Communicatie Aanschaf Cardo Packtalk Bold?

• beste mensen na een jaar hard werken is de nieuwe lay-out een feit veel plezier er mee en bij problemen even melden

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
82
31
18
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Beste mensen,

Iemand bekend met de Cardo Packtalk Bold?
Ik ben van plan om een communicatie set aan te schaffen ter vervanging van mijn Autocom set maar weet nog niet welke. Deze lijkt me prima geschikt.

Alvast dank voor de reacties.

R. Jansen

Beginnend Bestuurder
20 mei 2018
20
1
1
49
Beckum
Type motor
ST1100
Hallo,

Neef van mij heeft deze als set gekocht. Hij is hierover zeer te spreken, voor aanschaf heel veel goede recenties gekregen. Veel succes met de keus.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
82
31
18
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Goed om te horen. Hij is nu in de aanbieding voor € 264,- Bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.501
2.386
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Nooit meer cardo. Drama! Had de g9x. Niet alleen ik had problemen met cardo, maar vele met mij dezelfde problemen.
Daarna door gaan met zoeken wat een goed merk was (of merk waar minder klachten over waren) en kwam erachter dat de sena ongeveer de boventoon voerde.
Nooit meer cardo.
Maar goed, denk dat er ook zat mensen zijn die geen problemen hebben met cardo.

Tukkerpanman

5e Versnelling
27 feb 2013
740
768
93
Type motor
Geen
ook een Cardo G9 set gehad één groot drama..nooit meer een cardo
gebruik al jaren een Sena 20s nooit geen problemen werkt perfect

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
82
31
18
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Oeps, nou ga ik weer twijfelen, denk dat ik maar zo'n ding van vier tientjes besteld bij de chinees
haha

Dennis

The Preacher
12 sep 2013
3.501
2.386
113
45
Alphen aan den Rijn
www.bmwdriversforum.nl
Type motor
ST1100
Die heb ik nu. Kan er muziek mee luisteren en bellen. Doet wat die minimaal moet doen.
Maar ga toch voor sena, omdat ik dan met anderen mijn headset makkelijk kan koppelen en via een app kan instellen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PanEuRoel

Mega Mijlenmaker
15 jan 2015
2.234
876
113
Hulst
Type motor
ST1100
Ik heb een Cardo Packtalk Bold en die bevalt me heel goed. Geluid van radio, telefoon, wegwijsmiep en scanner -ik gebruik die tijdens wielerwedstrijdbegeleidingen - het is allemaal super helder en duidelijk.
Cardo & Sena,is een beetje hetzelfde als Garmin en TomTom. Voor- en tegenstanders.
Cardo is Garmin: iets lastiger in de bediening. Sena is TomTom: wat gebruiksvriendelijker. Beide zijn geweldige apparaten als het gaat om communicatie. Net als Garmin en TomTom voor navigatie.

Succes met je keuze! :Smile:

Laatst bewerkt:

Tukkerpanman

5e Versnelling
27 feb 2013
740
768
93
Type motor
Geen
sena is gebruiksvriendelijker/gemakkelijker (handschoen) dan de cardo
..dat schrijft Roel ook, ik zou toch de gebruiksvriendelijker sena kopen
want wanneer gebruik je de headset ...ja juist tijdens het rijden
de sena 20s duo set heb ik gekoppeld aan een Garmin Zūmo 595 en
een Garmin Zūmo 590 en dat werkt perfect

