Jump to content

ST1100

Waar technische zaken over de ST1100 besproken worden.

1. Dames/Heren Heb de stoute schoenen aan getrokken en mijn plan met bovenstaand in werking gezet. Over ongeveer 1 tot 1,5 maand heb ik een proefset in mijn bezit en ga ik besluiten om ze te laten maken. Als er mensen zijn die interesse hebben in transparante knipperlichten zie ik graag een reactie komen. De verwachting is dat een set komt op € 35,-- , let wel dit is alleen voor de lenzen. Het is een kwestie van de oude lenzen warm maken met b.v. een fohn of warm water en de lens lostrekken ze zitten nml vast met lijm die bij verwarming los komt. Dan direkt de nieuwe terug plaatsen en eventueel een dun randje siliconekit tussen de lens en het glas plaatsen. Daarna e…

2. Started by PanLed,

Hallo medepanners. De vraag van deze week luidt: Hoe kan ik op een slimme manier de voor- en achterremklauwen vervangen zonder het remsysteem geheel opnieuw te vullen met remvloeistof. Ik heb ergens gehoord of gelezen dat dit kan door alleen de remklauw van de remleiding los te maken nadat de remklauw van de voorpoot is gedemonteerd. Als je het deksel van de remvloeistofreservoir dicht laat zou dit kunnen zonder niet al te veel olie te morsen (vacuum). Klopt deze bewering of.... Ik hoor graag of dit een slimme manier is of is er een andere

3. Started by Travolta,

Welke Nissin remblokken voor ST1100 T 1996 géén abs...? Website's spreken elkaar tegen, daarom via deze weg. Nissin remblokken achterrem onderdeel nr.....? Nissin remblokken voorrem onderdeel nr.....? En een betrouwbaar adres waar te kopen.

4. Started by JCB,

Vandaag maar eens begonnen met de vering van mijn PE 1100 en nog wat andere zaken! Er gaat Hyperpro vering onderkomen. Dus begonnen met de voorste veerpoten te demonteren, daarna de schokbreker achter. Tussentijds ga ik de rubbers onder de carburateurs vervangen en kan ik gelijk kijken hoe de ons bekende waterslangen ( met knietjes ) er aan toe zijn. Spatlapje welke ik bij Gert op de TDT gekocht heb kan ik dan ook monteren.👌🏻

5. Started by Redpan,

Mijn dynamo lekt aan de achterzijde bij het rubber kapje. Is er dan inwendig een kering die vervangen kan worden. En kan dat als ik alleen het achterste deel van de dynamo eraf haal ter revisie. Dus dan wil ik de basisplaat laten zitten. Ik hoor graag van iemand die hier ervaring mee heeft

6. Started by Jachof,

Ik zag een Corbin-zadel op Marktplaats en vraag mij nu af wat de voordelen van dit zadel zijn t.o.v. het origineel. Het verschil lijkt klein alleen een polstering i.p.v. vlakke zit. Misschien is dat het investeren niet waard, ook lijkt het zelfs dunner waardoor je nog lager zit en de knieën meer omhoog zijn tijdens ritten. Wie heeft er ervaring mee en wat mag zo'n zitje kosten?

7. Started by Cor Paalvast,

Vandaag iets vreemds: ik moest vandaag naar Nijmegen een rit van 35 km. Aangekomen in het centrum voelde mijn koppeling plotseling veel lichter aan en het aangrijpingspunt zat ook veel dieper. Het voelde een beetje alsof je een koppelingskabel het gaat begeven maar dat kan natuurlijk niet. Ik heb nog even gekeken of ik lekkage zag maar dat was niet zo. Na mijn boodschap in het centrum weer terug naar huis. En ik had me voorgenomen zo weinig mogelijk te schakelen om toch thuis te komen. Bij het weg rijden zat het aangrijpingspunt ongeveer bij half in geknepen hendel. Na een aantal km was alles weer normaal en hoef ik hem nog maar een cm in te knijpen. Graag jullie gedachte…

8. De afgelopen dagen, ik heb niet altijd tijd, ben ik bezig om e.e.a. los te halen. In onderstaand filmpje wordt geadviseerd om aan de linkerkant een deel van het frame los te halen. Maar is het niet zo dat er nog een bout losgehaald moet worden? Het frame zit nl. nog zo vast als een huis. En als die betreffende bout ook los moet, ikzelf denk nl. van wel, krijg je het framedeel weer fatsoenlijk op zijn plek. Let wel als het allerlei toestanden geeft dan blijft het wel zitten waar het zit.

