TomTom GPS Accu van Tom Tom

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.058
2.439
113
54
Westmalle, België
Type motor
ST1300
Is het soms normaal dat de accu van een Tom Tom 450 na 3 weken leeg is.
In het verleden een Garmin 550 gehad die was na 6 maanden nog niet leeg.

• Wow
Reactions: Cabby

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
124
111
43
56
Als je je toestel met een korte druk op de knop uitschakelt gaat hij in standby mode; daarbij blijft hij een beetje stroom verbruiken en is het normaal dat ie na drie weken leeg is. Veel belangrijker is allicht hoe lang het toestel in ingeschakelde toestand mee gaat.
Als je de powerknop wat langer ingedrukt houdt schakelt het toestel helemaal uit en zal minder snel leeglopen.

marc pan

Klokje Rondrijder
4 nov 2012
5.058
2.439
113
54
Westmalle, België
Type motor
ST1300
@MrGPS zei, Veel belangrijker is allicht hoe lang het toestel in ingeschakelde toestand mee gaat.

Hoe lang gaat het toestel dan mee, zonder aangesloten te zijn.
Mijn toestel krijgt zoals de meeste continu stroom zoals de meeste motorijders het doen,
gaat dan de accu minder lang mee, omdat het een Lithium-Ion accu is, want deze accu's zijn toch beperkt in opladen.

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
844
475
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Als je batterij vol zit gaat die klader druppelen Marc,,, dus niet echt opladen.
Maar de TT 550 hier gaat zeker een jaar mee zonder dat ik hem oplaad,,, in de UIT stand wel te verstaan... dus na een jaar in de kast kan ik de TT5500 nog steeds opstarten.

• Leuk
Reactions: marc pan

Toveropa

3e Versnelling
16 mei 2017
109
81
28
66
Hellevoetsluis
www.toveropa.nl
Type motor
ST1300
Inderdaad je moet bij TomTom de uit knop vrij lang ingedrukt houden dan gaat deze helemaal uit.
Doe je dit niet dan kom je in de standby stand.
Maar inderdaad de batterij loopt dan ook nog leeg maar duurt wel veel langer.
ik leg thuis de TomTom aan de lader met een tijdklok zodat hij bv iedere dag even een uurtje oplaad. Dan heb je helemaal geen probleem meer.

Gibbel

Kilometervreter
28 aug 2013
844
475
63
62
Herentals (B)
www.gibphoto.be
Type motor
ST1100
Ik zorg dat ik lang genoeg druk op de aan/uit knop, je krijgt dan de melding om in standby te gaan of uit te schakelen...
Als hij uitgeschakeld is dan moet je niet elke dat bijladen hoor, hier ligt hij mer dan 3 maand zonder op te laden en heeft nog steeds voldoende power over.
In huis heb ik de TT550 gekoppeld op mijn (huis)-WiFi en elke keer als ik hem opzet komt er wel een melding dat er weer een update voor me klaar staat, dus ik laar de TT zeker niet elke dag opladen.

Jan KoekePan

Mega Mijlenmaker
4 sep 2017
2.564
1.543
113
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
In de gebruiksaanwijzing staat een verhandeling over het omgaan met de batterij, onder andere hoe je de duur zo optimaal mogelijk kunt laten zijn. het kan lonen dat door te lezen en de tips toe te passen.
Mijn TomTom (4 jaar jong) inmiddels presteert probleemloos, Gebruik m regelmatig en heb nog nooit meegemaakt dat ie leeg is. Kwestie van geluk hebben? Ik weet t niet, maar de tips van TomTom (b)lijken te werken.....