ST1300
Waar technische zaken over de ST1300 besproken worden.
1,235 topics in this forum
-
Hallo Pan st 1300 techneuten onder ons; Een tijdje terug viel mn motor op de grote weg uit. We waren op weg naar Luxemburg. Even,.. Het rode HISS lampje ging branden en weg was de motor, ... na een keer bokken schoot hij weer aan. We hebben toen de accu punten gecheckt en de voltage/voeding vanaf de dynamo. Dat was toen in orde. Ik heb nu na de kou mijn accu weer in de motor gezet en je raad het al; hij viel weer even uit. Dat is schrikken Wat dus opvalt: toen vóór het ritje Luxemburg had ik verwarmde handvaten geinstalleerd. En dan nu, weer de accu geplaatst dus weer daar op die plaats bezig geweest Dat is dan eigenlijk t enigste wat ik kan aangeven. Wat kan er mankeren?…
-
-
- 3 replies
- 622 views
- 1 follower
-
-
Vandaag heb ik weer een ritje gereden met de Pan na 3 maanden winterstalling zonder druppellader aan de accu. Heb wel eerst de spanning gemeten vd accu en de multimeter gaf 12,8 volt aan. Starten en draaien . Wel kwaliteit leveren na 3 maanden winterstalling .
-
-
- 14 replies
- 330 views
- 1 follower
-
-
Goedemiddag Wie kan mij helpen waar kan ik een geschakelde plus vinden op de st1300 van 2002 om mn verstralers en usb lader op.aan te sluiten Verstralers gaan uiteraard via een relais Alvast bedankt gr Co
-
- 3 replies
- 845 views
- 1 follower
-
-
Ik had al eens gevraagd of een rammelende koppeling nou wel of niet "normaal" was gezien ik had gelezen over de "clutch rumble" die wel vaker schijnt voor te komen. Als de motor in de N staat is dat gerammel erg aanwezig, de motor schud er zelfs een beetje van op de middenbok. Trek je de koppeling in is dat een fors stuk minder, maar niet helemaal weg. Maar nu valt me al een tijdje op dat specifiek in de 3e versnelling bij lage toeren de motor onder het rijden ook rammelende geluiden maakt, lijkt er sterk op dat het ook daar uit het vooronder waar de koppeling is weg komt. In andere versnellingen of bij hogere toerentallen doet ie dat niet en klinkt ie gewoon "zuiver" en …
-
-
- 7 replies
- 923 views
- 2 followers
-
-
Goedemorgen, Zijn er vervangende sets slangen voor de koelsysteem van de ST1300 op de markt. Ben hier naar op zoek namelijk.
-
- 7 replies
- 305 views
- 2 followers
-
-
De veerdemper van mijn 'nieuwe' ST1300 staat vast op de hoogste/hardste stand. Draaien aan de veervoorspanning of demping helpt niet. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Mogelijk moet de hydrauliekvloeistof van de verstelling bijgevuld worden, dat staat op de lijst. Maar op één of andere manier heb ik niet het idee dat de veer daarmee weer in een lagere stand gezet kan worden. Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt? 🤨
-
-
- 35 replies
- 1.6k views
- 4 followers
-
-
Linkerkoplamp eens vervangen; dimlicht deed het al een tijdje niet meer. Niets gedemonteerd; met gevoelige handje kunnen vervangen Volgende dag tijdens ritje na ong 50km plotseling uitval motor - doorstarten en en weer verder. Geen vreemde dingen op dashboard. Op plaats van bestemming gekomen en terras bezocht. Bij vertrek sloeg moter 2x af maar bleef daarna draaien. Nog steeds geen vreemde dingen op dashboard... Na ong. 1 km motor stil en is niet meer te starten - startmotor draaid wel rond maar motor slaat niet aan. Nu wel vreemde lampjes aan: bijv. grootlichtindicatie, koplampen en knipperlicht blijven branden ook met contacksleutel eruit! ???...ok -> linker koplamp…
-
-
- 28 replies
- 1.7k views
- 4 followers
-
-
Goedenavond mede Panners, Ik ben in het bezit van een 2008 ST1300 ABS nu vind ik in het algemeen de remmen (lees remvertraging) wat aan de magere kant. Zijn er mensen die bv een remupgrade gedaan hebben met andere remblokken en/ of remschijven? Of zelfs iets van andere remklauwen? Ik ben zeer nieuwsgierig.. Ik heb al gesinterde remblokken van Brembo erin zitten. Maar misschien zijn hier andere ideeen? Bedankt alvast
-
-
- 5 replies
- 396 views
- 2 followers
-
-
Bij het opruimen van de garage kwam ik nog een complete set boordgereedschap voor de ST1300 tegen. In het hoesje zit onderin een gaatje, maar verder is alles nog goed. Ik heb er niets meer aan, dus de liefhebber mag 't gratis hebben (tegen eventuele verzendkosten).
