1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aansluitingen op je ST1300

Discussie in 'GPS, Alarm, Intercom en aftermarket electronica' gestart door Grizzly, 12 jan 2017.

1. Grizzly

Grizzly 2e Versnelling

Goedemiddag,

ik zou graag bijgaande USB + 12V aansluiting van rdae.nl bestellen en netjes op mijn motor willen monteren (hoop dat ik de foto goed ingevoegd heb) Liefst op een handige plek op het dashboard (tja, waar dan??), maar anders gewoon in een opbergvakje. En ik zou beide aansluitingen graag over het contact willen hebben.

Echterrrr...ik ben zelf zo technisch als een bloemkool. Nou zou ik hem natuurlijk naar een zaak kunnen brengen om het te laten doen, maar ik zou graag mee willen kijken om er nog iets van op te steken. Te beginnen bij het strippen van de kuipdelen zonder iets als een lompo kapot te trekken...
    Heb al een aantal topics voorbij zien komen waarin gesproken wordt over een quarter harness etc, maar dat zegt mij allemaal niet zoveel.

Is er iemand genegen mij hiermee te helpen? Wat moet ik verder allemaal nog bestellen, kabel + zekering?
    Ik woon in omgeving Rotterdam, maar een stukske rijden is ook niet erg. En het hoeft allemaal niet voor niks natuurlijk!

Alvast bedankt.

groetjes
    Jeff

usb-142d-kombi-aansluiting.jpg

2. Rimconator

Rimconator Klokje Rondrijder

Jeff, ik woon niet bij jou in de buurt, maar er zal vast wel iemand reageren.

Ziet er trouwens mooi uit. Succes met het monteren.

• Leuk Leuk x 1
  3. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

Jot kom maar af,
    ik woon in Westmalle Wink:

4. Grizzly

Grizzly 2e Versnelling

Moest het even opzoeken op Google, maar dat zou best een leuk ritje zijn.
    Misschien toch even wachten tot het weer iets opknapt haha :Snowman:

Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2017
  5. pheufk

pheufk Mega Mijlenmaker

Best een ritje waard, ze hebben daar ook Bier van die naam

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

• Leuk Leuk x 3
  6. panman1100

panman1100 VIP Medewerker

Neem anders even contact op met webster , woont in Papendrecht

7. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

• Leuk Leuk x 1
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
  8. marc pan

marc pan Klokje Rondrijder

@ pheufk zei,
    Best een ritje waard, ze hebben daar ook Bier van die naam[​IMG][​IMG]

Bedoel je som deze. Spiteful
    [​IMG][​IMG]

• Leuk Leuk x 3
  9. Grizzly

Grizzly 2e Versnelling

Proost Drinks

Laatst bewerkt door een moderator: 13 jan 2017
  10. Grizzly

Grizzly 2e Versnelling

Bedankt voor alle nuttige info, Hans.
    Er zit wel al handvatverwarming op, en als ik de andere topics goed gelezen heb zou er dan zeker zo'n harness op moeten zitten.
    Maar hoe eea aan te sluiten ben ik niet zo erg in thuis. Fool

• Leuk Leuk x 1
  11. GrisPan

GrisPan 5e Versnelling

Keer langskomen, genoeg te vertellen hoe eea werkt. Maar ja het weer is spelbreker nu.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

12. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

13. first-ed

first-ed 3e Versnelling

Ik heb het zo gedaan. Met een zekering ertussen. Via deze aansluiting staat hij ook aan de druppellader

• Leuk Leuk x 2
  14. Grizzly

Grizzly 2e Versnelling

Ja zoiets gaat het denk ik bij mij ook worden.
    Marcel en Webster zijn zo vriendelijk me ermee te helpen, ik zal wat foto's plaatsen als het gebeurd is.
    Wordt vervolgd

Maarre...is dat nou een oude katoenen damesslip die jij in je vakje hebt? ;)

15. Mikey

Mikey 4e versnelling

Mijn oma zei;
    Vroeger kon je met een onderbroek een fiets poetsen....
    Tegenwoordig alleen nog maar een fietsbel....

• Leuk Leuk x 3
    • Lol Lol x 3
  16. Ome Noot

Ome Noot Moderator Medewerker

Ja maar zijn de fietsen nou kleiner geworden of de onderbroeken.. Okee terug on topic

• Lol Lol x 2
  17. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Ik heb ook een sigarettenaansteker aansluiting in me bakje gemonteerd, maar dan wel rechtstreeks op de batterij aangesloten. Zo kan ik die ten allen tijden gebruiken maar meer nog heb ik aan me druppellader zo een connector voor in de sigarettenaansteker gezet en zo kan ik deze aansluiting duts gebruiken ook voor me druppel-lader... Moet ik dus niet nog eens een extra aansluiting ergens maken voor het opladen van de batterij...

