Alarmlichten voor in de file

  • beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Bommel

1e Versnelling
15 mrt 2014
25
2
0
59
#1
Dag,

Ik wil op mijn Pan een alarmlichtinstallatie inbouwen.
Hebben jullie tips?

Groet,
Bommel
 

Bommel

1e Versnelling
15 mrt 2014
25
2
0
59
#3
Wat bedoel je hiermee?
Zal ook even googelen Wonka
 

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.321
1.030
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
#4
Draadje met schakelaar tussen de plussen van de RAW is het meest goedkope. RAW naar links of rechts zetten en dan schakelaar om die tussen de plussen van de RAW zit en voila ze doen het alle 4.
 
P

panfiets

Guest
#5
Weet je het wel zeker dat je dit wil? Niet elke automobilist ziet altijd beide knippers knipperen maar vaak maar eentje en daarmee vergroot je de kans dat ie vlak voor je neus van baan gaat wisselen.
Je vergroot wel de kans gezien te worden door a) koplamp iet wat hoger af te stellen, en b) door met het stuur te slingeren/wiebelen/zigzaggen. Je koplamp flitst op en trek daarmee aandacht.
Knippers trekken niet de aandacht
 

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
1.797
459
83
43
Rotterdam
Type motor
ST1100
#6
Sorry was een geintje, Ozzy had een gevarenlicht kastje voor mij (en paar anderen) gemaakt.
Ik heb ze ook op de manier van minibenz gehad maar toen ging na verloop van tijd het relais plakken. Maar als je het af en toe gebruikt is het een prima en de voordeligste oplossing.
 

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
1.797
459
83
43
Rotterdam
Type motor
ST1100
#8
Mocht je hulp willen met de eenvoudige oplossing stuur dan maar een pb.
Een ritje Rotterdam en een paar euro aan onderdelen en rijdt met 4 knipperende lampjes naar huis.
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.538
2.425
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#9
Weet je het wel zeker dat je dit wil? Niet elke automobilist ziet altijd beide knippers knipperen maar vaak maar eentje en daarmee vergroot je de kans dat ie vlak voor je neus van baan gaat wisselen.
Ze zien je sowieso soms niet. Of je nu blauwe lichten aan heb, sirenes voert....ik zou gaan voor alles wat verboden is :mrgreen::confused: .
Lekker alles aan en uit laten gaan. Mijn veiligheid. Mag niet, weet ik, maar ben zelf nog steeds baas over wat ik veilig vind, bekeuring of niet. Als ze je dan niet zien, zullen ze je nooit hebben gezien, ook al reed je op een dinosaurus.
Motronix heeft ook leuke kastjes, waarmee je je grootlicht om en om kan laten branden, je knipperlichten kan laten knipperen op 447474773 manieren.

Klik HIER voor onderstaande module.
Staan er nog meer tussen trouwens.

 
#11
Weet je het wel zeker dat je dit wil? Niet elke automobilist ziet altijd beide knippers knipperen maar vaak maar eentje en daarmee vergroot je de kans dat ie vlak voor je neus van baan gaat wisselen.
Dat is het precies het punt waarom het afgeraden wordt knippers in de file te gebruiken.
RAW's hebben een wettelijk voorgeschreven zichtbaarheidshoek.
Onder een te schuine hoek voor de motor zie je er maar één, geen twee.
Dat kan zo maar aanleiding zijn tot verwarring of verkeerde interpretatie.
 

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.538
2.425
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
#12
Verwarring, hoeken, interpretaties.....who cares? Vraag de gemiddelde automobilist waar hij/zij op moet letten als ze een voorrangsrotonde naderen. Vaak is het antwoord:: dat er geen andere auto aan komt. Dus ik zeg dag hoek etc. Gewoon wat meer lampies aan en uit laten gaan.

@william: maandagochtend product??


Some people need a high five, with a chair., in their face....by Tapatalk
 

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
1.797
459
83
43
Rotterdam
Type motor
ST1100
#13
Weet ik niet Dennis, kon er ook niet achter komen.
Men reageert niet op mail en telefoon.
 
P

panfiets

Guest
#14
En wat denk je van je mede motorrijder die achter jou rijdt, die mag de hele tijd tegen dat geknipper aankijken. Moet je niet willen.
 

MINIBENZ

Klokje Rondrijder
29 okt 2012
3.321
1.030
413
48
Purmerend
Type motor
ST1300
#15
Bespaar je de moeite William met dat mototronix, stelletje ongelofelijke knuppels! Mij zien ze daar nooit meer.
 

Wonka

Mega Mijlenmaker
30 okt 2012
1.797
459
83
43
Rotterdam
Type motor
ST1100
#16
Ik heb er ook niets nodig Marcel, dit ging over 2 jaar geleden.
 