Manus

5e Versnelling
21 jan 2016
566
482
93
68
Valkenswaard
Type motor
Anders
Heb nu enige weken de Sena SMH5.
MP3 valt regelmatig uit.
Ben al naar waypoint voor Z590 en leverancier Sena geweest voor div. pairingstesten.
Helaas geen verbetering.
Zal toch weer terug moeten naar bedrading.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
82
31
18
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Als je zo'n vraag stelt kan je natuurlijk geen eenduidig antwoord verwachten :) Ervaringen met Sena en Cardo zijn persoonlijk en elk merk heeft plussen en minnen. Jullie reacties hebben er wel voor gezorgd dat ik niet met een impuls aankoop mijn budget ga slopen. Eerst maar eens afvragen waar ik hem voor wil inzetten. Navigatie, telefoon. muziekje erbij zijn prio en eventueel wat communicatie met collega rijders. Meeste km's rij ik alleen of met mijn zwager.
De Cardo Packtalk Bold lijkt max. vier bluetooth apparaten tegelijk te kunnen pairen. Met telefoon, navigatie en mp3 player ben je er al met dan nog één rijder erbij (correct me if i'm wrong) Met meer connecties ben je afhankelijk van DMC technologie en die heeft lang niet iedereen in zijn set. Bovendien hou je dan nog maar één bluethoot connectie over. Dus of één andere rijder, je duo of bv. je telefoon enz.
Ik ga me nog wat verder verdiepen in de plussen en minnen van de diverse merken.
Een interessante link met vergelijking tussen de Cardo en de Sena. Duurt wel 40 minuten en is in Engels:
View: https://www.youtube.com/watch?v=uXmlEpAaw7k

Laatst bewerkt:

MrGPS

3e Versnelling
8 mrt 2016
106
93
28
55
Het ligt ook een beetje aan wat je wilt en met welke andere apparatuur je werkt.

Als je rijdt met een TT Rider vind ik de scala een betere keuze dan de Sena. Hoeft niet de dure packtalk te zijn, werkt ook al prima met de goedkoopste freecom (heeft te maken met afzonderlijke BT kanalen; bij de Zūmo minder relevant).

Gaat het je om bike to bike communicatie dan is de packtalk een erg goed optie. Komt omdat die voor bike to bike géén bluetooth maar DMC (Mesh techniek) gebruikt. Veel sneller, stabieler en prettiger in gebruik. Vereist wel dat de ander dan ook zo'n packtalk (of smartpack) heeft; anders val je weer terug op bluetooth.

Ik rijd zelf momenteel met freecom2 maar stap, vanwege bike to bike, binnenkort over op Packtalk. Wil daarbij echter wel proberen of ik de 'slim' op m'n Schuberth M1 kan monteren.

Job de Zeeuw

3e Versnelling
18 aug 2018
82
31
18
67
Rijsbergen, NB
Type motor
ST1100
Dank voor je reactie. Het loont de moeite om het filmpje te kijken denk ik. Die wijst in de praktijk op de verschillen en de bijzonderheden die je tegenkomt bij met name de Packtalk (maar ook de Sena). Mesh én bluetooht gebruiken heeft duidelijke beperkingen bij bluetooth. Ik ben verder een leek op dit gebied dus jij kan er zonder twijfel veel meer over vertellen.
En misschien heb je gelijk en is bv. een Freecom2 meer dan voldoende voor mijn doeleinden.

Nero

3e Versnelling
14 nov 2012
135
35
28
Ik heb sinds een maand of 2 een Sena SMH5-FM en ben er wel tevreden mee. Mijn dochter heeft een identieke, al van maanden er voor, en krijgt met geen mogelijkheid de FM radio aan de praat. Allebei zelfde firmware. En het ligt niet aan de bedrading. Mijn apparaatje werkt op haar helm wel zoals het hoort, het hare werkt bij mij ook niet. De radio presets kunnen dan wel via een app worden ingesteld maar ook dat heeft geen resultaat.

Jan KoekePan

Kilometervreter
4 sep 2017
1.232
434
83
56
Schoonhoven
home.hccnet.nl
Type motor
ST1300
De Cardo doet bij mij waar ik m voor kocht, kletsen met mijn lief die achterop zit. Solo hoor ik mijn TomTom mij gidsen indien ik m dat toelaat, kan ik evt mijn telefoon opnemen en hoor ik door mij geselecteerde zenders. Bedienen gaat via een appje op mijn gsm, die vertelt hoeveel prik er nog in zit. Geluid is prima voor weinig geld, geen vertraging in de intercom met mijn lief.
Maar ook hier geldt, smaken verschillen. Ik ga niemand overtuigen van mijn volledige tevredenheid.