9. Started by DAP,

Mijn cardan maakt een vreemd geluid wanneer ik het wiel laat draaien terwijl de motor op de bok staat, vooral in hogere versnellingen. Ik overweeg om de achterbrug te demonteren om het probleem te achterhalen. Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Daarnaast ben ik op zoek naar een Honda ST1100 swingarm moerdop. Heeft iemand er een te leen of te koop.

10. Started by JCB,

Vandaag ook maar eens de inlaatrubbers vervangen. Ik moet zeggen dat het vrij makkelijk ging, de oude waren al vrij hard. Ook de spatlap geplaatst en de remblokken achter vervangen.

11. Started by dennis nog iets,

Hallo allemaal, Even een korte vraag, mijn tankmeter staat bijna altijd op vol, ook als het contact uit staat. Ik dacht dat ie kapot was, dus een tweedehands klokje besteld. Die blijft ook op vol staan terwijl hij niet is aangesloten, als ik het metertje handmatig verstelt, blijft ie daar op staan. Hoort dit zo te zijn? Ik ben gewend ( van andere voertuigen) dat de meter op 0 staat als het contact uit staat. Als de meter op half staat, en ik kijk in de tank, lijkt ie helemaal leeg. Ik moet er niet aan denken om te moeten lopen met de pan naast me. Ik ga voor de zekerheid toch maat een tankje benzine in m'n koffer doen. Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

12. ik ben al een tijdje bezig met mijn St1100 uit 1990. afgelopen najaar vond ik het tijd om de distributieriem te vervangen, na 10 jaar en 6500km. tijdens het terugbouwen van o.a. radiateur brak er een koelwaterslangetje dat van het termostaathuis naar een koelwaterleiding onder de carburateurs loopt. brak, ja. niet scheurde, want het rubber was nogal uitgehard. uiteindelijk besloten om de carbs eraf te halen en een nieuwe slangenset en knietjes voor het koelsysteem te bestellen. na het terugmonteren van de carbs een eerste starttest gedaan, waarbij de brandstof uit een infuus kwam en niet vanuit de tank werd gepompt. bij de eerste start zag ik een transparant-gelige vloei…

13. Started by Bandenmonster,

Beste mede Panners, Vraagje... Ik kon voor heel weinig nog een Pan kopen uit '91 met maar 76000 km op de teller. Inmiddels al de Tupperware er af en de machine ziet er idd uit of ze maar 76000 km heeft gelopen. Wel erg smerig en verwaarloosd. Maar dat komt wel goed. Ik heb er even een klein stukje op gereden. Ze heeft een hoog, breed stuur van een B.. Ik durf het merk niet te noemen🙂... Probleem wat ik had is dat ik bijna niets zie in de spiegels. Mijn handen en de handels zitten perfect in beeld, het verkeer niet. Nu heb ik gelezen dat er veel meer 1100s zijn met een hoger stuur. Hoe lossen jullie het op met de spiegels? Ik denk er hard over om er gewoon een standaard P…

14. Started by Leonnekuh,

Hoi! Ik kon geen nieuw bericht maken bij MKT dus vandaar dat ik het hier vraag... Ik zou graag de carburateurs willen synchroniseren van de 1100. De trillingen zijn nog steeds aanwezig al is het wel veel minder geworden na het onderhoud wat uitgevoerd is en de aanpassingen. Omdat de carburateurs vorig jaar vaak genoemd werden als mogelijke oorzaak staat dat nu als volgende op m'n lijstje. Nu heb ik de rest, met hulp, alles zelf gedaan dus dit zou ik ook graag zelf willen doen! Ik vind het leuk en interessant om te doen alleen heb ik de benodigde kennis en gereedschap niet voor deze klus. Dus ik vroeg me af of er iemand is die dit samen met mij zou willen doen? Dit leek …

15. Started by dennis nog iets,

hallo allemaal, ik heb het volgende probleem, als ik ga rijden, rijd m'n pan prima. een half uurtje later slipt de koppeling een beetje als ik flink gas geef. dat wordt steeds erger, totdat ie bijna niet meer rijd. het wordt zo erg, dat ik m bij stilstand in de eerste versnelling kan zetten en de koppeling loslaten, zonder dat de motor afslaat... ik heb de slave cilinder schoon gemaakt en een revisie set er op geplaatst. nu lees ik hier op het forum dat het waarschijnlijk de Koppelingsveren zijn en dat ik er eventueel ringen onder kan zetten, ik koop liever nieuwe. ik dacht dat het mischien verstandig is om ook maar de koppelingsplaten te vervangen, de boel ligt dan toch …

