• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

ABS knippert

Alex_pan

Beginnend Bestuurder
15 jul 2018
14
5
3
57
Eksel
Type motor
ST1100
Even een vraag, ben net terug van een daagse in het Harz gebied, tijdens de ritten begint mijn ABS op het dashboard te knipperen, als ik dan het kontact af zet en opnieuw start is het knipperen weg maar kom spontaan op een gegeven moment willekeurig terug !! Heel gek toch. De sensors voor en achter zijn goed gemonteerd . Wie weet wat dit probleem kan en wie kan mij hier bij helpen.

Alex_pan

Beginnend Bestuurder
15 jul 2018
14
5
3
57
Eksel
Type motor
ST1100
Je bedoelt deze die achter het dashboard zit veronderstel ik, deze heb ik even los gemaakt omdat ik de dashboard verlichting vervangen heb. Met massa bedoel je deze van de unit?
Grtjs Alex

Alex_pan

Beginnend Bestuurder
15 jul 2018
14
5
3
57
Eksel
Type motor
ST1100
Morgen de ruit terug demonteren en het geheel eens terug nakijken. Alvast bedankt voor de reactie Panman Henk.

Guardian

5e Versnelling
7 mei 2018
404
178
43
Pernis - Rotterdam
Type motor
ST1100
Mijn zoektocht beginnen bij dat wat Henk aangeeft. Mijn, BMW, ervaring met het ABS was soortgelijk en dat bleek de accu te zijn. Enkele dagen later was mijn accu overleden. Nieuwe accu erin en probleem opgelost.... Maar dat was daar het probleem bij !!!

Alex_pan

Beginnend Bestuurder
15 jul 2018
14
5
3
57
Eksel
Type motor
ST1100
Ik heb het 2 jaar geleden ook nog eens aan de hand gehad, toen is het maar bij één keer gebleven en erna niet meer. Vandaag alles nagekeken wat met contacten en massa betreft en niks kunnen vinden eigenlijk buiten een licht gecoïncideerde zekering. Morgen nog eens een toerke gaan doen en afwachtenwat het dan geeft. Toch bedankt voor de reactie ;) .

panman1100

VIP
Medewerker
29 okt 2012
5.320
5.037
413
70
Voorhout
Type motor
ST1100
Zekering vervangen , kan geen kwaad , en ook de accuklemmen even goed nakijken en vastzetten.

Succes!

Frans

5e Versnelling
16 nov 2012
543
257
63
56
Ridderkerk
Type motor
ST1100
Ben er ook wel eens naar aan het zoeken geweest,.......uren.
Hele schema nagelopen,gemeten.....niks gevonden.
Totdat er iemand tegen me zei “ hee, je remlicht doet het niet “ . Controleren, alles werkt. ??? Na enige tijd erachter komen dat de voorremschakelaar wel/ niet werkt. Schakelaar vernieuwd, probleem opgelost.
Kan soms zo simpel zijn.......

[emoji1309][emoji1303]

Alex_pan

Beginnend Bestuurder
15 jul 2018
14
5
3
57
Eksel
Type motor
ST1100
Dankjewel voor jullie reactie's allemaal, zoals ik reeds zei heb ik de zekering van de ABS vervangen. Gisteren nog een ritje gaan rijden en niks meer te merken van de ABS. Doch vandaag nog de hoofd zekering en accuklemmen nog eens gecontroleerd voor alle zekerheid, de afstanden van de sensor's waren goed.
Groeten Alex

Biker T

5e Versnelling
3 jul 2016
507
414
63
54
Waspik
Type motor
ST1300
Zoals Guardian al aangaf: misschien een slechte accu. De functie van het ABS lampje is onder anderen om je te laten weten dat de spanning van de accu te laag is. In werking zijnde ABS vreet stroom...

Garfield

4e Versnelling
12 mei 2017
314
149
43
Amersfoort
Type motor
Anders
Ben er ook wel eens naar aan het zoeken geweest,.......uren.
Hele schema nagelopen,gemeten.....niks gevonden.
Totdat er iemand tegen me zei “ hee, je remlicht doet het niet “ . Controleren, alles werkt. ??? Na enige tijd erachter komen dat de voorremschakelaar wel/ niet werkt. Schakelaar vernieuwd, probleem opgelost.
Kan soms zo simpel zijn.......

[emoji1309][emoji1303]
Toch even inhaken op dit al wat oudere topic omdat ik denk dat het van nut kan zijn voor anderen.
Laatst had ik tijdens het rijden zomaar ineens een ABS storing.
Na inlezen op dit forum de foutcode opgezocht, gereset en nog wat dingen nagekeken, niets gevonden maar de storing kwam daarna (gelukkig) niet meer terug.

Anyway, bij het uitpluizen van het ABS verhaal had ik ook bovenstaande reactie van Frans gezien en op mijn lijstje gezet om te checken.
Maar ... als ik naar het elektrische schema van het WPH kijk, dan heeft de remlichtschakelaar niets te maken met het ABS circuit, dus hoe zou dit de storing bij Frans opgelost kunnen hebben ?

Bovenaan Onderaan