-
- 3 replies
- 296 views
-
-
Besten , Heb een vraagje over het dualbrakesysteem van een st 1300 . Als je de achterrem indrukt remt het voorwiel mee. Maar als je de voorrem blijft het achterwiel toch vrij . Had er bij de bandenleverancier over gehad en die zei dat het achterwiel ook geremd werd. Mvg Stefan
-
-
- 5 replies
- 423 views
- 2 followers
-
-
De watte...? Ja, de TGI (Tiger Gear indicator) die tijdens het verblijf van mijn motor bij de vorige eigenaar, is ingebouwd door of met behulp van @Tiger, vanwege wisseling van merk hier niet meer zo frequent aanwezig, is van slag, na een stroomonderbreking. De '1' en de 'N' worden correct aangegeven, maar bij doorschakelen blijft de '1' in beeld staan, na schakelen in de 4e versnelling begint de '1' enigszins te knipperen en na schakelen in de 5e versnelling wordt de '1' helemaal wild. Ik kom er nu achter hoe handig zo'n GI is, want ik heb al enkele keren vanuit de 5e willen doorschakelen naar een 6e die er niet is. Heeft iemand ervaring met dit fenomeen en/of weet of d…
-
-
- 18 replies
- 791 views
- 2 followers
-
-
Mijn achterrem sleept. Lijkt of deze blijft hangen. Indien ik naar een honda motor dealer gaat zal deze hoogst waarschijnlijk een nieuwe remklauw erop zetten. Zou het slim zijn om bij bv japparts een gebruikte remklauw aan te schaffen en deze op te knappen/reviseren en deze om te ruilen met degene die nu op de motor zit? Graag advies Groet Panled
-
-
- 14 replies
- 1.1k views
- 2 followers
-
-
Besten , Heb een vraag ; heb een nieuwe gps aangeschaft en moet hem aansluiten op mijn pan van 2006 . Weet iemand wat ik moet demonteren ? Mvg Stefan
-
-
- 7 replies
- 387 views
- 2 followers
-
-
gisteren (eindelijk weer eens) een ritje met de 1300 gereden. terug in mijn garage, na een rondje Radio Kootwijk, hoorde ik het: een borrelend geluid in de tank, alsof er een luchtbel van het lage deel naar het hoge deel ging. iets wat me vrij onlogisch lijkt. ik heb het nooit eerder gehoord, en ik heb ook geen idee wat het kan zijn. als ik het geluid zo hoor, zit het in een metalen vat, wat volgens mij alleen de benzinetank kan zijn. bij het openen van de tankdop kwam er geen luchtbel uit (als in een kort 'psshjt') iemand ook ooit deze ervaring gehad? of 'ben ik weer de enige'? 😁 voor vertrek de motor afgetankt. kilometerstand rond 166.700 km, bj, 2006
-
-
- 7 replies
- 470 views
- 2 followers
-
-
Weet iemand hoe ik het contactslot kan verwijderen als de motor op stuurslot staat. Aan de onderzijde zijn de schroeven al eerder beschadigd door vorige eigenaren en die krijgen we hierdoor er niet uit. De plaat waar het slot aan vast zit krijgen we door het stuurslot niet los.