• Informatief Informatief x 3
    • Leuk Leuk x 1
  18. Lucky Luc

Lucky Luc Mega Mijlenmaker

En heb je die ook afgezekerd Gilbért?

groet,
    Luc.
    verstuurd vanaf mien striekiezer mee tapatalk

19. GooST

GooST 1e Versnelling

first-ed: ik wist niet dat jij zo handig was.....

Laatst bewerkt: 16 jan 2017
  20. GooST

GooST 1e Versnelling

Ziet er goed uit en werkt perfect.

Laatst bewerkt: 16 jan 2017
  21. Gibbel

Gibbel 5e Versnelling

Ja uiteraard wel afgezekerd @Lucky Luc, maar wel rechtstreeks op de batterij een paar draden getrokken naar de sigarettenaansteker (met zekering tussen meer niet)....
    Maar werkt prima zo, ik kan het gebruiken als voeding voor om het even wat en ik kan het ook gebruiken om de lader op aan te sluiten...

• Leuk Leuk x 1
  22. marccc

marccc Kilometervreter

ik heb mijne ook rechtstreekts aan de batterij gekoppeld ( inc zekering ) omdat ik naar treffens ga in buitenland met de tent gebruik ik deze om een led lampje in de tent . ook beter voor druppellader enz .

23. first-ed

first-ed 3e Versnelling

Geen oude damesslip heren. Jammer he

• Leuk Leuk x 1
    • Lol Lol x 1
  24. GooST

GooST 1e Versnelling

first-ed: ik was erbij en heb het zelf gezien: typisch Wilma modelletje........

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

• Leuk Leuk x 1
  25. Grizzly

Grizzly 2e Versnelling

Het is voor elkaar hoor Yahoo:
    2x USB en 1x 12v, netjes weggewerkt in de vakjes, met makkelijke toegankelijke zekering én ook nog eens over het contact. Superblij mee!

Met grote dank aan Marcel en Rex.
    Eerste drankje tijdens een eventuele gezamenlijke toerrit is van mij, enne...donatie voor het forum is onderweg. Drinks

IMG_6286.JPG IMG_6287.JPG IMG_6289.JPG IMG_6290.JPG

• Leuk Leuk x 6
    • Winnaar Winnaar x 1
  26. Marcel W.

Marcel W. Mega Mijlenmaker

Alleen een drankje:bad idea:, jij hebt andere talenten hebben we gemerkt :Cake:.

Veel plezier ermee

• Leuk Leuk x 1
  27. Rikkel

Rikkel 1e Versnelling

Mooi gedaan en bijzonder handig om de telefoon op te laden tijdens lange ritten.... Hoppa, nog 1 voor op het verlanglijstje...

• Leuk Leuk x 2
  28. jeroen van heest

jeroen van heest Beginnend Bestuurder

hoe monteer je de USB over het contact? moet je dan veel loshalen of is dat makkelijk te doen?

29. Mister Vogezen

Mister Vogezen Mega Mijlenmaker

We weten allemaal dat die opbergbakjes vrij warm worden.
    Kan een GSM tegen die warmte als hij wordt opgeladen , oververhitting van het toestel is dat mogelijk ?

30. Ad2002pan

Ad2002pan Kilometervreter

Had mijn iphone een zondag een uurtje in de auto laten liggen , kwam terug en hij was uit doordat hij te warm was geworden
    Ad

31. Grizzly

Grizzly 2e Versnelling

Ja, foon is bij mij inderdaad wel eens in de beveiligingsmodus gesprongen tijdens het opladen, oververhit.
    Nu laat ik het klepje gewoon open staan tijdens het rijden, kom doorgaans toch amper boven de 80 km/u ;)

32. FirestormV2

FirestormV2 2e Versnelling

onder zadel aan de linkerkant zitten je zekeringsdozen. Neem daar een niet toegewezen zekeringspoort en trek vandaar uit draad naar USB. Klaar.

(linkerzijpaneel onder zadel weghalen)

33. cotton

cotton 3e Versnelling

ik heb de extra stroomaansluiting bewust niet in het vakje geplaatst. tijdens het rijden kan ik mijn gsm in de tanktas doen en aan de oplader leggen zonder dat het vakje open moet staan.

Bijgevoegde bestanden:

34. Edi

Edi 4e Versnelling

Ook op deze manier kan de telefoon erg warm (te warm) worden bij heet weer indien je hem oplaad.
    Bij regen daarentegen is het vakje weer beter.
    Netjes gedaan hoor

IMG_8647.JPG

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel Deze Pagina