16. Started by GBV,

Het project is begonnen😁 ik zal in deze post met een hoop foto's (dat leest het leukst) het groot onderhoud aan de ST1100 (uit 93, in 2005 geïmporteerd uit Duitsland met 74.000 op de teller) met jullie delen. Het plan was eerst om 2 nwe banden, motorblok olie, rem/koppeling olie en de filters te vervangen en klaar is kees, maar heb besloten om het toch wat groter aan te pakken: Ik ga ook de distributieriem en spanrollen, remleidingen, cardan olie, alle koel/radiator slangen, wiellagers vervangen, carburateurs reviseren, kleppen stellen, aangezien ik de motor voor 500,- over kon nemen is het budget voor onderdelen en onderhoud wat ruimer, het plan is om voor totaal 1000,- …

17. Started by ijskonijn,

Vroeg mij af over carburateur problemen slecht lopen etc , of er ook met 95 of 98 gereden wordt? ijskonijn

18. Started by ijskonijn,

Vroeg mij af is het wel eens gebeurd dat de riem geknapt is? ijskonijn

19. Een spreidstuk/bochtenset van Delkevic is 330 euro... Dus eigenlijk.... Maar ik was bij de motorzaak en daar zeiden ze dat de uitlaat lek was. Maar het is maar een naad. Toen dacht ik. Zou ik dat kunnen hardsolderen? Weet iemand waar de standaard bochtenset van Honda van gemaakt is? Het gaat niet om geld. Evengoed koop ik (op termijn) die bochtenset. Het was meer.... zou ik dat kunnen. Ik heb mijn vader vaak genoeg zien hardsolderen. Maar zelf nog nooit gedaan.

20. Started by Marko-st1100,

Heeft er iemand ervaring met led koplampen? Ik heb een goede lamp gevonden die niet verblind en goed licht geeft. Enige nadeel van ledkoplampen, tenminste deze. Hij heeft een ingebouwde ventilator voor koeling en die wordt dichtgezet door het afdichtingsrubber van de koplamp. Heeft er iemand ledkoplampen zo ja welke en hoe gaan jullie om met de koeling?

21. Started by PanGert,

Dames en heren: Zie Evenementen.

22. Started by Roel,

Ik ben eens lekker mijn pannetje aan t poetsen, ook onder de kappen deze keer, kom ik een vaag slangetje tegen... Bij de tankdop zitten 4 dingen Ontluchting via de dop Afvoer knoei benzine/water Stationair knoppen En nog een slangetje.... Deze hangt aan éèn kant los, waar moet ie heen? Zie fotos

23. Started by dennis nog iets,

hallo allemaal ik heb na het vervangen van de koppelingsolie last van een slippende koppeling, bij met weinig gas niet, maar bij meer gas wel. ik heb hier gelezen dat het door vuil ophoping in de slave kan komen en dat daar een revisie set voor te krijgen is. ie dat deze? https://www.nr1motor.nl/all-balls-racing-clutch-slave-repair-kit-18-6031.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PMax%3A%20Shopping%20campaign%20(Netherlands)%20motor%20onderdelen&utm_id=18257689084&gad_source=1&gad_campaignid=17424374288&gclid=CjwKCAjwtrXFBhBiEiwAEKen1xZAE02j4loBbGce9R5-gcQnjEsAlLkqZQncgFwDnH_jwdR9AwVpzhoCOTkQAvD_BwE als ik het loshaal, vliegen dan de…

24. Started by dennis nog iets,

hallo allemaal, ik ben nieuw in de motorwereld en heb net een Honda Tour ST 1100 Pan European 1995 gekregen die al een jaar stil staat. alles werkt, behalve de koppeling . de olie in het reservoir was zo goed als leeg. ik heb het bijgevuld met dot4 olie en een heleboel keren gepompt, maar de koppeling werkt niet. er van uit gaande dat het hetzekfde werkt als een rem, moet ik het systeem ontluchten, maar waar zit die ontluchtingsnippel? waarschijnlijk is het heel makkelijk, maar ik weet niet waar die zit, al vast bedankt voor de reacties

25. Started by Muziekschuur,

Afgezien van gebeten worden.... Hoeveel slangen zijn er in een ST1100 gebruikt? Heeft ooit iemand die geteld? Is dat nou moderne engineering?

Important Information

koekje ? wel twee handen aan het stuur We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.