1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Garmin GPS Back up van een route met BaseCamp.

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door Mister Vogezen, 25 feb 2018.

1. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Hoi , hoi ,

ik heb altijd een beetje m'n plan kunnen trekken met het maken van routes in Base Camp om deze daarna te rijden met de motor.
    Het was altijd een beetje rommelen , prutsen , aanmodderen , zuchten , blazen , sakkeren enz ... .
    Een vraag voor diegene onder ons die iets meer ervaring hebben dan ik met Base Camp.
    Ik maak een route in B C , zorg dat alle punten mooi staan en haal de harde punten eruit ( geen waarschuwing ).
    Deze route is in principe goed om naar mijn Zūmo 340 te verzenden en gereden te worden.
    Ik kan ook een Back up op mijn pc maken van deze route , door deze gemaakte route in B C te selecteren dan te klikken op bestand .
    Dan back up klikken en kan ik in mijn pc een map kiezen om deze back up op te slaan.
    Bij mij is dat dan " deze pc - windows ( c ) - gebruikers - Erwin.
    Dan opslaan en de back up van deze route is gemaakt.
    Dat is wat ik denk.
    Echter , als ik deze back up wil openen met gewoon openen want dan selecteert de pc ineens B C dan opent deze route niet in B C.
    Dé vraag is dan , wat is het doel om van een route die ik maak in B C om daar een back up van te maken en deze op te slaan in mijn pc ?
    Wat gaat er mis of is het niet de bedoeling dat je back up's maakt van routes om ze op te slaan ?
    Base Camp slaat alles op geloof ik en heb ik geen back up nodig dan ?

2. Tukkerpanman

Tukkerpanman 5e Versnelling

3. Mister Vogezen

Hoi Tukkerpanman ,
    ik heb de 4 u durende dvd van mr GPS en heb ook al gezocht op diverse filmpjes maar ik vind niet direct een antwoord op mijn vraag.
    Misschien is het nooit behandeld ?

4. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Klinkt mij als veel te ingewikkeld en arbeidsintensief.
    Het kan zoveel makkelijker en gebruiksvriendelijker.
    Maar ook hier: Ieder zijn ding..
    Ik kies graag voor doelmatigheid en bedenk:

"Eenvoud is niet simpel!"

5. Tukkerpanman

basecamp slaat alles zelf op in de bibliotheek, daarin kun je zelf mappen maken en/of sub mappen
    je kunt ook een route kopiëren naar mapsource en deze vandaar uit opslaan op jou p.c
    is wat omslachtig maar het kan

6. Manus

Manus 5e Versnelling

Als je er dan bij vermeld hoe?
    Dan voegt je opmerking iets toe aan dit item.

Zelf maak ik mijn trips in Kurviger.de
    Maak hiervan een track en voer deze dan in mijn GPS.
    De GPS maakt hiervan een route.
    Tijdens het rijden is zowel de track als de route zichtbaar op de kaart.

7. Polleke

Polleke 3e Versnelling

Om routes op te slaan gebruik je niet back-up,dit dient om als je basecamp hebt verwijdert of een nieuwe pc hebt om dan je gegevens terug te zetten.
    Om routes op te slaan gebruik je "Bestand" dan "Exporteren"dan "selectie exporteren" dan kies je de map waarin je de route wil opslaan ,je kan ook nog kiezen met welk bestand je hem wil opslaan ,(standaard is dat GPX,maar je kan ook GDB of nog een paar andere kiezen)

Maar je hoeft die niet op te slaan want dat doet Basecamp automatisch,je kan beste met mappen werken in basecamp,waar je de ritten in catogorien in deelt bv reis Schotland of ritten Duitsland,
    Dit doe je door op "mijn verzameling " rechts te klikken
    dan "nieuwe lijst map" deze geef je dan een naam naar keuze ,
    in die nieuwe lijst map klik je nog eens met rechts en dan selecteer je"nieuwe lijst" deze geef je een naam naar keuze ,en zo kan je een hele hoop lijsten maken

• Mee eens Mee eens x 1
  8. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Ik bedoel dat het zoveel makkelijker kan dan beschreven, met zowel devices als programma's.

Laatst bewerkt: 25 feb 2018
  9. Polleke

Polleke 3e Versnelling

Gaat hier wel over opslaan in Basecamp,Basecamp is een routerings- programma en geen toestel (device),dus je opmerking is zinloos,

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt: 25 feb 2018
  10. Polleke

Polleke 3e Versnelling

Je hebt je tekst verandert ,maar hier mag je dan wel eens ,een degelijke uitleg bijgeven, niet waarom de tekst is vervangen ,maar hoe jij dat anders doet met Basecamp?

11. Tukkerpanman

ik had begrepen dat exporteer in Basecamp niet werkte bij Erwin, vandaar mijn opmerking over mapsource
    gebruik zelf wel exporteer zoals Polleke omschrijft. zo zie je maar weer dat teveel info verwarring kan brengen

• Mee eens Mee eens x 1
  12. Mister Vogezen

Duidelijke uitleg Polleke.
    Weer iets wijzer geworden.
    Dank je.

13. Mister Vogezen

Ik was misschien te gul met woorden maar het antwoord dat Polleke gaf was zeker voldoende.
    Polleke ,
    kan je ook verklaren want ik weet het antwoord niet .
    Een route die ik dan heb geback upt ( mooi Nederlands :) ) en dan opsla in een map op de pc heeft als ik de eigenschappen ervan open heeft het een grootte , bijv 407 kb.
    Het is een back up met inhoud .
    Toch word de route niet getoond als ik het back up bestand open met Base Camp.
    Enig idee hoe dat juist in elkaar zit ?

14. Eddy DM

Eddy DM 5e Versnelling

@Erwin: Als je met rechts klikt op je bestand in die BU, zou je een dialoogvenster moeten krijgen waarin je kan kiezen voor :"openen met" en dan : "BaseCamp Application". Zo werkt het i.i.g. wél bij mij.

15. Polleke

Polleke 3e Versnelling

Erwin,dat komt omdat niet de route wordt geback-upt ,maar basecamp wordt geback-upt

16. Mister Vogezen

Als ik dat doe Eddy zoals je het beschrijft dan opent gewoon mijn Base Camp maar wordt die route niet geprojecteerd.
    Dat was ook mijn vraag waarom dat niet wordt geprojecteerd in B C , Polleke schreef het antwoord hier neer.

17. Eddy DM

Eddy DM 5e Versnelling

Jep, begrijp het nu.

Deel Deze Pagina