Ome Noot

Moderator
Medewerker
29 okt 2012
4.249
2.617
413
56
Schiedam
www.piettastisch.nl
Type motor
ST1300
#17
Het Oztech systeem werkt prima..
Kan je naar googelen tot je een ons weegt denk ik.. Dit is een handmade systeem made bij de Ozman himself.
Mototronix in Purmerend moet je maar heel snel vergeten.
Kopen prima, maar service is naadje.....
 

pannie

1e Versnelling
14 okt 2015
23
15
3
63
ter Apel
Type motor
ST1100
#18
VOOR in de file heb je geen alarmlichten nodig ,

als je achteraan staat , kunnen ze van levensbelang zijn.
Een dubbelpolige schakelaar over de kontakten van de RAW-schakelaar is de simpelste oplossing.
En met je remhendel of -pedaal de remlichten laten knipperen helpt ook !
 

HugoV

Motorrijles
31 aug 2016
9
6
3
44
Franeker
Type motor
ST1100
#19
Hoi allemaal,
even een vraag, ik zie dat mensen hier vragen om een alarmlichtsysteem op hun st1100 te maken, dit leek mij ook wel handig...
maar nu rij ik gisteravond door de stad en ik neem een afslag rechtsaf en direct daarna sla ik linksaf... en wat denk je...? GEVARENVERLICHTING AAN!! :Balloons:
ik wist even niet wat ik zag! dus ik ben aan het proberen geslagen, maar mijn st1100 heeft gevarenverlichting als ik rechtknipper en dan direct doorschuif naar links!

eeehm, of is dit iets wat algemeen bekend is? of heb ik er een magic relais in... :p
 

Pannert

3e Versnelling
8 jul 2015
106
53
28
47
Type motor
ST1100
#20
mijn eerste gok is: magic relais. of er blijft onbedoeld wat hangen in de behuizing van je schakelaartje aan het stuur.

maar ik moet zeggen: veel notie van motor-electr(onic)a heb ik niet. afgelopen zaterdag op weg naar de TDT, op de A27 baalde ik wel een beetje dat ik zo'n alarmlichtschakeling niet heb...
 

Hansepansje

Kilometervreter
11 apr 2013
1.537
803
113
53
Barneveld
#21
Zeker @HugoV, zulke 'magic relais' bestaan, die je inderdaad in de stand 'Gevarenverlichting AAN' zet door je richtingaanwijzer direct na elkaar van rechts naar links te zetten.
Hoe dat systeem precies heet weet ik zo niet, maar er zijn er zeker hier op het forum die dat wel weten!

Groets, Hans
 

HugoV

Motorrijles
31 aug 2016
9
6
3
44
Franeker
Type motor
ST1100
#22
Zeker @HugoV, zulke 'magic relais' bestaan, die je inderdaad in de stand 'Gevarenverlichting AAN' zet door je richtingaanwijzer direct na elkaar van rechts naar links te zetten.
Hoe dat systeem precies heet weet ik zo niet, maar er zijn er zeker hier op het forum die dat wel weten!

Groets, Hans
Nice! nou ik heb ze er op zitten dus.. :klap:

gevalletje "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!" :p
 

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.000
4.721
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
#23
  • Alarmlicht module
Deze module zorgt ervoor dat je op de motor alarmlichten hebt om beter zichtbaar te zijn tijdens het rijden in de file of als je aande kant van de weg staat.
Je activeert de alarmlichten met je richtingaanwijzerschakelaar.
Door deze naar rechts en binnen 2 seconden naar links te drukken -en daar te laten staan- gaan de alarmlichten werken.
Door de richtingaanwijzerschakelaar in de neutraal- stand te drukken, gaan na ong. 2 seconden
de alarmlichten weer uit.
 

Pannert

3e Versnelling
8 jul 2015
106
53
28
47
Type motor
ST1100
#25
interessant. ik zal eens kijken of mijn Pan (1990) zo luxe is uitgevoerd...
 

Nosegear

Administrator
Medewerker
15 nov 2012
2.509
2.035
413
51
Zeewolde
www.easyvfr.aero
Type motor
ST1300
#26
Mototronix, inderdaad! Op de oudere versies ervan zat een klein lusje dat je kon doorknippen. Daarmee paste je de tijd aan tussen rechts-links = knipper, waardoor hij wat bruikbaarder werd. Als het lusje niet was doorgeknipt moest je echt een een paar seconden wachten voordat je na een rechtsaf weer een linksaf kon doen.

Op de latere versies zat dat lusje geloof ik niet meer . .