel W.

Mega Mijlenmaker
25 sep 2015
2.148
2.033
113
47
Barendrecht
Type motor
ST1300
Er zijn meerdere stuurverhogers in de handel voor een 1300. Er zijn losse delen en verhogers uit één stuk. Daarnaast zit er naast het verschil in hoogte ook verschil in de hoeveelheid waarin het stuur naar je toekomt en de verdraaiing van de beide stuurhelften.
Daarnaast zijn er van een stuurverhoger vaak meerdere uitvoeringen vwb een eventuele 12v aansluiting of mogelijkheid tot bevestiging van een rambal.
De helibar is uit 1 stuk en de meest toegepaste vermoed ik, maar niet goedkoop.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in overleg kan je proef komen zitten.

Update: zie in je voorstelling dat je uit Volendam komt. Ik woon in Barendrecht (Onder Rotterdam).

• Like
Reactions: pheufk en Flint

Sjaak

4e Versnelling
21 sep 2018
228
119
43
67
Wieringerwerf (NH)
Type motor
ST1300
Ik ben 1.87 mtr. heb een stuur-verhoger geplaatst die het stuur 37,5 mm hoger en 50 mm naar achter laat komen. Heb er ook een RAM bal op en er kan eventueel ook 12V aansluiting op geleverd worden.
Ik vind het een heerlijk ontspannen houding.
Doordat ik meer rechtop zit kreeg ik iets meer last van rijwind, daarom heb ik het windscherm op de hoogste stand gezet (6 cm hoger dan standaard, zie pagina 61 van het handboek)
Ik rij nu ook op de snelweg heerlijk ontspannen met vizier open

• Like
Reactions: Flint

Flint

Motorrijles
23 okt 2018
5
1
3
51
Type motor
ST1300
Heb inmiddels ook een stuurverhoger erop laten zetten.......... jeetje wat een verschil.
Je zit nu veel relaxter op de motor top.
Heb van Hellibar.