Alarmlichten voor in de file

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door Bommel, 16 mrt 2014.

1. Bommel

Bommel 1e Versnelling

Dag,

Ik wil op mijn Pan een alarmlichtinstallatie inbouwen.
    Hebben jullie tips?

Groet,
    Bommel

2. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Een Oztech systeem?

3. Bommel

Bommel 1e Versnelling

Wat bedoel je hiermee?
    Zal ook even googelen Wonka

4. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

Draadje met schakelaar tussen de plussen van de RAW is het meest goedkope. RAW naar links of rechts zetten en dan schakelaar om die tussen de plussen van de RAW zit en voila ze doen het alle 4.

• Leuk Leuk x 1
  5. panfiets

panfiets Guest

Weet je het wel zeker dat je dit wil? Niet elke automobilist ziet altijd beide knippers knipperen maar vaak maar eentje en daarmee vergroot je de kans dat ie vlak voor je neus van baan gaat wisselen.
    Je vergroot wel de kans gezien te worden door a) koplamp iet wat hoger af te stellen, en b) door met het stuur te slingeren/wiebelen/zigzaggen. Je koplamp flitst op en trek daarmee aandacht.
    Knippers trekken niet de aandacht

6. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Sorry was een geintje, Ozzy had een gevarenlicht kastje voor mij (en paar anderen) gemaakt.
    Ik heb ze ook op de manier van minibenz gehad maar toen ging na verloop van tijd het relais plakken. Maar als je het af en toe gebruikt is het een prima en de voordeligste oplossing.

7. slowhand

slowhand Graficus

Heb ook het kastje van Ozzy en dat werkt prima :cool:
    Ben er erg blij mee !

8. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Mocht je hulp willen met de eenvoudige oplossing stuur dan maar een pb.
    Een ritje Rotterdam en een paar euro aan onderdelen en rijdt met 4 knipperende lampjes naar huis.

9. Dennis

Dennis The Preacher

Ze zien je sowieso soms niet. Of je nu blauwe lichten aan heb, sirenes voert....ik zou gaan voor alles wat verboden is :mrgreen::confused: .
    Lekker alles aan en uit laten gaan. Mijn veiligheid. Mag niet, weet ik, maar ben zelf nog steeds baas over wat ik veilig vind, bekeuring of niet. Als ze je dan niet zien, zullen ze je nooit hebben gezien, ook al reed je op een dinosaurus.
    Motronix heeft ook leuke kastjes, waarmee je je grootlicht om en om kan laten branden, je knipperlichten kan laten knipperen op 447474773 manieren.

Klik HIER voor onderstaande module.
    Staan er nog meer tussen trouwens.

• Leuk Leuk x 1
  10. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Hahaha.... motronix, ik weet waar nix voor staat.

• Leuk Leuk x 2
  11. MofkaP

MofkaP 3e Versnelling

Dat is het precies het punt waarom het afgeraden wordt knippers in de file te gebruiken.
    RAW's hebben een wettelijk voorgeschreven zichtbaarheidshoek.
    Onder een te schuine hoek voor de motor zie je er maar één, geen twee.
    Dat kan zo maar aanleiding zijn tot verwarring of verkeerde interpretatie.

12. Dennis

Dennis The Preacher

Verwarring, hoeken, interpretaties.....who cares? Vraag de gemiddelde automobilist waar hij/zij op moet letten als ze een voorrangsrotonde naderen. Vaak is het antwoord:: dat er geen andere auto aan komt. Dus ik zeg dag hoek etc. Gewoon wat meer lampies aan en uit laten gaan.

@william: maandagochtend product??

Some people need a high five, with a chair., in their face....by Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
  13. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Weet ik niet Dennis, kon er ook niet achter komen.
    Men reageert niet op mail en telefoon.

14. panfiets

panfiets Guest

En wat denk je van je mede motorrijder die achter jou rijdt, die mag de hele tijd tegen dat geknipper aankijken. Moet je niet willen.

15. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

Bespaar je de moeite William met dat mototronix, stelletje ongelofelijke knuppels! Mij zien ze daar nooit meer.

16. Wonka

Wonka Mega Mijlenmaker

Ik heb er ook niets nodig Marcel, dit ging over 2 jaar geleden.

17. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

Het Oztech systeem werkt prima..
    Kan je naar googelen tot je een ons weegt denk ik.. Dit is een handmade systeem made bij de Ozman himself.
    Mototronix in Purmerend moet je maar heel snel vergeten.
    Kopen prima, maar service is naadje.....

• Leuk Leuk x 3
  18. pannie

pannie 1e Versnelling

VOOR in de file heb je geen alarmlichten nodig , [​IMG]
    als je achteraan staat , kunnen ze van levensbelang zijn.
    Een dubbelpolige schakelaar over de kontakten van de RAW-schakelaar is de simpelste oplossing.
    En met je remhendel of -pedaal de remlichten laten knipperen helpt ook !

19. HugoV

HugoV Motorrijles

Hoi allemaal,
    even een vraag, ik zie dat mensen hier vragen om een alarmlichtsysteem op hun st1100 te maken, dit leek mij ook wel handig...
    maar nu rij ik gisteravond door de stad en ik neem een afslag rechtsaf en direct daarna sla ik linksaf... en wat denk je...? GEVARENVERLICHTING AAN!! :Balloons:
    ik wist even niet wat ik zag! dus ik ben aan het proberen geslagen, maar mijn st1100 heeft gevarenverlichting als ik rechtknipper en dan direct doorschuif naar links!

eeehm, of is dit iets wat algemeen bekend is? of heb ik er een magic relais in... :p

• Leuk Leuk x 1
  20. Pannert

Pannert 3e Versnelling

mijn eerste gok is: magic relais. of er blijft onbedoeld wat hangen in de behuizing van je schakelaartje aan het stuur.

maar ik moet zeggen: veel notie van motor-electr(onic)a heb ik niet. afgelopen zaterdag op weg naar de TDT, op de A27 baalde ik wel een beetje dat ik zo'n alarmlichtschakeling niet heb...

21. Hansepansje

Hansepansje Kilometervreter

Zeker @HugoV, zulke 'magic relais' bestaan, die je inderdaad in de stand 'Gevarenverlichting AAN' zet door je richtingaanwijzer direct na elkaar van rechts naar links te zetten.
    Hoe dat systeem precies heet weet ik zo niet, maar er zijn er zeker hier op het forum die dat wel weten!

Groets, Hans

• Leuk Leuk x 1
  22. HugoV

HugoV Motorrijles

Nice! nou ik heb ze er op zitten dus.. :klap:

gevalletje "vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!" :p

• Leuk Leuk x 2
  23. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

• Alarmlicht module
    Deze module zorgt ervoor dat je op de motor alarmlichten hebt om beter zichtbaar te zijn tijdens het rijden in de file of als je aande kant van de weg staat.
    Je activeert de alarmlichten met je richtingaanwijzerschakelaar.
    Door deze naar rechts en binnen 2 seconden naar links te drukken -en daar te laten staan- gaan de alarmlichten werken.
    Door de richtingaanwijzerschakelaar in de neutraal- stand te drukken, gaan na ong. 2 seconden
    de alarmlichten weer uit.

• Leuk Leuk x 3
  24. Hansepansje

Hansepansje Kilometervreter

• Leuk Leuk x 4
  25. Pannert

Pannert 3e Versnelling

interessant. ik zal eens kijken of mijn Pan (1990) zo luxe is uitgevoerd...

26. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

Mototronix, inderdaad! Op de oudere versies ervan zat een klein lusje dat je kon doorknippen. Daarmee paste je de tijd aan tussen rechts-links = knipper, waardoor hij wat bruikbaarder werd. Als het lusje niet was doorgeknipt moest je echt een een paar seconden wachten voordat je na een rechtsaf weer een linksaf kon doen.

Op de latere versies zat dat lusje geloof ik niet meer . .

27. Brulboei

Brulboei 5e Versnelling

NIET in de file, tenzij je achteraan rijd

vanaf de beldoos

• Leuk Leuk x 2
  28. harde hoed

harde hoed 3e Versnelling

En gelukkig duurt dat achteraan rijden in een file met de motor nooit ècht lang. Yahoo:

• Leuk Leuk x 4
  29. Django

Django Beginnend Bestuurder

Google gewoon eens : ME-1B van GELEC !:vroem:

30. Animal

Animal 3e Versnelling

@Django :Waar zitten die gasten ergens in België? Staat niet op site:oh no:

31. RRR

RRR 5e Versnelling

32. Django

Django Beginnend Bestuurder

zie gewoon: gelec.be

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie