ABS st1100 knippercode blijft maar doorgaan

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
St1100 bj 1995 ABS 1

De knipper code gaat maar niet uit . (ook na div keren te hebben gereset) de lamp knippert meer dan 15x.

De beide ABS pompen ratelen wel bij het resetten.

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.227
1.676
113
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Als de knippercode niet weg gaat is je storing dus niet opgelost, knippers tellen en in het boek even nakijken wat het is!

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
oke maar het knippert meer dan 8x en alles al gedaan volgens het boek.

nieuwe accu gekocht morgen maar eens verder kijken. had wel een storing in de achter sensor, die heb ik opgelost draadbreuk. ter hoogte van de tank. deze zat klem.

Henk2511

4e Versnelling
8 sep 2018
287
278
63
56
Gieten
Type motor
ST1100
@fred, ik weet niet of je een boek hebt, maar ik heb het even doorgelezen en daar staat iets over de afstand van de sensor tot ABS ring, en ik heb zelf de ABS ringen, met een koperen borstel,de bovenkant helemaal schoongemaakt.
ik roep ook maar wat hoor !!!

• Like
Reactions: fred

Lucky Luc

Mega Mijlenmaker
14 nov 2012
2.227
1.676
113
61
Sas van Gent
Type motor
ST1300
Dat schoonmaken van de ring is natuurlijk nooit verkeerd in het kader van "hou je fiets netjes", iedere keer als er een nokje van de ring voorbij de sensor komt sluit er een contact in de sensor en geeft deze een pulsje, of de ring dus vuil is of niet is niet zo heel spannend, de afstand van de sensor tot de ring wél, staat hij te kort bij, dan krijg je dubbele signalen, staat hij te ver af dan krijg je niets, of af en toe iets. Zeker als je aan het rijden bent merk je dit laatste, je meet bijvoorbeeld dat het contact sluit bij een meting "op de bok" terwijl hij dan tóch niet meer sluit als je rijd omdat de afstand te groot is.

pheufk

Mega Mijlenmaker
16 nov 2012
3.077
770
113
Nimwegen an de Waal(NL)
www.hoegeesuzukicenter.nl
Type motor
ST1300
Fred je schrijft hij blijft knipperen, maar zijn de knipperende leds ook wel uit als je de reset heb uitgevoerd. ?
En daarna het contact op on dan moet de ABS leds constant branden en gaat er uit als de controle ABS units is geweest en naar een aantal meters met een bepaalde snelheid de andere uitgaan.
Zo niet dan heb je storing of vervuilde ABS units

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: panman1100

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
Na een reset, ook dan knippert hij vrolijk verder, daarom kan ik geen oorzaak vinden. en als de pomp vervuilt is dan ratelt hij niet, en dat doen ze alle twee.
En als de ABS vervuild zou zijn,dan hoor geen geratel.
De rem olie was niet echt vervuild.heb de meter er op gehad.
DE TCS werkt wel.
Ook al een andere ECU geprobeerd.
Wat ik wel vreemd, vind dat er twee lampje in de ABS zitten bij de storing op vragen brandt alleen de linker de rechter is uit. en dij opstarten branden ze
allebei.

vraag:
Is de linker lampje voor sensor achter ? en de rechter lampje voorkant? (ABS controle).

vraag : 2 bij het aan zetten Contact, moet je de twee pompen horen lopen?

Laatst bewerkt:

pheufk

Mega Mijlenmaker
16 nov 2012
3.077
770
113
Nimwegen an de Waal(NL)
www.hoegeesuzukicenter.nl
Type motor
ST1300

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
Oke mooi aanbod Rex

ik heb net de spanning gemeten richting ABS sensor 12 volt retour 4 volt lijkt mij goed.
net een stukje gereden, geen veranderingen remmen zijn goed tot zeer goed.
het rechter lampje brandt niet (ABS) bij reset , op het contact zetten wel.

12-01-2019 ABS (1).jpg

webster

Administrator
Medewerker
29 okt 2012
1.711
1.919
882
40
Papendrecht
www.st1100-1300.eu
Type motor
Anders
@fred heb je ook de zekering houders van het ABS systeem gecontroleerd op scheurtjes

systeem komt niet door de zelftest zoals ik de foto zie lijkt het er op dat de schakelaar nog steeds niet in orde is je kan het snel controleren door hem te starten op de middenbok en je achterwiel te draaien als het lampje dan knippert staat hij in sensortest
als je het voorwiel draait moet hij dan ook knipperen als dat gebeurt zijn de sensoren in orde

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
zekering houders heb ik gecontroleerd met een spanningsmeter aan beide kanten spanning.
heb nog geen schakelaar ga ik dinsdag ophalen.
Kun deze schakelaar door verbinden?

1. motor op cont 1 versnelling voor en achter . knippert ABS lamp.
Dus sensortest

• Like
Reactions: webster

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
zoeken verder. dinsdag de nieuwe schakelaar er in wordt vervolgd.
wegens het slechte weer vandaag ABS pomp los gehaald (voorkant) deze zat vast.

13-01-2019 ABS pomp voor losgehaald (14).JPG

Bijlagen

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
REX
Wat de juiste manier ?

De andere is morgen aan de beurt , de pomp werkt voorkant.alleen het afvullen , er zitten twee ontluchting nippels op ,boven kant 2x en een onder 1 x.
Heb wel wat kunnen afvullen meer ik weet niet of dit genoeg is. (er zat ook niet veel in)

De eerste foto: die met de pijlen die zat echt vast.de ABS motor kon zijn werk niet meer doen.

Laatst bewerkt:

KoekePan

1e Versnelling
14 nov 2012
37
1
8
Veldhoven
Dank voor alle nuttige tips.

Ik heb precies dezelfde issue en rij al enkele maanden met een continue knipperend lampje op mijn inmiddels bijna oldtimer ST1100 rond. Binnenkort tijd om er eens naar te kijken, te beginnen met de kuipschakelaar als ik goed heb gelezen.....

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
Steeds een stukje verder,
vandaag nieuwe schakelaar opgehaald, ABS motoren lopen nu ook bij het op starten van de motor.heb ook nog deze contacten schoongemaakt.ze kregen geen goede massa.
deze zit op boven op ABS (plastic kapje) deze zitten wel erg vast.

Morgen weer verder.
postings automatisch samengevoegd:

Hij doet het weer :vroem: veel werk. I am happy . Het had div oorzaken ABS sensor kabel breuk ter hoogte van de tank ,ABS pompen schoongemaakt voor en achter, punjers zaten, oude olie er uit, div contacten schoongemaakt, alle maar dan alle kabels nagekeken. alle pers die meegedacht hebben bedankt.
postings automatisch samengevoegd:

KLAAR=KEES

Nu is het wachten beter weer. (Hij of Zij zit weer in elkaar) al met al leuke klus. Nu eerst langere test rit maken , moet het weer wel mee werken. Ben geen liefhebber van zout en min 3.

20190118_220420.jpg

Bijlagen

Laatst bewerkt:

KoekePan

1e Versnelling
14 nov 2012
37
1
8
Veldhoven
Mooi dat het is opgelost Fred maar wat een hoop werk heb je moeten verzetten. Ik hoopte op een meer eenvoudige oplossing en heb ook niet de technische kennis om alle handelingen die je hebt moeten uitvoeren te herhalen.

Mijn symptoom is een ABS lamp die alsmaar blijft knipperen. Na een druk op de ABS schakelaar blijft de controle lamp permanent branden. Vanochtend de volgende handelingen uitgevoerd:
-foutcode bekijken FLASH flash flash, en dat herhaald zich. Foutcode 2 dus!?
-reset uitgevoerd
-ABS schakelaar opengemaakt en gereinigd
-Beide kartel ringen gereinigd en van roest ontdaan
-Beide sendsoren gereinigd
-Beide sensoren, voor meer dan achter, zijn deels uitgesleten en hebben dus ooit contact gemaakt met de kartelring .
-Zekeringen nagekeken

Het netto resultaat : NUL.
De ABS sensor blijft knipperen.

Wat zijn volgens jullie de volgende logische Stappen?
- ergens een vervangende schakelaar op de kop tikken (heeft iemand een link?)
- en dan?

Gr Henk

• Like
Reactions: webster

fred

Kilometervreter
27 sep 2015
1.252
590
113
66
Oldenzaal Twente
www.twentetransport.nl
Type motor
ST1300
KoekePan

De sensor mag geen contact maken met de ABS ring (afstand ongeveer 07 mm tot 1.2 mm zijn)

fout code 2 is de pomp achter, allen contacten nakijken, ABS kabel op breuk controleren vooral ter hoogte van de tank (onderkant) daar loopt deze langs.
Boven op de ABS pomp zit een micro schakelaar, onder deze schakelaar zit ook contact, die deze andere schakelaar aanstuurt ,en dan krijg ook geen contact. met computer ,Het grijze kapje kun je er afwippen. (deze zit goed vast)
Als je deze los maakt eerst ff kijken naar de afstand de micro schakelaar.
zie foto's

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Lucky Luc