Als dit door gaat

fred

Mega Mijlenmaker
27 sep 2015
1.790
962
113
67
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300

1589981126204.png

Tommie

Kilometervreter
30 jun 2015
1.318
1.586
113
59
Zaandam
Type motor
Anders
en flitswaarschuwing mag ook al niet meer Tom Tom melde:

De meeste nationale en lokale overheden zijn net als wij van mening dat de service TomTom Flitsers rijden veiliger maakt. Bij TomTom houden we ons aan de (plaatselijke) wetgeving en passen we onze werkwijze aan als dat nodig is, zoals hieronder wordt uitgelegd.

Duitsland
In de nieuwe Duitse verkeersregels wordt het gebruik van apparaten die filtsmeldingen geven, verboden.
In overeenstemming met deze regels worden flitsmeldingen standaard uitgeschakeld op alle TomTom-navigatiesystemen.

Je kunt deze meldingen echter opnieuw inschakelen als je buiten Duitsland reist. We raden je aan om flitsmeldingen uit te schakelen voordat je naar Duitsland gaat of als je daar bent.

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
843
471
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Euhhhh ik denk dat dit ondertussen oud nieuws is?
Mijn autonavi liet automatisch geen flitspalen zien eens in Duitsland omdat het daar (toen) IDD verboden was. Maar ze afzetten is niet voldoende, je mag geen flitspalen info op je systeem hebben (zo zegt de wet). Met andere woorden de meldingen afzetten is niet voldoende, al weet ik niet hoe ze dat gaan controleren?
Maar en nu komt het, met de update van de navi-kaarten, kreeg ik in eens wel weer melding van flitspalen in Duitsland, wat dus wil zeggen dat het waarschijnlijk wel weer toegestaan is. Want de landen waar het wel verboden is daar laat deze navi geen flitspalen zien.
Ook TT schakelde automatisch de (de gegevens waren gewoonweg niet aanwezig) info uit, nu met de nieuwe update zie ik ook weer dat de flitspalen info weer gewoon te zien is in de TT... Dus waarom laten deze beide systemen nu wel weer dit zien, omdat de wet weer is aangepast????

• Like
Reactions: Nosegear