-
-
- 19 replies
- 1.1k views
- 5 followers
-
-
Beste panrijders, Op 46.500 km (januari 2025) service beurt bij de dealer. Momenteel 50.000 km, maar helaas is de lol er af. De koppeling slipt in die mate dat ik bij vertrek met moeite een leerling chauffeur in een klein oud wagentje kan volgen. Bij elke serieuzere poging tot accelereren slipt de koppeling gewoon door. Ik heb de indruk dat het erger wordt naarmate de motor warm wordt. Aan het koppelingshendel voel ik niets speciaal. Een goeie 1.5 cm vrije speling en dan spanning. Bij vertrek is er frictie als ik de hendel half los, maar zoals gezegd, als de koppelingshendel helemaal vrij is, kan er slechts heel voorzichtig gas gegeven worden. Geen lekken aan de motor.…
-
-
- 49 replies
- 2.7k views
- 4 followers
-
-
Na enkele ritten met mijn onlangs gekochte ST1300 rijdt deze eigenlijk heel overtuigend ,maar als ik hem in neutraal zet voel ik trillingen en hoor ik ook wel wat zachte ratel geluiden die verdwijnen bij inknijpen koppeling. Dat komt dus bij de koppeling vandaan. Bij alvast wat googlen wat het kan zijn kwam ik op een Amerikaans forum die dat kennelijk kennen als "clutch rumble" en kennelijk niet erg zorgwekkend vinden. Maar ik merkte ook nog wel een gierend geluid zoals wat tandwielen kunnen doen in de versnellingen dat toeneemt met snelheid. Het klinkt anders dan de beetje huilende toon van de motor. Ik heb al 20 jaar geen motor meer gereden dus heb echt geen idee meer…
-
-
- 4 replies
- 511 views
- 2 followers
-
-
-
Het Fl code uitgelezen en is bij mij denk ik code 25 Heeft iemand nog een linker knock-sensor. 20250910_193056.mp4
-
- 0 replies
- 286 views
-
-
-
Goedemorgen hoop dat er iemand is die dit probleem ook heeft gehad en weet wat het is Eervorige week op de terugweg uit alkmaar ging de motor raar lopen en bokken en toen helemaal uit contact stond nog aan opnieuw starten maar startmotor draait rond maar slaat niet aan 10 minuten later dus wel en naar huis gereden Nu treed dit euvel eerder op de eerste keer na 35 km en daarna om de paar honderd meter Na de verplichte pauze start hij direct en draait netjes rond gelukkig was ik bijna thuis. Hoop dat iemand raad weet alvast bedankt
-
-
- 9 replies
- 627 views
- 2 followers
-
-
Ff koplampje vervangen "met het handje ff tussendoor", is eerder gelukt dus..... nu weer, pleurt t klemmetje of hoe heet dat ding waar je het koplampje mee vastklikt eraf..... 🤬🤬🤬 nou dan maar wat demonteren 🥵 Kon wel meteen stukje radiator spuiten waar de lak vanaf was zag ik.
-
-
- 11 replies
- 416 views
- 3 followers
-
-
Onlangs informeerde ik Snoek Motoren voor een Helibars stuurverhoger voor de Pan European ST1300 . Verkoper vertelde mij dat deze niet meer gemaakt / geproduceerd wordt dus ook niet meer geleverd kan worden , maar verkoper zal informeren bij zijn bronnen en zal mij terug bellen . Wat ik ervan weet is dat Helibars een Amerikaans bedrijf is dat ook een website heeft . Wanneer ik de website bezoek kan ik de Helibars stuurverhoger gewoon bestellen , begrijp even niet dat verkoper dit tegenspreekt ? Affijn , verkoper belt mij niet meer terug , dus ik na een paar dagen weer bellen naar verkoper . Oh ja de stuurverhoger wel zegt de verkoper wij hebben nog een "knappe" g…
-
-
- 6 replies
- 445 views
- 2 followers
-
-
Goedenavond allemaal, Op mijn vakantie de sleutel van mijn Pan kwijtgeraakt. De reservesleutel opgescharreld en daar mee verder gereden. Aan de hand van de How to van dit forum een programmeerkabel in elkaar gezet, een originele hondasleutel met de juiste transponder besteld en de omschrijving gevolgd hoe te programmeren. 12V op de gele kabel, massa op de geel/witte. ✔️ Werkende sleutel erin, en op contact zetten. HISS lampje blijft aan ✔️ 12V ca 5 sec loskoppelen en weer aansluiten. HISS lampje gaat uit en knippert 4 x kort✔️ werkende sleutel eruit, nieuwe sleutel erin en op contact Na iets langere tijd (5 sec) gaat het lampje knipperen (kort-kort-lang-lang) Volgens een…
-
- 2 replies
- 281 views
- 2 followers
-
-
onlangs een motoraanhangertje gekocht om eind van deze maand de Pan1300 op mee te nemen naar Normandië. dat was goedkoper dan zoiets huren voor een week. 2 weken geleden de 1300 uit de garage gereden en de aanhanger in de garage gepropt. de 1100 en de GL500 staan achterin de garage, de aanhanger en de 1300 staan bij het garagerolluik aan de straatkant, want die gaan er het vaakst uit. afijn, aanhanger erin, 1300 ernaast, 😇zooi ertussendoor😇, klaar. vanochtend, uurtje geleden, loop ik de garage in om de 1300 op de oprit te rijden, (de garage ligt 'om de hoek', hemelsbreed nog geen 30 meter) voor het 2e deel van een gebroken dienst op mijn werk. ik maak kontakt, heb verlic…
-
-
- 30 replies
- 1.4k views
- 3 followers
-