1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Achterwiel

Discussie in 'ST1100' gestart door Bart Pan, 15 mei 2018.

1. Bart Pan

Bart Pan Beginnend Bestuurder

Hallo,ik moet binnenkort mijn achterwiel demonteren voor een nieuwe band.Op youtube was dit binnen 5 tot 10 min gepiept! Is dit in werkelijkheid ook zo??:Questionmarks:

2. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Gaat je echt wel langer duren Wink:

3. Jan KoekePan

Jan KoekePan Kilometervreter

Neem je tijd, het is geen wedstrijd...

4. waffie

waffie Kilometervreter

eh ja, het lukt(mij) als alles mee werkt,
    je spreekt uiteindelijk maar enkele bouten en moeren,
    maar extra handjes kunnen handig zijn

5. Dennis

Dennis The Preacher

Neem idd je tijd. Als je fiets geen rare dingen heeft, komt dat wiel zo los.
    En idd het kan binnen 10 minuten.
    En soms loop je te klooien en duurt het een half uur......
    Maar dat is eerder een uitzondering.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

6. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

@Bart Pan , Denk dat je wat meer tijd nodig zal hebben, als je de motor hebt die bij je naam staat.Rolleyes

1519.jpg

Het is al gezegd ; het is geen wedstrijd , dus neem je tijd en het juiste gereedschap.

Succes

• Leuk Leuk x 2
  7. Oppie

Oppie 5e Versnelling

Bart, je woont bij mij om de hoek, als je hulp nodig hebt, roep maar. Ik heb eventueel de ruimte en het gereedschap.

gr
    Rowdy

• Leuk Leuk x 5
  8. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

Dat is zoals bij kookprogramma's op tv.
    Ze fiksen het in no time maar in 't echt ?

9. ijskonijn

ijskonijn 4e Versnelling

Inderdaad ook met het programma eigen huis en tuin NICO die kwam met zijn brommer en koffertje achter op en hij had alles bij zich zelf reed ik met een bedrijfs bus en nog greep ik wel eens mis en bij NICO paste het altijd precies .wel humor.prachtig

Yahoo:

10. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Ik red de 10 minuten inmiddels ook wel op mijn eigen fiets, alleen het aanslepen van spullen en opruimen na afloop, daar doe ik net zo lang over...
    Dingen om op te letten zijn : gebruik een dikke plank om het wiel te ondersteunen en zet een dikke platte schroevedraaier in de kier onder het cardanhuis om te zorgen dat het wiel makkelijker loskomt van de aandrijving.
    Ik heb tot nu toe mazzel dat mijn motor door de vorige eigenaar(s) goed onderhouden was. Als alles vast zit wordt het een heeeel ander verhaal.

• Informatief Informatief x 1
  11. Guardian

Guardian 1e Versnelling

Ik had deze mazel niet en ben met Henk een flinke tijd bezig geweest met het achterwiel van mijn motor. Geduld en goed gereedschap daar lukt het mee!

12. DennisMe

DennisMe 4e Versnelling

Maar, nu is het weer in orde, dus de volgende keer zul je geen probleem meer hebben. Het ergste wat ik bij mijn fiets ben tegengekomen was een paar ontbrekende kuip schroefjes... Mazzel heb ik zeker met mijn Pan!
    (o, ja balhoofdslagers nagesteld, carbs getuned maar dat is echt al het noemenswaardige)

13. Bart Pan

Nou dank voor alle reacties. Ik heb de tijd dus ik doe het rustig aan. De fiets op de afbeelding heb ik niet hoor,ik heb een standaard Pan Mocht het toch niet lukken, dan horen jullie het wel! Dank

14. MINIBENZ

MINIBENZ Klokje Rondrijder

Ben nu nog even op vakantie maar mocht je hulp nodig hebben dan kan ik je die wel geven.

Verzonden vanaf mijn iPhone

15. Bart Pan

Heerlijk dagje gesleuteld aan m,n Pan. Ongeveer een uurtje of drie, onderhoud uitgevoerd en achter+voorwiel gedemonteerd. Ging allemaal voorspoedig:good: Eens kijken of deze week het monteren ook zo voorspoedig gaat ( na de banden wissel).

16. Bart Pan

FE0BDC68-40D5-40A3-9CE3-B4EA4525C917.jpeg Btw, nog even een . je, op de cardan zit een vulpunt voor de olie, hoort daar niks op te zitten om hem af te sluiten?

• Dom Dom x 1
  17. Dennis

Dennis The Preacher

Das geen vulpunt! Dat is je ontluchting.
    Er zit onder een bout om de olie weg te laten lopen en linkerkant (midden) een vuldop.
    Je zal dit moeten gaan oplossen.

• Mee eens Mee eens x 1
  18. Nosegear

Nosegear Administrator Medewerker

:oh no:Whoops, da's nu stuk . . Dat zilveren dopje hoort er niet af te kunnen!

19. Dennis

Dennis The Preacher

41306-MB0-010 is het onderdeelnr. Volgens mij moet die erin geperst worden, maar weet dat niet zeker.

20. Tommie

Tommie Kilometervreter

000000074328-1.jpg
    Kijk zo'n dopje hoort erop te zitten

21. Sancho Panza

Sancho Panza 5e Versnelling

upload_2018-5-24_6-28-14.png

Wie weet of dit "dopje" er gewoon opgeduwd kan worden? Heb die olie zelf ook pas 1 keer vervangen...

Deel Deze Pagina